Cozonac





























By http://retetegg.blogspot.com

Cum puteau sa treaca sarbatorile fara miros de cozonac in toata casa?!
Soacra mea intotdeauna face cozonac de sarbatori, dar nu orice fel de cozonac ci unul foarte bun si pufos.

Reteta o stiu si eu pentru ca am invatat stand mereu langa ea, insa partea mai complicata mi se pare cea cu "lovitul" aluatului de masa. Desi, stiu ca nu e musai sa facem operatiunea asta, sfatul meu este sa o incercati fiindca asa iese cozonacul mai pufos.

Am folosit
  • Pentru aluat:1 1/2 kg faina, 2 cubulete drojdie proaspata, 500 ml lapte, 300 ml ulei, 300 grame zahar tos, 11 oua, o lingurita sare, esente, coaja de lamaie, 3 plicuri zahar vanilinat.
  • Pentru umplutura: rahat, cacao, stafide.

Ingredientele pentru aluat trebuie sa fie la temperatura camerei.

Se amesteca mai intai drojdia cu 2-3 linguri de zahar, apoi se amesteca cu putina faina si putin lapte caldut astfel incat sa se obtina un aluat nu prea gros. Se acopera cu un prosop si se pune la crescut intr-un loc cald.

Se separa ouale, galbenusurile se bat cu sarea, iar albusurile cu 150 de gr zahar (1/2 din cantitate).

Laptele se pune la incalzit cu 150 gr zahar si se tine pana se topeste zaharul.

Cand drojdia a crescut se pune peste faina cernuta in prealabil si tinuta la cald, iar apoi se pune treptat si laptele caldut si galbenusurile, coaja de lamaie, esentele pana la incorporarea totala.

Apoi punem albusurile batute cu zaharul, incorporam toata cantitatea de faina, dupa care punem uleiul si incepem framantatul.

Un cozonac pufos depinde in mare masura de framantat. Desi pare cam greu de framantat, merita efortul:)

Daca aluatul se desprinde de pe vas inseamna ca e framantat suficient, acoperim vasul cu un prosop si il punem la crescut, la loc cald, timp de 2 ore.

Cand aluatul este gata dospit, trecem la "bataie". Mi-e destul de greu sa va explic asa ca v-am atasat un filmulet. Sper sa va prindeti cum e treaba cu "bataia" :)) Sincer, aici necesita ceva conditie fizica, altfel o sa aveti febra musculara dupa :)



O parte din aluat (1/4) il amestecam cu un mix din cacao si 2 linguri de ulei.

Intindem aluat pe masa (cam cat dorim pentru un cozonac in functie de tava), il umplem cu rahat, stafide si punem pe fiecare foaie de aluat alb si o foaie mica de aluat cu cacao.

Il rulam, impletim, dupa preferinte si il asezam in tava unsa cu ulei.

Mai lasam tavile cu aluat in ele la loc cald aprox 20 de minute, apoi le punem in cuptor.

La foc potrivit este suficient sa le lasam 40 -45 de minute.

Cozonacul cald se scoate din tava, se unge cu putin sirop de apa cu zahar si se adauga deasupra zahar tos.

Apoi se serveste cald mai ales de pofticiosii de genul meu, care au dat tarcoale la cuptor :))

Pofta buna!

8 Response to "Cozonac"

  1. Imi place ca ai pus multa umplutura, mie mi-a fost frica, ca nu o sa creasca suficient... Iau o feliuta de la tine si o servesc mai tirzior... Pupici !

    Danutza says:

    Daniela, am vrut sa punem si nuca, dar parca nu mai era loc:))
    Pupici!

    Stefy says:

    foarte bine arata!! o adevarata gospodina!!!

    Danutza says:

    Multumesc mult Stefy!
    Am sa transmit laudele soacrei mele, caci ea a muncit la el cel mai mult:)
    Te pup!

    Timea says:

    Ce cozonac bun avem aici!!!! imi place , pup

    Danutza says:

    Timea, ma bucur ca-ti place:) Acum de Paste o sa-l fac eu singura, sper sa iasa la fel de bun :)) Pupici!

    Anonim says:

    Cel mai bun cozonac ,l-am facut de Pasti . Multumesc pentru reteta si felicitari.Veronica

    Danutza says:

    Veronica, ma bucur foarte mult ca ti-a placut! O zi frumoasa!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.