Cartofi ţărăneşti





By http://retetegg.blogspot.com/

Nu stiu daca pe blog v-am spus (dar pe Fb am zis cu siguranta) de Targul Toamna Pitesteana care se desfasoara saptamana aceasta la noi in Pitesti. E un targ la care gasesti toate bunatatile pe care le doresti (multe specialitati de branza si cascaval, sunculita, carnati, fructe si legume, must, vin, multe gratare incinse pline de bunatati, muraturi...ce sa mai..de toate!!!) Aaa si dulciuri, sa nu uitam de dulciuri (cioco de casa, turta dulce, acadele, nuga si preferatul nostru: kurtos kalacs). Au si cazan unde fac tuica ... ce mai, super tare!!!

In primele zile (joi si vineri) am fost si noi pe acolo, am stat la coada sa-mi iau must proaspat stors, am devorat niste mici, carnaciori si ceafa de porc ... dar de ieri a inceput ploaia asa ca ne-am refugiat cu totii in casa.

Cu gandul la sunculita afumata de la targ (pe care am degustat-o cu mare pofta) am zis ca e cazul sa papam ceva bun si acasa, ceva oarecum legat de targul de bunatati. Am facut asadar cartofi taranesti, cu ceapa alba si rosie, sunculita afumata, verdeturi si cascaval ... o nebunieeee!!!

Am folosit:
  • 1 kg cartofi, 3 cepe (2 albe/1 rosie), 350 gr sunculita afumata, cascaval, verdeturi uscate (patrunjel, cimbru, oregano), sare , piper, boia dulce.
Cartofii i-am fiert in coaja, apoi i-am racit si i-am curatat. I-am tocat in cuburi (ceva mai mari, cam ca la salata orientala).

Intr-o cratita incinsa cu 2 linguri de ulei am calit ceapa taiata pestisori si sunculita taiata pe lung felii subtiri. Am adaugat sare, piper si boia si am lasat pana s-a rumenit ceapa.

Apoi am pus cartofii, verdeturile si am amestecat de cateva ori. Am lasat maxim 10 minute pe foc mediu, amestecand mereu sa nu se prinda de cratita.

Am servit cartofii taranesti fierbinti cu cascaval ras deasupra.

O mega bunatate! Va recomand sa testati!

Pofta buna!

15 Response to "Cartofi ţărăneşti"

  1. Da! Deliciosi! Sunt buni si simpli si ca si garnitura.

    Danutza says:

    Noi i-am servit asa, ca fel de baza, ca aveau carnitza:)
    Duminica frumoasa!

    Si noua ne plac tare mult.O seara faina sa ai.

    Danutza says:

    Multumesc! Asemenea si tie!

    Fac si eu si ne plac foarte mult!Pupici!

    Danutza says:

    Teo, cred ca ne plac tuturor mai ales ca au 2 chestii esentiale: sunt foarte buni si se fac repede:) Pupici!

    Cristina says:

    Buni!!! Si mie imi plac! O saptamana frumoasa!

    Anonim says:

    Arata super bine si cred ca este foarte bun

    Danutza says:

    Cristina, welcome to club:) Saptamana frumoasa si insorita si tie!

    Danutza says:

    Anonim, multumesc! Te asigur ca sunt foarte buni si merita incercati!

    Anonim says:

    I-am incercat si eu...si au iesit bestiali ;) ms:*

    Anonim says:

    I-am incercat si eu si au iesit bestiali!!!! merci :*

    Danutza says:

    Ma bucur mult ca ti-au placut! sa mai incerci si alte retete:) O zi frumoasa!

    Raluca says:

    Simplu si eficient! Buna reteta!

    Danutza says:

    Merci mult Ralu:*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.