Stroganoff de vita (Beef Stroganoff )





By http://retetegg.blogspot.com/

O reteta pe care imi doream de mult sa o incerc este cea de vita Stroganoff. Am vazut de multe ori in magazine carne portionata special pentru acest fel de mancare si ma tot intrebam daca e bun, oare? :)

Apoi am cercetat bine net-ul si m-am convins din poze, dar si din retetele incercate de altii ca-i bun:)
Si m-am apucat de treaba!

Am folosit:
  • 500 gr carne vitel, 1 ceapa, 3-4 catei de usturoi, 3 linguri ulei de masline, 1/2 ardei gras, 4 linguri de smantana, o conserva de ciuperci, 1 pahar cu vin rosu, 1/2 pahar apa, sare, piper, oregano, busuioc, patrunjel.
Carnea de vitel am portionat-o ca pe cea din magazin, adica in suvite lungi si subtiri (ma rog, atat cat am putut).
Am incins uleiul de masline si am pus in el carnea. Am prajit-o pe ambele parti, apoi am adaugat condimente si apa.
Cand a scazut apa si carnea a devenit mai moale, am adaugat ceapa taiata, ardeiul si usturoiul. Tot atunci am pus si vinul.
Am lasat pe foc mediu, amestecand din cand in cand.
Ciupercile din conserva (scurse de apa) le-am adaugat cand ceapa, ardeiul si carnea au fost aproape gata.
Am mai lasat 10 minute pe foc, apoi am pus smantana (subtiata cu putina apa). Am omogenizat bine si am lasat inca 10 minute.
La final am pus patrunjel tocat.
Am servit cu piure de cartofi. Garnitura o alege fiecare in functie de preferinta.
Daca alegem o carne buna de vitel, aceasta devine foarte frageda in timpul prepararii (daca este carne de vaca e posibil sa necesite mai mult timp de fierbere/innabusire).
Pofta buna si dupa-amiaza minunata va doresc!!
Meniul zilei:
3. Trifle

7 Response to "Stroganoff de vita (Beef Stroganoff )"

  1. Ce bine arată!!!

    Un meniu delicios.Pup!

    Danutza says:

    multumesc!te astept oricand doresti la masa :) Pup!

    Cristina says:

    Buna idde!

    Arata delicios! Te asteapta un premiu la mine pe blog!

    Danutza says:

    Cristina, ma bucur sa te pot inspira:)Pup!

    Danutza says:

    Merci mult Lavi! Acusi vin dupa premiu:)Pup!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.