Spaghete cu sos şi chifteluţe




By http://retetegg.blogspot.com

Nu stiu exact originea acestui fel de mancare, daca provine sau nu din Italia ca alte feluri de paste, insa stiu cu siguranta ca americanii sunt mari amatori de "spaghetti with meatballs and sauce", adica spaghete cu sos, in general de rosii, si chiftelute.

Pana acum nu am avut ocazia sa le incerc, insa ieri le-am facut testul. Sunt foarte bune, mai ales ca eu le-am facut dupa o reteta oarecum proprie, fiindca am folosit ingredientele clasice pe care le folosesc in general pentru chiftele si pentru sos de rosii.

Am folosit:
  • Pentru chiftelute: 350 gr carne tocata de porc, 2 felii de paine, 1 ceapa mare, 2 oua, busuioc, oregano, boia dulce, sare, piper;
  • Pentru sos: 200 ml sos de rosii, 2 linguri pasta de tomate, 100 gr de rosii in bulion, busuioc, oregano, sare, 4-5 catei de usturoi, 1 foaie de dafin;
  • Spaghete (fara cantitati, dupa preferinta).
Am amestecat carnea tocata cu feliile de paine inmuiate in apa si stoarse bine, ceapa tocata fin (eventual cu robotul), ouale si condimentele. Am format chiftelute rotunde pe care le-am prajit in baie de ulei si le-am scurs apoi pe servetele de hartie.

Am pus pe foc intr-o cratita sosul de rosii, pasta de tomate si rosiile in bulion. Am adaugat 2-3 linguri de apa si am omogenizat. Cand a inceput sa fiarba am adaugat usturoi tocat fin, foaia de dafin, oregano, busuioc si sare.
Am lasat pe foc aproximativ 10 minute.

Spaghetele le-am fiert in apa cu sare.

Am servit spaghetele impreuna cu 5-6 chiftelute si sos de rosii din belsug.

Nu uitati sa adaugati deasupra si parmezan, eu mi-am adus aminte de el dupa ce mancasem 1/2 de portie :))

Pofta buna!

6 Response to "Spaghete cu sos şi chifteluţe"

  1. violette says:

    foarte bune spaghetele cu chiftelute....arata tare apetisant!

    Danutza says:

    Multumesc mult Violette!

    Foarte bine arată!...ţi-am acordat un premiu pe blogul meu :)

    Danutza says:

    Multumesc frumos Diana, si pentru aprecieri si pentru premiu! Pupici!

    imi place ideea cu chiftelute. o sa o incerc si eu :)

    Danutza says:

    Este o combinatie foarte gustoasa, chiar iti recomand sa incerci fiindca sunt convinsa ca o sa-ti placa ;)
    Pup!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.