Voinicică (Rucola)


O prietena mi-a spus ieri ca a mancat o salata foarte buna care continea o planta de a carei denumire nu a auzit, insa care e foarte buna la gust. Cand mi-a spus de voinicica nici eu nu mi-am dat seama despre ce e vorba insa vazand pozele si cautand cateva informatii mi-am dat seama ca e vorba de rucola.

Ea m-a rugat sa scriu cateva detalii despre voinicica (rucola) pe blog, asa ca azi imi fac datoria :)

Voinicica (Eruca sativa) este o planta anuala din familia Brassicaceae (Cruciferae), cu flori albe sau galbui cu vinisoare brune sau violete, cu frunze de culoare verde inchis, late, in forma de limba, cu aroma puternica. Este o planta comestibila folosita inca din antichitate.

Este consumata in stare cruda, ca frunze pentru salate dar si sub forma de planta medicinala. Creste rapid si poate atinge inaltimea de 30 de centimetri. Pe timp de vara, planta produce o floare bogata in seminte. Semintele sunt folosite ca si condiment. Rucola este o planta care are frunze bogate in vitamina C si contine ulei de mustar.

In supermarketurile din Romania se comercializeaza uneori sub denumirea din limba italiana, rucola, neglijandu-se denumirea comuna din limba romana, voinicica.

4 Response to "Voinicică (Rucola)"

  1. mirela says:

    Foarte buna!!!

    Danutza says:

    Mirela, pana acum eu n-am mancat rucola. Astept sugestii de retete:)

    Eu am incercat-o si in anumite combinatii este excelenta. Dar, este relativ sensibila la aciditate si, pot sa spun cu mana pe inima, ca sunt si alte salate care-mi plac. Foarte interesant articolul!

    Danutza says:

    Elena, multumesc pentru informatii. Eu chiar nu am avut ocazia sa o incerc pana acum.

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.