Savarine





















By http://retetegg.blogspot.com

Pentru ca astazi a fost sarbatoare, desi nu avem nici un sarbatorit in familie, eu am decis sa ne rasfatam totusi cu ceva dulce. Si cum ne plac mult savarinele, am testat pentru prima oara unele home made:)

Trebuie sa recunosc: nu credeam vreodata ca am sa fac eu acasa savarine, dar acum dupa ce am incercat si am vazut cat de simplu este nu pot decat sa fiu bucuroasa ca am incercat!

Am cautat pe net o reteta cat mai simpla si de a carei reusita sa fiu sigura. Am gasit o reteta care m-a vrajit din prima la Miha, si cum stiu ca prajiturile ei sunt cele mai bune, m-am apucat de treaba.

Multumesc Miha pt reteta! Eu am mai schimbat pe ici pe colo cate ceva, dar au iesit buuune de tot!

Am folosit (pentru 5 savarine mari):
  • Pt. blat: 4 oua, 4 linguri de pesmet, 4 linguri de zahar, 1 lingura de faina, 1 plic zahar vanilat, 1 varf de lingurita praf de copt;
  • Pt. sirop: 1 cana de apa, 4 linguri de zahar, esenta de vanilie;
  • Pt. decor: frisca, dulceata de visine.

Am separat albusurile de galbenusuri. Am batut albusurile cu putina sare pana au devenit consistente, apoi am adaugat treptat zaharul si zaharul vanilat.

Cand zaharul s-a topit, am adaugat galbenusurile si am amestecat bine.

Apoi am pus pesmetul, praful de copt si faina si am omogenizat compozitia.

Am uns formele cu ulei si le-am tapetat cu faina. Am adaugat compozitia distribuita in mod egal in forme.

Am copt timp de 30 de minute la foc mic.

Intre timp am pregatit siropul din apa, zahar si esenta de vanilie. Apoi l-am racit.

Am scos savarinele din forme, le-am lasat sa se raceasca, apoi le-am insiropat.

Am taiat partea de sus, insa nu de tot (se vede mai bine in poze).

Le-am umplut cu multa frisca, am pus capacul si deasupra dulceata de visine.

Super delicioase! Merita incercate!

6 Response to "Savarine"

  1. Nely says:

    Uaaaauuu...ce pofta mi-ai facut!!! Felicitari, ti-au iesit foarte bine!

    Danutza says:

    Multumesc Nely! Am avut ceva emotii caci era prima data cand le incercam, dar au iesit super:)

    Miha says:

    Tare-s bune prajiturile astea! Si usor de facut!

    Ma bucur ca ti-au placut! :*

    Danutza says:

    Miha, multumesc inca o data pt reteta! Le-am facut asa de usor si sunt fooarte bune!:*

    Anonim says:

    si eu am facut si sunt foarte bune...luand in considerare ca am doar 14 ani...dar ce mai conteaza aceasta reteta e grozava...o recomand

    Danutza says:

    Ma bucur ca ti-au placut!

    Eu la 14 ani stiam sa fac doar clatite ;) Bravo! :)

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.