Găluşte cu prune (Gomboţi cu prune)




















By http://retetegg.blogspot.com/

De anul trecut imi propusesem sa fac reteta asta si am tot amanat-o din diverse motive. Evident ca nu gustasem pana acum galustele cu prune, caci altfel nu o mai evitam eu:))

Prima impresie despre galustele cu prune a fost una super buna, asa ca ma gandesc sa le repet si cu prune, dar si cu alte fructe.

Nu se fac nici greu, asa ca merita sa le incercati si voi. Iata si reteta, pe care o tot promit de duminica, insa din lipsa de timp nu am reusit sa o scriu si sa o impartasesc cu voi.

Am folosit (pt 12 galuste):
  • 6 prune, 15 linguri de zahar (daca se poate cat mai fin, nu pudra neaparat), 5 cartofi mai maricei, 10 linguri de faina, 2 oua, 6-7 linguri de pesmet, un praf de sare, scortisoara, nucsoara.

Prunele le-am spalat, le-am taiat pe jumatate si le-am scos samburii.

Le-am pus intr-un bol si am adaugat peste ele 4 linguri de zahar, scortisoara si nucsoara.

Pesmetul l-am rumenit 5 minute in tigaie (fara ulei), apoi l-am dat deoparte, am adaugat 4 linguri de zahar si am amestecat bine.

Cartofii i-am fiert si racit, apoi i-am pasat ca pentru piure.

I-am pus intr-un bol, am adaugat peste ei 7 linguri de zahar, ouale, faina, praful de sare. Am omogenizat bine compozitia care la final arata ca un aluat putin lipicios.

Eu am format galustele cu mana, adica: am luat aluat, l-am modelat sub forma de bila, l-am presat apoi in maini si am pus in mijloc o jumatate de pruna. L-am modelat iar sub forma de bila. (Daca e prea lipicios, folositi faina cand modelati.)

Am pus galustele la fiert in apa clocotita si le-am lasat pana cand s-au ridicat la suprafata singure.

Le-am scos din apa pe rand, le-am scurs bine si le-am dat prin amestecul de pesmet.

Le-am asezat pe platou.

Se servesc fie simple, fie cu smantana, dulceata, etc.

Super yuummmi! Pofta buna!

12 Response to "Găluşte cu prune (Gomboţi cu prune)"

  1. Lorena says:

    abia astept sa fac si eu!

    Danutza says:

    Spor la treaba! Astept sa-mi spui cum au iesit:)

    Minunat de frumoase , delicios de bune.

    Danutza says:

    Multumesc muuult!

    Cristina says:

    PREFERATELE MELE! IMI PLAC MULLLTT!PUPICI

    Danutza says:

    Acum cand le-am testat, le-am trecut si eu la preferate:) pupici!

    Si mie doua-trei,macar sa gust!Pupicei!

    Danutza says:

    Teo, draga mea, serveste! Pup!

    iulian says:

    Buna Dana,
    Chiar nu mai facusem demult galuste cu prune :)
    Trebuie sa repetam.
    Apropo, stiam de denumirea galuste cu prune, dar nu stiam de gomboti cu prune. Ai idee de unde vine termenul gombot(i)? Ca nu l-am gasit in dictionar. :D

    Danutza says:

    Reteta de galuste cu prune este originara din Austria, chiar daca unii inclina sa creada ca este specifica Ardealului.In Ardeal li se spune gomboti - vine din limba maghiara numele asta. Eu cel putin cam asta stiu!
    Eu m-am nascut in Olt, asa ca nu m-am intalnit cu acest desert cand eram mai mica.
    Ca sa fiu sincera, l-am descoperit pe net si intr-o carte de bucate cu specific ardelenesc, pe care o am de la mama.
    Ea zice ca stie de desertul asta de mult, ca facea o prietena a ei si era un desert tare apreciat:)

    Maya says:

    Foarte bine ti-au iesit gombotii cu prune!La noi înca-s acre prunele :)

    Danutza says:

    Multumesc mult Maya!La soacra mea s-au copt de vreo 2 saptamani, nu toate, dar o parte:)

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.