Pui cu gutui coapte si piure de gutui










By http://retetegg.blogspot.com/

Azi am pentru voi o reteta mai speciala, cu fructe de sezon si cu multa savoare.

Inspirata de Cat Kitchen care avea ieri pe blog un cotlet de porc umplut cu gutui, am plecat in piata sa iau gutui si sa ma gandesc ce sa prepar cu ele, neaparat ceva delicios. Reteta ei era minunata, insa eu am vrut sa fac ceva putin mai rapid, ca venea iubitul infometat si eram in criza de timp.

Am folosit:
  • 3 gutui, carne de pui (pulpe si piept), sare, condimente pt grill, 2 lingurite ulei de masline.
Am pus 2 gutui (spalate bine) in cuptor la foc mare, pe o folie de aluminiu. Le-am lasat pana s-au rumenit frumos si s-au inmuiat.

Am pus carnea de pui sarata si condimentata pe oala-grill si am pus printre bucatile de carne si felii de gutuie (sau punem feliile in cuptor...eu am vrut sa fie mai rapida treaba).

Din gutuile coapte am facut un piure: am taiat gutuile felii, am eliminat cotoarele (coaja am lasat-o fiindca au fost bine spalate inainte) si am pasat cu blenderul feliile pana s-au transformat in piure. Am adaugat ulei de masline si un praf de sare si-am mai omogenizat putin.

Am servit carnea de pui alaturi de feliile de gutuie coapte si de piure-ul de gutui. Am facut si o salata de rosii, castraveti si salata verde si am servit-o langa preparatul nostru.

E mega delicios, nu ratati gutuile caci au o aroma extraordinara!

16 Response to "Pui cu gutui coapte si piure de gutui"

  1. Ce frumos si gustos arata tot ce ai gatit tu aici.De foarte mult timp nu am facut pui cu gutui.te pup!

    Danutza, ce-mi faci cu gutuile alea linga pulpele de pui... De citeva zile tot imi innebunesc barbatul sa caute gutui, neaparat trebuie sa plantez un copac ca sa am gutuile mele proprii si personale. Iar feliile alea, imi aduc aminte de copilariile cind puneam gutuile in cuptor si le mincam caldute... mama, ce pofta am... Te-am pupicit ca sa simt gustul gutuilor...

    Unknown says:

    trebuie sa fie tare bun! imi place dulceata de gutui, gutuile murate ... am mai mancat cu friptura ... piure inca nu ... dar ma tenteaza :D

    Anonim says:

    ma bucur ca te-am inspirat sa pregatesti ceva cu gutui ;) ... imi place ce ai ales sa faci si cu siguranta a fost delicios totul !!!!

    Danutza says:

    Dia, multumesc! Eu pana acum nu testasem gutuile decat in compot si gem:))Mi-a placut mult combinatia cu carnitza:)Pup!

    Danutza says:

    Daniela,eu cand eram mica mancam gutui direct din copac, le stergeam putin de puf si infigeam dintii in ele:)) Aveam multi gutui la tara, dar mama nu facea decat gem din ele, nu le facea coapte:)Acum am descoperit si eu ce bune-s coapte...pupici dulci cu aroma de gutui:)

    Danutza says:

    Andreea, ideea de piure mi s-a nascocit mie in minte. Am vazut niste sosuri cu gutui (cu adaos de zahar- dar nu-mi plac asa dulci) si-am zis sa coc niste gutui, sa le blenduiesc si sa le pun putintel ulei de masline...mega mega bun..iti recomand!Pup!

    Danutza says:

    Cat, am o pulpa de porc in congelator si mi-au mai ramas si gutui asa ca voi testa si reteta ta (doar timpul sa-mi permita sa o fac asa cum trebuie si sa nu dau prea multe tarcoale pe langa cuptorul incins si plin de arome)!
    Delicios chiar a fost si destul de consistent!:)

    Excelent meniu ai pregatit!Cred ca a fost de nota 10!

    Danutza says:

    Merci Teo, mie asa imi place sa spun: ca a fost de 10+ :)

    Ioana V. says:

    ce bine arataaaaaaa

    Danutza says:

    Merci mult! Pup!

    Nicole says:

    Totul arata delicios! Abia astept sa te vizitez intr-o sambata, iti aduc eu pulpele si gutuile, tu faci restul ;)

    Danutza says:

    Poate mancam duminica la Buzau daca n-a pus mama soacra toate gutuile la gem si compot:) Friptura vom avea, dar nu garantez pt gutui:))

    cum iti vin atatea in minte???? nu pot sa cred!!! arata fantastic si mi-e o foame de mor!! mi-ar placea la nebunie sa stau cu tine!

    Danutza says:

    Pai n-a fost prea dificil, m-am inspirat intai la o reteta cu gutui, apoi am mai improvizat la piure si gata masa.
    Sa stii ca si iubitul meu cred ca in relatia noastra 50% apreciaza partea cu gatitul din tot locuitul asta impreuna:)) Bine la el sunt mai multe...si iubirea pe acolo:)
    Poooop!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.