Meniuri delicioase de la KFC




By http://retetegg.blogspot.com

Cand esti in criza de timp hai la KFC! Fie pentru masa de pranz de la serviciu, in pauza de la scoala/facultate, in weekend cu prietenii sau cu familia, dai o fuga la KFC si iti iei un meniu delicios.

Prietenii de la BUZZSTORE mi-au trimis un voucher KFC pentru a testa cateva produse noi din meniul lor. Asa ca am profitat si mi-am scos sotul in oras. Oricum meritam sa ne relaxam, chef de gatit nu aveam, iar la KFC stiti si voi ca totul e finger lickin' good :)

Am testat noul burger, Holiday burger cu 2 bucăți de pulpă pui picantă / nepicantă într-un burger delicios, alături de brânză Cheddar, salată Iceberg, castraveți murați si sos sweet & sour. Este un burger savuros, ideal cu o portie de cartofi langa.

A doua noutate din meniu a fost Summer twister, cu adevarat special. Gust fresh, de vacanta, două bucăţi de Crispy Strips cu brânză feta, baby spanac, legume proaspete şi sos Garlic Lemon, intr-o lipie gustoasa.

Ultimul testat, dar nu cel din urma, a fost Crispy box, cu 3 bucati picante si crocante de pui, cartofi prajiti si nelipsitul sos Glenn. 

Sigur ca nu n-am putut abtine sa bem si cate un mocktail Krushers cu mango aromat, iar la desert am servit cate o felie de cheesecake cremos.

Noutatile de vara de la KFC ne-au incantat papilele si le-am pus pe lista de alegeri smart atunci cand vine vorba de mancat in oras.

KFC va aduce permanent produse gustoase si noutati, asa ca fiti cu ochii pe paginile lor de facebook si instagram.

De asemenea, nu uitati de paginile Buzzstore pentru a afla de campaniile desfasurate de ei si pentru a va putea inscrie sa testati si voi tot ce e nou si in trend.

Experienta mea cu Buzzstore este una excelenta si am participat la mai multe campanii ale lor de-a lungul timpului, printre care si campania gourmet de strut, unde am preparat retete delicioase cu produsele testate.


40 de retete - deserturi de vara



















Astazi va propun o lista cu cele mai gustoase retete de deserturi, ideale in sezonul de vara. Avem acces la o varietate mare de fructe asa ca deserturile de vara sunt parfumate si apetisante.

In combinatie cu vanilie aromata, cu ciocolata delicioasa sau cu alte ingrediente, deserturile de vara cu fructe proaspete sunt pe placul tuturor. Unele nu necesita coacere, asa ca vom scapa si de caldura cuptorului.

Va invit sa le incercati si sa le savurati!

40 de retete - deserturi de vara

Clafoutis cu capsuni
Clafoutis cu struguri si nectarine
Clafoutis cu mure si migdale
Găluşte cu prune (Gomboţi cu prune)
Găluşte cu visine
Inghetata de banane cu zmeura
Inghetata de pepene galben
Pandispan cu cirese
Pepene galben umplut cu fructe
Pere în vin cu îngheţată
Prajitura cu ananas si prune
Prajitura cu branza si mure
Prajitura cu ciocolata si cirese
Prajitura cu pepene galben
Prajitura cu piersici, cocos si inghetata
Prajitura cu pere si caramel (rasturnata)
Prajitura cu visine
Prajitura cu zmeura
Prajitura pufoasa cu visine
Prăjitură pufoasă cu brânză dulce, căpşuni şi cireşe
Salată de fructe II
Salată de fructe cu inghetata
Tiramisu cu mascarpone si capsuni
Tiramisu cu mure
Melon glacée
Spuma de zmeura
Panna cotta de lamaie cu fructe de padure
Cheesecake cu ciocolata si capsuni
Cheesecake cu jeleu si fructe
Cheesecake cu piersici
Cheesecake cu cirese (fara coacere)
Cheesecake cu cirese
Cheesecake cu merisoare si capsuni
Placinte cu visine si cirese
Tartă cu frişcă şi fructe
Chec cu iaurt si nectarine
Rulada cu piersici
Clătite cu inghetata, capsuni si frisca
Pancakes cu ciocolata si capsuni
Tort cu crema de capsuni
Tort cu cremă de lămâie, ananas şi mure
Tort cu rulada si inghetata
Tort de ciocolata cu visine 

 

Retete de post











Pentru ca a inceput postul Pastelui va propun astazi o selectie de retete de post, gustoase si usor de preparat, cu ingrediente ieftine si simple, accesibile oricui.

Exista o multime de retete de post pe care le puteti incerca atunci cand vreti sa diversificati putin meniul si sa preparati o masa buna si satioasa. Ingredientele pentru retetele de post sunt in special legumele, cartofi, fasole, mazare, varza, dar si painea, fainoasele, orezul. Ar trebui sa evitati consumul zilnic de produse procesate din soia sau alti derivati, de exemplu pateu de post, cascaval de post, etc si sa alegeti variante mai sanatoase din legume si fructe cat mai putin procesate sau pline de aditivi.

Retete de post

Spanac cu ou - diversificare


Am inceput diversificarea de aproape 9 luni si pe zi ce trece e tot mai greu sa gasesc idei noi pt masa de pranz. Am marele avantaj ca pana acum bebe nu a refuzat nimic din ce i-am oferit, insa imi doresc sa ii adaug mereu in meniu arome si gusturi noi.

Spanac i-am dat prima data pe la 9 luni si mereu l-a acceptat. Am incercat sa ii adaug in mancare si alte legume verzi si se pare ca e multumit. Cu galbenusul de ou era invatat de mult, iar de cateva saptamani, cam de la 12 luni, am inceput sa ii pun si albus, treptat. 

O masa de pranz clasica la noi este spanacul cu ou. Cand nu ajung sa cumpar baby spanac, folosesc si spanac pus de mine la congelator. Iar oua daca nu aveti de la tara (fiindca nici eu nu am mereu) este bine sa cumparati unele cat mai proaspete si de calitate.

In rest, pe langa spanac si ou va puteti alege celelalte legume din mancare dupa placul celui mic. In general, in mancaruruile astea care ii plac mult, profit si ii adaug mereu ingrediente noi, dar in cantitati mici sa vedem cum reactioneaza. I-am pus de curand cateva frunze de valeriana, dar de obicei adaug alte legume verzi: broccoli, fasole verde, avocado, etc.

Portii: 2
Timp de preparare: 20 min
Dificultate: usor

Am folosit:
  • 2 oua proaspete, 150 g spanac, 1 morcov, 1/2 dovlecel, 1/2 pastarnac, 1/2 ardei kapia, 1 felie avocado, 2 rosii cherry decojite, 2 lingurite ulei de masline extravirgin, optional un praf de sare;
Legumele decojite si taiate bucati se pun la fiert (sau in steamer) pana devin moi. In steamer eu le las 15 minute.

Ouale se fierb aprox. 10 minute, se racesc si se scoate galbenusul. Eu am adaugat un ou intreg si un galbenus.

Se amesteca cu legumele fierte, ulei de masline extravirgin si optional, pt copiii peste 1 an se pune un praf de sare.

Se adauga o parte din apa in care au fiert legumele si se mixeaza totul fin.


Pofta buna piticei!

Shaorma cu pui si avocado



Cand ti-e pofta de o shaorma, dar vrei in acelasi timp sa mananci ceva mai sanatos, poti incerca o shaorma cu pui si avocado. Este absolut delicioasa si chiar nu credeam ca o sa-mi placa o shaorma fara cartofi prajiti sau maioneza, dar m-a surprins cat de buna este aceasta.

In locul sosului de maioneza am pregatit un sos de iaurt cu usturoi, lamaie si marar, iar cartofii prajiti i-am inlocuit cu felii cremoase de avocado. In rest, este o shaorma cu lipie, pui, castraveti, varza, rosii, ceapa, ketchup.

Portii: 2
Timp de preparare: 20 min
Dificultate: usor

Am folosit:
  • 300 g piept pui, 1 avocado, 1-2 castraveti in otet, 1/2 varza, 2 lipii, 3-4 rosii cherry, 2 fire ceapa verde, 200 g iaurt, 2 catei de usturoi, cateva fire marar, 1/2 lamaie, sare, piper, 2 linguri ulei de masline, ketchup;
Pieptul de pui se taie in bucati mici, se condimenteaza si se gateste pe grill pana devine auriu.

Se taie avocado in felii subtiri, la fel castravetii si rosiile.

Varza se toaca si se amesteca intr-un bol cu zeama de lamaie, sare, piper si ulei de masline.

Se amesteca iaurtul cu usturoi maruntit, marar, sare si putina zeama de lamaie.

Pe lipie se pun pe rand sosul de iaurt, varza, puiul si restul ingredientelor. Se adauga la final si ketchup dupa gust si se ruleaza lipia cu ajutorul unei pungi sau a unei folii.

Se serveste calda.

Cartofi dulci cu ou - reteta diversificare


Bebe Sebi are 1 an si o luna, iar diversificarea merge de minune. Inca prefera sa isi manance fructele si legumele pasate fin, dar nu ma deranjeaza fiindca am aparate care ma ajuta in acest sens si e foarte usor sa ii pregatesc mereu masa.

Cat despre ce mananca, zilnic are o masa cu legume si carne/ ou/ peste. Iarna e mai complicat sa gatesti mereu cu legume proaspete, dar incerc sa ii ofer cat mai des legume noi. Vreau sa experimenteze cat mai multe gusturi si texturi pentru ca mi-ar placea sa le manance si mai tarziu cu acelasi entuziasm de acum.

Cartofii dulci sunt o alegere buna in acest sezon si se combina perfect cu galbenusul de ou. Mai adaugam cateva legume si avem o masa gustoasa si consistenta pentru bebe.

Se poate introduce in schema de diversificare incepand de la 7-8 luni.

Portii: 2
Timp de preparare: 20 min
Dificultate: usor

Am folosit:
  • 2 oua proaspete, 1/2 cartof dulce, 1 morcov, 1/2 dovlecel, 1/2 pastarnac, 1/2 ardei kapia, 3-4 frunze patrunjel, 2 lingurite ulei de masline extravirgin, optional un praf de sare;
Legumele decojite si taiate bucati se pun la fiert (sau in steamer) pana devin moi. In steamer eu le las 18-20 de minute.

Ouale se fierb aprox. 10 minute, se racesc si se scoate galbenusul.

Se amesteca galbenusurile cu legumele fierte, ulei de masline extravirgin si optional, pt copiii peste 1 an se pune un praf de sare.

Se adauga o parte din apa in care au fiert legumele si se mixeaza totul fin.

Se serveste mancarica unui bebe pofticios sau mofturos :)

Va doresc spor la pregatit si rabdare muuuulta la servit!


Briose pizza


Am facut de multe ori briose pufoase si aromate, cu umpluturi dulci si cremoase, dar nu incercasem o reteta simpla de briose sarate, aperitiv. Nici nu stiu de ce, fiindca briosele pizza, cu umpluturi savuroase sunt un aperitiv simplu de preparat si excelente cand ai musafiri. 

Cu o tava mare de briose poti coace 12-14 bucati si poti pune rapid pe masa o gustare delicioasa. Eu nu stiu pe unde mi-am ratacit tava mare de briose, asa ca am facut serii de cate 6.

Umplutura poate sa varieze oricat va doriti si le puteti personaliza in functie de preferintele fiecaruia. Puteti alege telemea, cascaval, mozzarella, sunca, bacon, salam, carnaciori, ciuperci, mazare, porumb, ardei, ceapa, praz, rosii, masline, etc. Eu am facut si o varianta cu cascaval, rosii cherry si broccoli, ideala pt cei mici.

Portii: 15 briose
Timp de preparare: 60 min
Dificultate: usor

Am folosit:
  • Pt aluat: 5 oua, 200 ml lapte, 300 g faina, 1/2 plic praf de copt, sare, piper, oregano, 100 g cascaval ras;
  • Pt umplutura: 3-4 rosii cherry, 3-4 buchetele broccoli, 150 g bacon, 1 ardei kapia, 1 legatura ceapa verde
Intr-un bol mare batem ouale cu un tel. Adaugam laptele, apoi faina cu praful de copt, sare, piper si oregano. La final punem cascavalul ras.

Tocam cubulete baconul si ardeiul, iar ceapa o taiem marunt.

In tava pt briose punem hartii de copt sau ungem bine cu unt/ulei si turnam pana la jumatate aluatul, apoi punem ingredientele dorite.

Eu am combinat bacon cu ardei si ceapa, iar rosiile cherry cu broccoli.

Punem tava in cuptorul preincalzit si le lasam la foc mediu pana se umfla si se rumenesc usor deasupra.

Le servim simple, ca aperitiv, gustare, mic dejun. Le puteti lua in pachetel la serviciu sau la scoala.

Noi le-am servit cu sos de iaurt cu verdeata si lamaie, dar merg bine si cu sos de rosii, ketchup, etc.

Pofta buna!

Murături asortate în oțet


In fiecare an pun legume la murat pt iarna. De obicei le pun in saramură și îmi place să umplu butoiul cu de toate: morcovi, varza, gogonele, struguri, pepeni mici, conopida etc.

Anul acesta am incercat și muraturile in otet, cu gust dulce-acrisor. Deși am făcut multi castraveți în oțet și gogoșari in otet, am zis că nu strica și vreo 10 borcane asortate. Am vrut sa predomine conopida care este delicioasă si crocanta murata in oțet.

Cu reteta aceasta am încheiat seria de conserve din acest an, iar acum așteptăm liniștiți sa vina iarna :)

Am folosit:
  • 2 kg conopida, 1 kg gogoșari, 1 kg castraveți mici, 1 rădăcina de hrean, boabe de muștar și de piper, 1,5 l oțet, 3 l apa, 700 g zahar, 3 linguri sare grunjoasa.
Conopida se desface in buchetele și se spală bine. Se lasă la scurs intr-o sita.

Se spală castraveții și gogoșarii. Cei din urmă se curata de cotoare și se taie in sferturi.

In borcane curate și uscate se așează boabe de piper și muștar, apoi legumele asortate și felii subțiri de hrean. (Eu am tăiat fâșii subțiri de hrean cu instrumentul de decojit legume)

Într-o oală se pune la fiert apa împreună cu oțetul, zahărul și sarea. Se amesteca bine și se lasă pe foc până începe să clocotească. Se pune acest amestec in borcane, peste legume, până le acoperă.

Se strâng bine capacele și se fierb borcanele cu murături timp de 10 minute.

Se scot cu grija si se lasă să se răcească acoperite cu un prosop gros. Eu le-am lăsat de seara până dimineața, apoi le-am verificat sa fie toate sterilizate și le-am depozitat în balcon/cămară.

Sunt foarte gustoase și sunt ideale lângă friptura, șnițele, chiftele, tocănițe, etc.

Spor la bucătărit!

Retete usoare cu dovlecei

By http://retetegg.blogspot.com

Vara este sezonul dovleceilor asa ca trebuie sa profitam de aceste legume ieftine si gustoase si sa pregatim cat mai multe retete.

Dovleceii se gatesc usor, au multe vitamine, putine calorii si multe beneficii. In plus sunt gustosi si satiosi, adaugati in diverse preparate sau gatiti simplu.

Astazi vreau sa va propun cateva retete usoare cu dovlecei, pe care merita sa le incercati vara aceasta.



Si bonus pentru mamici reteta de diversificare pt bebe (de la 6 luni)


Piure de legume (cu galbenus sau carne):
  • 1 morcov, 1/2 radacina patrunjel/ 1/2 radacina pastarnac, 1/4 radacina telina, 1/4 ardei kapia, 1/2 dovlecel, 1/4 lingurita ulei de masline, 2-3 frunze patrunjel sau telina;
Legumele se curata de coaja, se spala bine si se tai marunt. Se fierb intr-un vas cu apa sau la aburi pana devin moi.

Se scurg, se paseaza si se mai adauga din supa in care au fiert, pana se obtine consistenta dorita. Se adauga si 1/4 lingurita ulei de masline.

Se poate adauga o lingura de carne pasata de pui, vitel sau 1/2 galbenus de ou.

Spor la gatit si pofta buna!
© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.