Gem de mere








By http://retetegg.blogspot.com

O reteta a soacrei mele pe care v-o recomand cu toata increderea. E un gem fin, aromat si dulce, care merge de minune pe paine cu unt dimineata, pe biscuiti cand avem pofta de ceva dulce sau in diverse prajituri.

Am folosit:
  • 3 kg mere, 2 kg zahar (daca merele sunt mai dulci punem 1.7 kg), 100-150 ml apa.
Merele se curata de coaja si de cotor.

Se dau prin razatoare, pe partea cea mai fina. Merg date si pe partea mai mare, dar atunci nu mai e gemul cremos ci se simte putin miezul.

Se pun la fiert intr-un vas, impreuna cu zaharul si apa.

Se lasa pe foc mic pana cand scade tot lichidul si compozitia devine mai solida.

Mestecam in permanenta sa nu se lipeasca.

Cand suntem multumiti de consistenta gemului, oprim focul.

Punem gemul in borcane curate, inchidem ermetic borcanele si le punem in paturi pana a doua zi.

Le depozitam apoi la loc racoros.

E foarte, foarte bun si parfumat.

Am mancat pentru prima data gem de mere facut in casa dupa aceasta reteta si ma declar super multumita.

Eu il ador cu biscuiti si nuci (sau arahide sarate) - fiecare cu ciudateniile lui:))

Pofta buna!

16 Response to "Gem de mere"

  1. Cristina says:

    Buun! Doar ca eu mai am rabdarecu gemul acum, poate anul viitor!

    Danutza says:

    Cristina, soacra mea l-a facut acum o luna. Daca trebuia sa ma apuc eu sa-l fac, nu stiu cata rabdare aveam sa rad la mere:)) Dar anul viitor mi-am propus sa testez si eu macar 2-3 borcanele din fiecare gem, sa vad ce pot sa fac eu singura:)

    Danutza, ai foat doar la fotografiat, sau si la ajutat? Felicitari mamei soacre!

    Danutza says:

    Dna Maria, ca sa fiu sincera n-am participat, eu doar am fotografiat rezultatul dupa ce l-am adus acasa la noi:)
    Am sa-i transmit felicitarile! Multumim!

    delicios !:)

    Tu abia ai facut gemul, la mine deja au disparut citeva borcanele... Pupici !

    Danutza says:

    Boscodina, merci mult!

    Danutza says:

    Daniela, la mine s-a dus un borcan, dar am papat doar eu cu biscuiti. Imi place sa lipesc doi biscuiti cu gem si-i pap ca sandvisul. Restul familiei asteapta sa le fac niste clatite, vreo prajiturica ...asa vor ei sa pape:)Pupici!

    Ioana V. says:

    imi place gemul de mere

    Danutza says:

    Alina, si mie! E chiar bun, de fapt gemurile sunt cam toate bune:)

    Anonim says:

    pe niste clatite cred ca e delicios ;)...

    Eu ador merele,deci ma servesc.Te pup!

    Danutza says:

    Adina, inca nu l-am testat cum trebuie. Dar am o cantitate destul de mare, asa ca trebuie sa ma apuc de incercat retete cu gem de mere:) Chiar, astept sugestii si de la voi, ce ar merge sa fac?:)

    Danutza says:

    Dia, serveste draga mea! Pup!

    Unknown says:

    buna ,nu trebuie conservant sau aspirina? as dori sa incerc reteta aceasta insa nu stiu daca va rezista pe iarna..borcanele nu trebuie ( dantuite ) ?? multumesc

    Danutza says:

    Daca pui gemul fierbinte in borcane nu ai nevoie de conservant. Rezista foarte bine chiar si cativa ani, depozitat in beci de ex :)

    Nu stiu ce inseamna "dantuit" :)

    Spor!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.