Rulada cu lamaie si migdale







By http://retetegg.blogspot.com

Ieri am avut pofta de un desert usor, pentru care sa nu stau prea mult in bucatarie si mai ales sa fie dulce acrisor.

M-am gandit imediat la crema de lamaie, insa trebuia sa o combin cu ceva ... sa fie briose, sa fie o prajiturica ... ba nu ... sa fie rulada. Pentru mine blatul de rulada e cel mai simplu de facut blat, am o reteta care nu a dat gres pana acum ...asa ca rulada a fost!

Pentru ca am o cantitate considerabila de migdale aduse de la tara, m-am gandit ca nu strica sa pun si migdale in rulada mea.

Am folosit:
  • Pt rulada: 6 oua, 6 linguri de zahar, 6 linguri faina, coaja de lamaie, zahar vanilat, esenta de lamaie, un praf de sare.
  • Pt crema: 300 ml lapte dulce, 3-4 linguri faina, 2 plicuri zahar vanilat, coaja si zeama de la o lamaie mare, 1/2 pachet margarina, 8 linguri de zahar, esenta de vanilie.
  • Extra: migdale tocate, fulgi de ciocolata.

Preparare rulada

Am separat albusurile de galbenusuri. Galbenusurile le-am frecat cu zahar pana s-a topit zaharul.

Separat am batut spuma albusurile cu praful de sare. Consistenta albusurilor trebuie sa fie asemanatoare cu a spumei de frisca.

Am amestecat apoi albusurile cu galbenusurile si faina. Am adaugat coaja de lamaie, zaharul vanilat si esenta de lamaie.

Cand s-a omogenizat compozitia am adaugat-o in tava tapetata cu hartie de copt. Am pus pe blat cativa fulgi de ciocolata.

Am lasat 10 minute in cuptor la foc potrivit.

Am desprins cu grija marginile ruladei de hartia de copt si am rasturnat-o pe un prosop umed.

Am rulat-o in prosop si am lasat-o asa 5 minute.

Preparare crema

Am pus intr-un vas laptele, coaja de lamaie, zaharul vanilat, esenta si zaharul si am amestecat pana s-a topit. Am pus apoi vasul de foc, am adaugat faina si am omogenizat bine sa nu faca cocoloase.

Amestecam continuu pana devine consistenta ca o budinca.

Am luat vasul de pe foc, am adaugat margarina si zeama de lamaie. Dupa ce am amestecat bine, am lasat crema 10 minute sa se raceasca.

[Eu am facut crema imediat dupa ce am pus blatul la cuptor. Cat timp se coace blatul si cat sta in prosop are timp crema sa se raceasca]

Asamblare

Am scos rulada usor din prosop, am pus peste toata suprafata de blat crema de lamaie si migdale tocate. Am rulat fara sa o presez prea tare (ca sa nu iasa crema).

Am lasat rulada aproximativ 3 ore in frigider inainte de servire.

Super yummmi! Pofta buna!

16 Response to "Rulada cu lamaie si migdale"

  1. Antonina says:

    Ce grozavie!! super arata!!

    Ce-mi place cum arata,mai ales crema lamaioasa.Pupicei!

    Ioana V. says:

    crema aceea m-a dat gata......delicioasa

    Danutza says:

    Antonina, merci mult! E delicioasa! In schimb pozele nu prea imi plac...era seara si-o lumina chioara in casa:(

    Danutza says:

    Dia, am incercat rulada cu diverse creme de-a lungul timpului, dar asta cu lamaie e buuna de tot!! Pupici!

    Danutza says:

    Alinutza, pana acum vreo 2 ani puneam la toate prajiturile crema la plic sau budinca (de obicei de lene), dar am inceput apoi sa testez retete de crema cu ingrediente naturale, mai sanatoase. Acum n-as mai face prajiturile cu budinca sau crema la plic ... cand stiu ce usor se face si crema in casa ... crema asta merge bine si de vanilie sau ciocolata...mai jonglam la ingrediente:)

    Ce bine arata... arunca o feliuta micuta la o "oama" bolnava, poate-mi revine vocea... Am facut si eu aseara o prajitura cu mere si cu crema de vanilie din plic, s-a mincat un sfert din ea si restul a sfirsit la cos. Nu mai pun decit ce fac cu minuta mea... Pupici !!!

    violette says:

    cred ca e delicioasa si pe deasupra arata si foarte bine!
    seara frumoasa!

    Danutza says:

    Daniela, la noi de obicei se manca si aia cu crema din plic, nu o refuzam, dar m-am trezit si eu din lenea mea colosala si-am inceput sa mai fac si crema in casa:)) Pupici si o rulada din partea mea, ca sa te faci bine!

    Danutza says:

    Multumesc mult Violette! Te pup!

    Anonim says:

    nu am mai facut de ani buni rulada , trebuie sa fie tare buna si aromata !!!

    Tare mult imi place crema de lamaie,in orice prajiturica!

    Danutza says:

    Adina, rulada e singura prajitura care mi-a reusit bine din prima:)) Tocmai de aceea cand nu stiu ce sa fac rapid si bun fac rulada, ca stiu ca iese bine:)

    Danutza says:

    Teo, iubitul meu e mega fan crema de lamaie ... ultimele torturi numai asa a vrut sa le fac. Imi place si mie, dar eu nu refuz nici ciocolata:))

    Nicole says:

    A fost delicioasa rulada! Abia astept sa mai faci.

    Danutza says:

    Merci:*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.