Bulz


















By http://retetegg.blogspot.com/

Noi nu suntem niste consumatori foarte mari de mamaliga, insa din cand in cand ni se face pofta de-o mamaliguta cu branza, smantana, etc.

Pentru ca vroiam sa mai diversific cumva chiar si acest meniu simplu, am cautat o altfel de "abordare" a banalei mamaligi cu branza si am gasit varianta potrivita: bulz.

Am vazut la tv, pe net si-am auzit de numeroase ori de reteta de bulz, dar nu m-a atras asa de tare pana ieri, cand dupa ce m-am informat ce presupune, i-am 'pus gand rau' si-am executat-o.

Ce-a iesit se vede in poze, mai are rost sa spun cat de bun a fost?! Extra mega buuun, de acum numai asa am sa fac atunci cand am pofta de mamaliga cu branza:)

Am folosit (fara cantitati, fiecare face dupa preferinta):
  • malai, apa, sare, putin ulei, branza, sunculita, smantana, oua, cascaval ras.

Am facut o mamaliga vartoasa din apa, putin ulei, sare si malai.

Am lasat-o sa se raceasca putin, apoi cu mainile inmuiate in apa am luat mamaliga, am presat-o putin, am pus in mijloc sunculita (una extra buna cu ceva ierburi pe deasupra) taiata bucatele si branza.

Am modelat sub forma unei bile, am presat putin bila si am pus-o la copt pe grill. E senzationala pe gratarul cu lemne cred, daca aveti ocazia incercati si asa.

Am intors pe ambele parti pana s-a rumenit putin.

Intre timp am rumenit pe grill si cateva felii de sunculita, iar intr-o tigaie am prajit un ou.

Am servit bulzul cu smantana din belsug, ou prajit si felii de sunculita. Deasupra am pus si cascaval ras.

Extra gustos! Pofta buna!


24 Response to "Bulz"

  1. sarah says:

    mama ce foame m-a lovit.zici tu ca e banala mamaliga dar nu sunt de aceeasi parere.cand a fost mami ultima oara la mine stii ce am cerut?MALAI...care din pacate s-a gatat.ce pofta mi-ai starnit,de zile mari.pupicei

    Danutza says:

    Asa-i, cand ai anumite lucruri la discretie iti par banale, iar cand nu le ai, le duci dorul:)
    Te servesc cu o portie virtuala, pt potolit pofta! Pup!

    Maya says:

    Mmmmm, ce bunatate! Nu am mai mîncat demult! Pupici!

    Danutza says:

    Maya, eu acum am mancat prima data si nu-mi vine sa cred ca nu-l incercasem inca:)) Pupici!

    Ce-mi faci tu mie Danutza?Nu am facut de nu mai stiu cand.Bine ca mi-ai amintit.La noi in casa,doar eu pap mamaliga,de asta nu prea fac.Dar acu vin la tine la o portie.Pupici!

    Danutza says:

    Dia, te astept cu drag la o portie:) Pup!

    Mamma mia, mi s-a umplut gura cu apa,... imi amintesc ca mincam acasa mamaliguta, puneam in mijloc brinza de oaie, dar noi ii spuneam bot (asa mai pe moldoveneste)... acum ce fac, ma duc in bucatarie sa ma pun de mamaliga?! ca sunculita din aia ochioasa nu am... Gata fug sa beau o cana de apa, ca sa-mi treaca pofta... Pupici !!!

    Danutza says:

    La noi nu prea se face genul asta de mancare, adica facem mamaliga si-o mancam cu branza, smantana etc...am vazut si eu peste tot ideea asta cu bulzul si m-a incantat ... sunculita nu era in program, dar a mers la fix:)
    Pupici!

    Antonina says:

    Moamma ce bunatate.. eu sunt fan mamaligar ;)) De cand n-am mai facut bulz... nici nu mai tin mine.. Tare gustoasa e.. si cu purcelusul alaturi... cum sa zic altfel decat vreau si eu ;) pup

    Alice says:

    n-am ami mancat demult...astept iarna pt asa ceva...:))

    Danutzo,cred ca cel mai ine pentru mine ar fi sa te vizitez la micul dejun!Ca daca ma apuc sa imi fac asa ceva la ora asta tu o sa porti vina pentru kg mele:)

    Danutza says:

    Anto, merci mult pt vizita! E musai sa te invit la o portie daca esti fan mamaligar:)) Pup!

    Danutza says:

    Alice, la noi e racoare si nor de vreo 2 zile, asa ca am profitat de ocazie sa mai dau ture pe langa aragaz:) Pan la iarna mai e, iar pofta e mare!

    Danutza says:

    Teo, imi asum vina!:) Eu zic totusi ca merita cate un rasfat din asta culinar din cand in cand:) Pup!

    FLORY says:

    Tare bun,as manca mamaliguta in fiecare zi.Bulzul tau e un deliciu!pupici!

    Danutza says:

    Multumesc mult Flory! Pupici!

    Nely says:

    Mmmmm, ce bine arata si ce bun este!!!!!...mi-ai facut pofta. Pupici si o zi placuta!

    Danutza says:

    Merci Nely!Pup!

    Cristina says:

    Bun!!! Eu nu apuc sa fac poze niciodata!

    Danutza says:

    Cristina, in general cand un fel de mancare e super bun, eu trebuie sa-l pazesc bine de 'pofticiosi' ca sa apuc sa-i fac poze:))

    Arata deosebit de gustos...si mie mi-ai facut pofta!Pupici:*

    Danutza says:

    Multumesc mult Mariette! Pupici!

    pansy says:

    ai,ai,ai...!!!! farfuria ta e un fel de esenta a bucatariei romanesti !

    Danutza says:

    Pansy, am incercat sa pun in farfurie tot ce-i mai bun:)Pup!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.