15 retete gustoase cu carne tocata

By http://retetegg.blogspot.ro

Ca o carnivora convinsa, mananc oricand cu placere orice tip de carne. O prefer in general pe gratar, dar imi place si in mancaruri, in salate, procesata sub diverse forme. Una dintre marile mele preferinte este carnea tocata, spre disperarea sotului care ar gati carnea in orice fel, numai tocata nu :)

Daca in trecut o cumparam deja tocata, fara sa stiu ce adaosuri are in ea, de ceva ani prefer sa iau eu carne si sa o toc, iar atunci cand nu am timp sa ii rog pe cei din magazin sa imi toace bucati de carne aleasa de mine.

Pentru mine cea mai buna combinatie este porc-vita, dar prefer si pui, curcan, chiar am gatit si cu carne tocata de strut, de iepure.

O gatesc des sub forma de chiftele, perisoare, burgeri, sau umplu cu ea diverse legume, mai ales vara cand varietatea este mare.

Astazi va propun 15 retete gustoase preparate cu diverse tipuri de carne tocata. Pofta buna si spor la bucatarit!

Pilaf cu pui si broccoli

By http://retetegg.blogspot.ro/

Broccoli este o leguma mult subapreciata, desi e foarte sanatoasa. Incercam sa ii convingem pe copii sa o manance, dar noi adultii cam fugim de ea.

E adevarat ca e o leguma cam fada, care are nevoie de combinatii gustoase ca sa devina placuta Mie imi place sa o combin mai ales cu legume la tigaie, insa o pun si in alte mancaruri, in ciorbe. 

Pilaful e pentru mine scaparea cea mai simpla cand nu mai stiu ce sa gatesc. Il fac in diverse moduri si combinat cu o multime de verdeturi si legume. Imi place cu spanac, cu urzici, cu rosii, cu mazare, iar mai nou, cu broccoli. Desigur, cu ceva carnita alaturi e si mai bun, dar merge si fara, de post.

Portii: 4
Timp de preparare: 60 min
Dificultate: usor

Am folosit:
  • 400 g carne de pui, 4 cesti orez, 8 cesti apa sau supa, 1 ceapa, 1 morcov, 1 ardei kapia, 1 broccoli mediu, patrunjel, sare, piper, boia dulce
Carnea de pui se spala, se condimenteaza si se pune la calit impreuna cu morcovul, ceapa si ardeiul. Dupa cateva minute se adauga orezul si apa. 

Se lasa sa fiarba la foc mic, amestecand periodic. 

Cand orezul este aproape fiert se pun buchetele de broccoli si se asezoneaza orezul dupa gust.

La final se pune patrunjelul tocat.

Se serveste cu salata sau muraturi.

Tort Nutella


Astazi baiatul meu implineste 2 luni (deja!!) asa ca il sarbatorim cu tort si va invitam la party! :)

Si pentru ca iubim nutella, un tort cu ea e un succes garantat si un mare ajutor pentru o mama care nu prea are timp de bucatarit :)

Este un tort tare bun si foarte simplu de preparat, merita sa il incercati si voi cand va doriti ceva dulce si fin.

Are un blat clasic de tort, insiropat cu sirop pe baza de rom si umplut/ invelit in nutella delicioasa. La decor va puteti juca cum vreti, eu am ales inimioare de zahar pentru cel mai iubit bebelus :)

Portii: 8-10
Timp de preparare: 60 min
Dificultate: usor

Am folosit:
  • Blat: 8 oua, 8 linguri zahar, 10 linguri faina, 1/2 plic praf de copt, 1 praf de sare, 1 zahar vanilat cu rom, 2 linguri de unt topit;
  • Crema: nutella;
  • Sirop: 150 ml apa, 50 ml rom, 1 esenta de rom, 100 g zahar brun;
  • Decor: inimioare de zahar
Pentru blat se separa albusurile de galbenusuri. Albusurile se bat spuma cu un praf de sare, apoi cu zaharul pana se topeste bine. Se adauga zaharul vanilat cu rom, galbenusurile si untul topit si se mixeaza de cateva ori.
 
Se adauga faina cernuta cu praful de copt si se amesteca usor cu o spatula. Compozitia trebuie sa fie usoara, pufoasa.
 
Se pune in tava tapetata cu hartie de copt si se coace in cuptorul preincalzit la 180 de grade timp de 30 min.
 
Se scoate din tava si se lasa sa se raceasca, apoi se taie orizontal, pe jumatate.
 
Siropul se prepara din apa, rom, esenta de rom si zahar brun. Se pun intr-un vas pe foc si se lasa 10-15 min pana se ingroasa putin.
 
Dupa ce se raceste se insiropeaza cu el blatul, apoi se umple tortul cu nutella si se decoreaza tot cu nutella si inimioare de zahar. 

Pofta buna!
 

8 ani de blog



By http://retetegg.blogspot.ro/

Au trecut 8 ani .... foarte repede. Nici nu stiu cand s-au dus anii unul dupa altul. Acum 8 ani am inceput cel mai drag proiect al meu. Din pacate, in ultimul an l-am neglijat foarte mult.

Au fost lunile de sarcina, apoi 1 luna si jumatate de cand s-a nascut bebe. Am si uitat ca pe 11 ianuarie a fost de fapt aniversarea de 8 ani :) Dar, se accepta scuzele fiindca acum sunt mamica :))

Inca mai am poze cu retete nepublicate si sper sa ajung sa le pun aici cat mai curand. Imi e dor sa mai stau cu orele in bucatarie ... desi tot imi fac timp sa gatesc uneori seara, cand bebe sta cu tati sau bunica. Saptamana asta am facut chiar o placinta cu mere :D

Promit ca intre 2 biberoane si un scutec o sa revin cu noutati culinare sau macar cu update-uri :)

Va pup! Sa aveti spor la bucatarit!!!

Dieta in timpul sarcinii


Cei care imi citesc blogul de prin 2010 probabil stiu deja din postarile mele ca am fost intotdeauna foarte slaba si nu am tinut diete de nici un fel. Am mancat ani de zile haotic, am sarit peste micul dejun vreo 15 ani, inlocuindu-l cu cafea, mese la ore neregulate, fast food fara regrete, etc.

Intotdeauna imi spuneam ca n-are rost sa ma abtin de la nimic, ca sunt tanara, sanatoasa si ca vreau sa traiesc viata din plin. Sigur ca organismul imi mai dadea cate o "lectie" atunci cand faceam excese, dar nu m-am panicat niciodata.

De cativa ani, cam dupa 25-26, am inceput sa fiu putin mai constienta ca stilul de viata de acum, ma poate afecta mai tarziu, dar tot nu am facut compromisuri prea mari. Momentul in care am decis sa fac cu adevarat o schimbare a fost atunci cand ne-am propus sa facem un bebe.

Am renuntat la obiceiurile "proaste" intr-o mare masura, am inceput sa iau vitamine, sa imi fac analize medicale. Spre marea mea bucurie "minunea" a venit repede in viata noastra si mi s-a confirmat ca e bine si sanatos la toate analizele si testele.

Am trecut greu peste primul trimestru, in care desi am incercat sa mananc tot ce-i bun si sanatos, abia am reusit sa suport lactatele, fructele si legumele. Am fost aproape vegetariana vreo 3 luni, fiindca nu suportam gustul sau mirosul de carne. Nici vorba de vreo pofta speciala, iar greutatea de 39,5kg pe care o aveam cand am ramas insarcinata, s-a mentinut in primele 3 luni de sarcina. Am inceput sa "cresc" dupa 12-14 saptamani, dar in ritm lent.

Incepand cu saptamana 16, cand l-am simtit prima data pe bebe miscand, s-au declansat poftele. Fiind vara am avut norocul sa pot manca tot soiul de fructe si legume, m-am rasfatat cu inghetata, dulciuri, in general cu multa mancare :) Am luat foarte repede in greutate, mai ales ca am inceput sa respect orele de masa si am mancat portii generoase la fiecare masa.

Painea, pe care inainte de sarcina o mancam rar, a fost prietena mea cea mai buna in trimestrul 2. Uneori imi faceam chiar eu painici de casa, pentru ca aveam pofta de paine calda.

Medicul meu nu mi-a impus nici un fel de regim, pentru ca toate analizele mele au fost bune pana la 27 saptamani, iar bebe s-a dezvoltat normal. Mi-a recomandat sa fac testul de toleranta la glucoza.

Din pacate, rezultatul la acest test nu a fost unul bun, asa ca a trebuit sa merg apoi la un specialist in diabet si boli de nutritie. Dupa mai multe analize, dr mi-a pus diagnosticul de toleranta alterata la glucoza (prediabet sau in cazul meu diabet gestational). Pentru mine a fost destul de ciudat sa aud de diabet, fiindca la noi in familie nimeni nu a avut diabet, iar eu am fost mereu slaba si am mancat putine dulciuri.

Se pare ca sarcina vine cu pofte, dar si cu surprize. Nu mi s-a spus clar daca s-a declansat datorita dietei mele bogata in glucide (in trim. 2) sau pur si simplu datorita hormonilor care sunt haotici in timpul sarcinii. Medicul mi-a prescris o dieta cu alimente permise si interzise si un plan nutritional cu mese la ore fixe, alimente cantarite si calculate. (asta asa, ca tot nu mi-a placut mie matematica :P ).

Cel mai greu a fost sa renunt la dulciuri. Inca tanjesc dupa dulciuri, iar sotul meu trebuie sa manance pe furis, ca sa pot rezista tentatiilor. Am inlocuit zaharul cu indulcitor pe baza de zaharina, dar si acela in cantitati mici.

Mai pe scurt nu am voie sa mananc dulciuri de nici un fel, produse de patiserie, paine alba, fructe dulci, pufuleti, floricele, sucuri. Pot manca in cantitati mici cartofi, orez, paste. Am liber la legume si zarzavaturi, carne slaba, fructe acrisoare, iar moderat lactate, paine neagra sau graham.

Cand am fost la cumparaturi, prima data dupa ce mi s-a stabilit regimul, imi venea sa plang (oricum in trim 3 am plans mult, cu sau fara motiv). Ma uitam pe rafturi si ziceam, aia nu, aia nu, aia nu :) Acum  am inceput sa ma obisnuiesc cu ideea, asa ca o sa va spun cam cum arata meniul meu (dieta) de sarcina.

Dimineata
Cel mai greu e cu mesele de dimineata, cand pot manca 2 felii de paine cu ... ceva. Plus un lactat de max. 150 g. Am noroc cu gustarea dintre masa de dim si cea de pranz (un fruct).

De obicei mananc:
2 felii de paine negra sau grau intreg coapte cu unt/ telemea/ crema branza/ pate/ ou fiert/ omleta/ sunca presata sau jambon, uneori o rosie, castravete sau ridichi. Apoi un iaurt/ sana/ chefir/ lapte.

Pentru gustare am voie 150 g fruct sau fructe, asa ca aleg avocado/ kiwi/ mar/ portocala/ grapefruit.

Pranz
La pranz natura e mai generoasa cu mine asa ca pot manca cv mai mult :)). Vreo 3 felii de paine negra sau grau intreg cu 200 g legume si niste carnita sau peste. Ma salveaza din nou gustarea, la vreo 2 ore dupa masa de pranz, la alegere un fruct sau lactat.

De obicei mananc:
mancare gatita (tocanita, ciorba sau supa), conserva peste sau peste pe grill, salata, etc

Seara
Masa de seara nu trebuie sa depaseasca ora 19. Pot manca ceva mai putin decat la pranz, adica max. 3 felii de paine, 100 g legume si 100-150 g carne. Am si gustare de seara, undeva pe la ora 21, insa tot un lactat de max 250 ml.

De obicei mananc:
friptura, legume proaspete sau gatite la abur/ tigaie, cartofi, orez brun, salata, etc.

Sigur ca mi se mai intampla sa mananc o data pe sapt sau la 2 sapt cate o feliuta mica de pizza, un burger, sa beau o ceasca mica de cafea (cu sau fara cofeina) cu lapte, un suc natural sau limonada cu indulcitor.

Este pentru prima data in viata cand sunt cu adevarat "ordonata" in regimul alimentar, dar motivatia e mult prea mare ca sa nu pot rezista. Diabetul gestational nu afecteaza in mod grav bebelusul, insa sunt cateva riscuri in cazul in care nu respect regimul. Dar, ce nu face o mama pentru puiul ei??!! :)

Cat despre activitatea fizica, e din ce in ce mai greu pentru ca nu am nici energie nici mobilitate. Ma ajuta mult faptul ca am bucataria jos si dormitoarele la etaj, asa ca urc treptele casei de vreo 7-8 ori pe zi (x 13 trepte). Inca mai merg in oras cu autobuzul, atunci cand nu ma poate duce sotul cu masina. Nu mi-a fost frica de microbi sau alte chestii si ma simt bine cand imi cedeaza cineva locul :))

Cand vremea e buna stau si 1-2 ore prin curte, cu pisoii mei (da, da, nici cu pisoii n-am voie...stiu...). Incerc sa fac inca treburi casnice, gen sa scot si sa bag vase in masina, rufe, sa gatesc, sa fac curat. Am zile in care nu ma simt in stare, asa ca sotul meu preia rolul de bucatar cand ajunge acasa (chiar aseara a facut legume cu porc la wok, eu doar l-am ajutat putin la taiatul legumelor). Casa arata clar mai rau ca inainte, fiindca fac curat mai rar, dar evit musafirii si stau linistita in pat la tv sau pe net, ca o graviduta relaxata in luna a 8-a.

Sper sa imi pastrez o parte dintre obiceiurile bune din timpul sarcinii si dupa ce nasc. Sa reusesc sa pastrez orele de masa, sa evit alimentele nesanatoase intr-o mare masura. Somnul cu siguranta n-am cum sa-l mai pastrez :) 

Ce am/ n-am mai facut






By http://retetegg.blogspot.ro/

Ce am mai facut de cand nu ne-am "vazut" ultima data:

- il cresc de zor pe bebe in burtica
- am ajuns la 32 de saptamani si incep emotiile
- ma deplasez din ce in ce mai greu, dorm mai putin, sunt mai obosita si mai lenesa
- nu prea mai sta nici o geaca inchisa, dureaza o vesnicie sa ma incalt singura si ma simt cat o balena :))
- gatesc chestii uzuale, n-am mai avut inspiratie aproape deloc
- pe la 27 de saptamani am descoperit ca am diabet gestational asa ca s-a cam terminat cu poftele si rasfatul
- am un regim special, nu am voie sa rontai nimic dulce (si in general nimic prea bun), deci n-am mai facut prajituri
- am cumparat aproape tot ce imi trebuie pt bebe: patut, saltea si lenjerie pt patut, masuta de infasat, cadita, o multime de haine si jucarii, biberoane, suzete, scutecele, paturici, prosoape (sifonierul lui e deja mai mare decat al nostru :)) )
- saptamana viitoare imi pregatesc si eu bagajul pt maternitate, in caz ca bebe se grabeste
- am stari diferite de la o zi la alta, dar incerc sa fiu cat mai optimista

Inca mai am o reteta de prajitura pe care nu am reusit sa o postez, poate reusesc luna asta :)

Va pup cu drag si revin cat mai curand cu vesti!

Prajitura cu prune si branza


Pentru ca bebe e cuminte si din ce in ce mai pofticios, am tot facut prajituri, mai ales cu fructe de sezon. Prunele sunt intre preferate, asa ca le-am folosit in mai multe deserturi gustoase. Si cum cheesecake-ul (prajitura cu branza) e preferata sotului, am reusit sa multumesc cu prajitura asta toate poftele familiei :)

Reteta e simpla si reusita e garantata, e o prajitura fara prea mari pretentii! Va recomand sa o incercati!

Portii: 8-10
Timp de preparare: 60 min
Dificultate: usor

Am folosit:
  • 1/2 kg prune, 7 oua, 700 g branza proaspata (mai grasa), 7 linguri zahar pudra, 2 plicuri pudding vanilie, 2-3 linguri unt topit, 1 zahar vanilat, 1 esenta lamaie, 1 praf de sare;
Intr-un bol mare amestecam cu un tel ouale impreuna cu zaharul pudra si untul topit. Adaugam un praf de sare, esenta si zaharul vanilat.

Le omogenizam bine, apoi adaugam branza si praful de budinca. Incercati sa folositi o branza grasa, cremoasa si fara zer, pentru a obtine un amestec mai fin.

Prunele bine spalate le taiam in jumatate si le scoatem samburii. Le asezam in 2 straturi in tava tapetata cu hartie de copt. Vom avea un strat de prune, apoi mixul de branza si deasupra alt strat de prune.

Sigur ca le putem pune si amestecate in toata prajitura, dar eu le prefer usor caramelizate in tava si deasupra :)

Preincalzim cuptorul la 180 grade si punem prajitura pe nivel intermediar. O lasam aprox. 50-55 min.

Noi nu am avut rabdare si am taiat-o fierbinte, dar e mult mai buna cand se raceste :)

Pofta buna!

Gradina 2017



























 

 By http://retetegg.blogspot.ro/

Anul asta gradina nu a mai fost principala mea preocupare si nici vremea nu prea ma ajuta in acest sens. Se cunoaste ca nu mai am rabdarea si timpul necesar pentru gradina, fiindca e mai mica, cu mai putine legume si poate chiar mai neingrijita. 

In primavara, mai exact prin martie, cand nu eram inca 2 in 1 :))), am avut mai multa energie si am pus ceapa, usturoi, ridichi, mazare. S-au facut toate, mai ales ca sunt plante fara prea mari pretentii. Am o lada de plastic plina cu ceapa si usturoi in camara, asa ca ma declar multumita.

Mazarea am pus-o la congelator imediat ce am cules-o, fiindca am vrut sa se mentina bine. Am facut mancare si o tot pun prin ciorbe si in mancaruri langa alte legume. A fost foarte simplu de ingrijit, putin mai greu cu desfacutul pastailor, dar m-a ajutat si mama. 

Am pus apoi fasole fideluta, pe care mi-au tot scos-o din pamant pisicile. Am reusit sa raman cu cateva cuiburi de fasole care au facut pastai subtiri galbene, numai bune de pus la borcan cu ardei iuti. 

Prin mai am pus si rosiile, castravetii si ardeii iuti. Daca la rosii mai stiam cum merge treaba, la castraveti a fost mai greu fiindca nu am avut pana acum in gradina. M-am adaptat la ce am citit si pe internet, am reusit sa ii leg pe araci si au facut pana acum ceva castraveciori, numai buni de salata. Le-am lasat spatiu mai mare in gradina sa se intinda cum vor, dar legati de arac nu si-au facut de cap :)

Rosiile sufera destul de mult din cauza caniculei si a lipsei de apa. Le ud aproape zilnic, dar tot au frunze galbene. Nu am vrut sa le pun nici un fel de chimicale, asa cum am auzit, le prefer 100% naturale. Fructele sunt mari si foarte gustoase, desi vrejurile sunt inalte si cam fara frunze :( 

Ardeii iuti au batut recordul de "iutenie". Am combinat in borcane cu fasole si ardei bulgaresti, ca sa nu fie prea "hot". Anul trecut nu au fost asa de iuti, acum sunt extra :))) 

Cam cu atat pot sa ma laud in acest an. Stau bine cu pomisorii plantati in toamna, care au facut coacaze rosii si negre, zmeura galbena, iar caisul, prunul si smochinii sunt verzi, dar fara fructe. Poate anul viitor fac si fructe. Visinul a fost ok pana la inceputul verii, a avut flori si chiar o visina, apoi s-a uscat :(

Floricelele sunt ceva mai vesele, mai ales cele din ghivece, care stau la umbra, in fata casei. Am o muscata roz, crescuta din seminte puse de mine in ghiveci prin martie. Una singura a crescut, dar e mare si frumoasa :))

Si ca in fiecare an in gradina mea au crescut si pui de ... pisica. Cele 2 pisici ale mele, mama si fiica, au nascut la o saptamana distanta. Din pacate, pisoii mamei mi-au disparut dupa o luna, dar ea s-a consolat cu nepotii, care au avut 2 mame-pisici. E o veselie totala cu ei, mai ales cand trantesc sau rup vreo floare :))) In total sunt 4 pui si 5 adulti (dar prin curte stau mai mult cele 3 fete, baietii vin doar la masa). 

Majoritatea pozelor sunt facute cu telefonul, asa ca nu au o calitate prea buna. Dar am surprins esentialul :)
© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.