Tort cu cremă de lămâie, ananas şi mure












By http://retetegg.blogspot.com

Asa cum v-am promis zilele trecute, am revenit cu reteta de tort. Tortul delicios de la aniversarea noastra, pe care l-am papat fuguta:)

A fost un tort facut in casa, cu ingrediente proaspete si cu multa dragoste!

Am folosit:
  • pentru blat: 8 oua, 8 linguri de zahar, 8 linguri de faina, 1/2 pachet praf de copt, 2 lingurite otet, 2 plicuri zahar vanilat;
  • pentru crema: 300 ml lapte dulce, 3-4 linguri faina, 2 plicuri zahar vanilat, coaja si zeama de la o lamaie mare, 1/2 pachet margarina, 8 linguri de zahar;
  • pentru decor si umplutura: ananas cuburi, frisca, mure, lapte (sau sirop).
Blatul:

Am separat albusurile de galbenusuri.

Albusurile le-am batut spuma cu zaharul, am adaugat galbenusurile, praful de copt stins in otet, zaharul vanilat si faina.

Am turnat compozitia intr-o tava rotunda si am copt blatul. Il verificam daca e gata cu scobitoarea.

(Pentru o culoare deosebita a blatului va recomand ouale de tara, care sunt mai galbene)

Crema:

Am pus intr-un vas laptele, coaja de lamaie, zaharul vanilat si zaharul si am amestecat pana s-a topit. Am pus apoi vasul de foc, am adaugat faina si am omogenizat bine sa nu faca cocoloase.

Amestecam continuu pana devine consistenta ca o budinca.

Am luat vasul de pe foc, am adaugat margarina si zeama de lamaie. Dupa ce am omogenizat bine crema, lasam 30 de minute la loc racoros.

Am taiat blatul in 3 felii.

L-am insiropat cu lapte (folositi sirop daca doriti), am pus pe fiecare felie crema si ananas.

Pe ultima felie am pus frisca, am decorat [sa zicem oarecum frumos:))] cu frisca si pe margini si deasupra am asezat murele (culese chiar de noi).

Din lipsa de prea multa inspiratie am facut un '2' pe tort, simbolul anilor aniversati:) Asta asa, in loc de lumanarele:)

Tortul a fost delicios, l-am servit receee! Langa un pahar cu sampanie, bineinteles!

8 Response to "Tort cu cremă de lămâie, ananas şi mure"

  1. blogul tau e singurul blog pe care l-am citit "din scoarta in scoarta" desi nu gatesc niciodata :)

    Danutza says:

    Multumesc!!!
    Aseara am intrat si eu la tine, m-am amuzat teribil de peripetiile tale din vacanta:))

    Imi place!!!Te pup!

    Danutza says:

    merci mult! pupici!

    Cristina says:

    super gustos!!!

    Danutza says:

    Da, a fost:) Merci pt vizita!

    Haplea says:

    Cat de bine arata tortul.Cred ca este delicios.

    Danutza says:

    Multumesc! A fost tare bunut!:)

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.