Crema de ciocolata cu stafide si cafea









By http://retetegg.blogspot.com/

M-am tot gandit daca sa postez sau nu reteta asta si pana la urma m-am decis sa o prezint. E de fapt ciocolata de casa in varianta 'failed' :))

Am zis ca poate au mai avut si altii problema asta si sa va spun cauza esecului pe care am descoperit-o ulterior, nu am fiert siropul suficient de mult! Trebuia sa-l fierb pana devenea foarte consistent, ca o miere pe lingura ... dar eu in reteta pe care am urmat-o n-am gasit scris asa ceva, scria: se fierbe siropul pana face spuma deasupra (dar el era inca destul de lichid).

Pentru ca aveam musafiri a doua zi si ciocolata mea nu se intarea astfel incat sa o pot scoate din forme...am decis sa o servesc direct din forme si sa o transform putin.

I-am pus un mot de frisca, niste bombonele de cioco si-am servit-o musafirilor. Au fost mega incantati de gust, nici nu le-a pasat cand le-am spus ca trebuia sa fie de fapt cioco de casa:)

Inca un sfat: chiar daca voua o sa va iasa reteta cum trebuie, nu faceti greseala mea sa asezati crema (ciocolata) in forme unite ci in forme individuale. Eu am avut doar 3 forme individuale si restul unite pe tava de silicon. La invitati le-am dat formele individuale si-am papat noi din cele unite....dar nu va recomand asa, pentru mai mult confort:)

Deci, am folosit (ingredientele sunt chiar cele pt cico de casa):
  • 250 gr zahar, 200 gr unt (sau margarina), 250 gr lapte praf, 2 plicuri zahar vanilat, 100 ml apa, 50 ml cafea solubila, 40-50 gr cacao, esenta de vanilie, stafide.

Am pus la fiert apa, cafeaua, zaharul vanilat si zaharul . Am fiert pana s-a format spuma deasupra. Pentru ciocolata de casa siropul trebuie fiert pana curge gros din lingura (cam ca mierea la consistenta).

Am adaugat untul si am amestecat bine pana s-a topit.

Am dat deoparte de pe foc si am adaugat laptele praf si cacaoa. Dupa ce s-a omogenizat, am pus stafidele si esenta de vanilie .

Am pus compozitia in forme. Si-am asteptat sa se intareasca:))

Daca va place idee de crema de cioco nu fierbeti siropul mult. Daca vreti cioco, aveti rabdare cu siropul.

Mult succes! Gustul e oricum extraordinar de bun, merita testata reteta in orice varianta:)

10 Response to "Crema de ciocolata cu stafide si cafea"

  1. Daca are stafide si cafea e perfecta pentru mine!

    Este buna oricum ar fi.Asa fac si eu ciocolata,dar siropul il fierb 10 minute din momentul in care a inceput sa fiarba.Te pup!

    Danutza says:

    Teo, asa a fost si pt mine:)) Am papat-o cu lingurita de nu s-a vazut:))

    Danutza says:

    Dia, acum am 2 retete, cu una fac crema si cu alta cioco. Eu din pacate n-am stiut ca trebuie sa fierb atat siropul:( Dar o voi incerca din nou, cu mai multa rabdare! Pup!

    Danutza, important e ca s-a mincat, chiar daca era mai molcuta... O portie mica nu mai e sigur, asa ca nu-mi ramine decit sa-mi imaginez gustul... yamiii. Pupici !!!

    Danutza says:

    Daniela, s-a papat de sambata toata:)) A fost foarte dulce si aromata, doar ca a avut consistenta de crema si nu de cioco:) Pupici!

    Nicole says:

    A fost foarte buna, noi am mancat-o aproape pe toata. Bine ca ai apucat sa o pozezi! Cumnatu' abia asteapta sa mai faci :))

    Danutza says:

    Sper ca data viitoare sa iasa chiar ciocolata:)) Puppps!

    Ioana V. says:

    pe gustul meu!

    Danutza says:

    Alinutza, ma bucur! Pup!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.