Napolitane cu crema caramel







By http://retetegg.blogspot.com/

Ieri am facut napolitane cu crema caramel impreuna cu sora mea. Nu au iesit ele exact cum ne doream noi (la aspect ma refer), insa au disparut rapid din farfurii fiindca au fost delicioase!!

Am folosit:
  • 3 foi mari de napolitana, 4 oua, 250 gr margarina, 300 gr zahar, esenta de rom, 300 gr nuca macinata (nu foarte fin), 100 gr biscuiti macinati (fin).
Am batut cele 4 oua impreuna cu 250 gr de zahar.

Intr-o cratita am caramelizat restul de zahar (50 gr), cand s-a topit am luat cratita de pe foc si am adaugat ouale batute cu zaharul, margarina, esenta si nuca.

Am amestecat bine pana s-au omogenizat ingredientele, apoi am lasat crema la loc racoros 30 de minute.

Am pus apoi biscuitii macinati, am omogenizat din nou si am umplut foile.

Pe fiecare foaie de napolitana am pus un strat generos de crema, ultima foaie o lasam fara crema.

Am acoperit cu o folie de celofan si am pus peste napolitana un tocator de lemn...sau orice alta greutate aveti la indemana.

Am lasat 20 de minute asa, apoi am taiat napolitana in patratele si am servit.

Eu nu am fost multumita fiindca nu mi s-a taiat prea frumos...poate din cauza calitatii foilor.
Dar sunt sigura ca voi o sa aveti mai mult noroc (poate nimeriti foi de o calitate mai buna).

Pofta buna si spor! Garantez ca e super delicioasa!

31 Response to "Napolitane cu crema caramel"

  1. Primul venit, primul servit... Astept pachetul, ies in balcon sa vad cind vine postasul...

    Unul din dulciurile copilariei.Ce pofta mi-ai facut.Pup!

    Wow!!!! ils ont l'aire superbe, j'aimerais bien en goûter une petite part!

    Bisous

    Danutza says:

    Daniela, sigur e pe drum:) Pupici!

    Danutza says:

    Mihaela, te servesc cu drag! Pupici!

    Maxim imi plac ! Dulciurile copilariei !!

    Danutza says:

    Anto, eu si sora mea tot de copilarie ne-am amintit cand ne-am apucat sa le facem. Ea fiind mai mare cu 6 ani le facea si cand eram eu mai mica si nu stiam sa bucataresc:))
    Pupici!

    Miha says:

    Mmm...ce pofta mi s-a facut...

    de cand tot zic ca fac si eu,pana acum am tot papa la altii !daca au fost delicioase nu mai conteaza aspectul! Poate trebuia sa le lasi mai mult .zic si eu desi nu-s experta si nici nu am facut pana acum:)

    Danutza says:

    Miha,te astept sa servesti :) Pup!

    Danutza says:

    Au fost cativa factori care au 'stricat' aspectul:)
    Crema care trebuia sa fie mai tare putin, foile care s-au rupt aiurea si nerabdarea...ca trebuia lasata mai mult, poate putin si la frigider.

    Dar na, acum a fost prima data, cand mai fac o sa stiu ce n-a mers ;)
    Pup si merci pt vizita!

    Simona says:

    Ce fain arata... A mai ramas o bucata si ptr mine??
    Pup

    Bun caramelul,imi place mult!

    Danutza says:

    Desigur Simona! Te asteptam la rontaiala:) Pupici!

    Danutza says:

    Teo, si mie! Iar napolitanele mi se par cele mai bune cu caramel ...eu asa le stiu de mica:) Pup!

    Nu am mancat de cand eram copil dar stiu cat sunt de bune!!!

    Stefy says:

    stii de cand visez la prajitura asta? de foarte mult timp, dar pentru ca al meu sot nu e ff incantat de prajiturile tip napolitana, am tot renuntat sa o fac numai pentru mine!!!:(

    Danutza says:

    Al meu infuleca orice e dulce :))...mai putin dulciurile cu multa cacao gen negresa si amandina :) In rest, nu rateaza nimic!!
    Poti face compozitia pe jumatate si folosesti foi micute (eu am vazut pe aici si foi mai mici). Si daca papi doar tu ai avantajul sa o poti savura 2 zile..la noi s-a dus imediat ca suntem mai multi :)

    Pup!

    Cristina says:

    Ohh, super idee. Ii fac si eu piticului azi. Pup

    Danutza says:

    Cristina, mult spor! Pupici!

    Anonim says:

    Vai de cand nu am mai papat asa ceva !! ;(

    Danutza says:

    Adina, eu nu mai papasem de muulti ani:) Nu sunt chiar fan nr 1 al napolitanelor in general...dar astea cu caramel sunt cele mai bune:)

    adina says:

    Minunat,e desertul meu preferat.

    Danutza says:

    Multumesc Adina! Ma bucur ca-ti place :)

    Danutza says:

    Rocsy, scuze ca am sarit peste comentariul tau, acum l-am vazut :)
    Multu mult pt vizita! Te pup!

    Timea says:

    Tare mult imi plac foile cu crema caramel! pup

    Danutza says:

    Merci Timea! Pupici!

    Ioana V. says:

    ce-mi place!!! mai ai?

    Danutza says:

    Nu mai am dar am promis tuturor ca mai fac:) Pupici!

    Anonim says:

    Danutza si eu am facut duminica dar la fel nu mi-au placut cum mi-au iesit,pe cat de simplu pare la prima vedere nu prea iese din prima poate din a doua incercare imi iese :)La mine sau inmuiat prea mult cred ca din cauza ca am pus compozitia prea calda,iar compozitiei mele cred ca ii mai trebuia ceva sa se lege sa fie mai consistenta cred ca ceva in genul biscuitilor faramait cum ai pus tu,sau ceva faina...nu stiu ca am vazut atatea creme in atatea stiluri ca ma derutasem...eeeaa :P data viitoare sigur o fac in stilul meu propiu :D dar sunt multumita ca sau terminat intr-o clpita si ca au fost apreciate
    Felicitari ale tale arata mult mai bine ca alemele ! :*
    Simion Florentina-Carmen .

    Danutza says:

    Florentina, cred ca sunt mai multe cauze ca si la mine: compozitia cam calduta, foile s-au inmuiat prea repede :)
    Eu daca nu puneam biscuiti era prea lichida compozitia si curgea sigur din prima.

    Ale mele in schimb s-au intarit bine a doua zi. Data viitoare fac asa: las crema la rece mai mult inainte sa o pun pe foi, apoi las foile intregi cateva ore inainte sa le tai ... si sigur se vor taia mai bine :)

    Trebuie sa iasa ele bine pana la urma! Te pup!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.