Aperitive festive

By http://retetegg.blogspot.com

De obicei la diverse ocazii (sarbatori, zile de nastere, etc) nu-mi place sa ma complic si sa pregatesc nu stiu cate feluri de mancare, sa stau de dimineata pana seara in bucatarie si apoi la party sa fiu mega obosita si sa adorm cu nasul in farfurie:))

Prefer sa pregatesc 2-3 platouri cu bunatati, le decorez sa para cat de cat dragute si merg pe ideea de bufet suedez ... adica fiecare serveste de pe masa ce-si doreste (de obicei la nunta la antreu se aduce o farfurie cu diverse mezeluri, branzeturi si alte inventii - la ultima nunta au avut de ex. surimi pe care eu personal il detest si l-am ocolit, la fel si vreo 2 feluri de sunca mai grasa - asa ca mi se pare mai corect sa aleaga fiecare ce-i place si sa-si puna in farfurie).

Noi fiind vreo cateva persoane, rude apropiate, ne cam stim gusturile si mi-a fost usor sa aleg ce anume sa pun pe platouri.

In aproximativ 10 minute s-au golit platourile asa ca aperitivele mele au avut mare succes.


Merg foarte bine pregatite si de sarbatori, eventual pregatim mai putine, ca de sarbatori mai avem si sarmale, fripturica ... si sa nu ne doara apoi burtica:)

Nu prea stiu sa va spun in grame cate am avut din fiecare, insa fiecare gospodina cam stie cat sa pregateasca in functie de nr de persoane:)


Am taiat rosiile cu un dispozitiv din plastic (am un set cica pt party cu tot felul de nebunii care taie si orneaza) pe jumatate si le-am garnisit fie cu icre, fie cu masline. Le-am asezat pe rotund, pe marginea unui platou mare. In mijloc am pus castravetii taiati in 4 pe lung.


Pe un alt platou am asezat sunca de pui si cascavalul taiate (oarecum) in triunghiuri.


Am mai facut si niste mini 'frigarui' cu sunca si cascaval (sau dobos aperitiv am mai vazut scris pe net). Cu formele de taiat (trefle si inimioare) am decupat cascaval si sunca, le-am pus alternativ pe o scobitoare si in capat am asezat cate o maslina. Daca nu aveti forme merg taiate oricum va poarta imaginatia.


Langa ele pe platou au stat cuminti maslinele (spre surprinderea mea am nimerit unele chiar bune pt ca de obicei mi se pare ca orice masline as lua nu mai au gustul de-l aveau odata) si 'barcutele' de ardei cu icre.


Pe masa am pus si 'ceva de rontaiala' cum zicem noi : alune, covrigei, crackers. A stat cuminte si-un cos cu fructe dar n-a avut mare succes la public:))


La desert am avut crema de ciocolata [adica ciocolata de casa failed - transformata:))] si tort racoros cu fructe, crema de lamaie si frisca.

Ca sa mai inveselesc platourile am adus niste buburuze dornice de distractie, iar pe tort s-au asezat sa se ghiftuiasca 2 albinute simpatice:) Asta asa ca am avut si-un pici intre noi si n-am vrut sa se simta exclus:) - ca el oricum nu papa din bunatati, macar sa-si bucure privirea:)).
Daca va plac chestiile mai 'serioase' alegeti alte decoratii pt platouri (stegulete, umbrelute) sau lasati-le asa simple:)


Daca va permite timpul (la mine a fost mai greu cu timpul) pregatiti chiftelute, bulete de cascaval, cascaval pane, diverse rulade aperitiv, dar eu va recomand sa nu zaboviti toata ziua in bucatarie ca doar e party si ne mai si distram:))

Have fun si pofta mareeee!

14 Response to "Aperitive festive"

  1. sarah says:

    foarte bune aperitivele.si eu stramb din nas la surimi...au gust ciudat,miros de balta si textura de cauciuc..parerea mea.insa m-as infinge un pic in aperitivele tale ca arata grozav.inca odata la multi ani sarbatoritului!

    Pai cea mai buna dovada ca ceva e bun este cand se goleste farfuria:)

    Danutza says:

    Sarah, eu prima data cand am gustat ma asteptam sa fie cv gen creveti si musc asa cu incredere...apoi bleahhhh:)) Chiar nu pot nici sa gust, nu-mi plac deloc!

    Multumim inca o data pt urari! Pupici!

    Danutza says:

    Teo, noroc am avut cu desertul ca altfel imi mai cereau aperitive:)) Dar le-am dat dulciuri si n-au mai vrut nimic:)Pup!

    M-ai atins la punctul sensibil cu barcutele cu icre... Vreau si eu, o barca, o nava, ce mai conteaza, icre sa fie... Pupici ***

    Foarte dragute! De mult timp caut si eu un dispozitiv party, dar nu am reusit sa gasesc.
    Te pup

    Danutza says:

    Daniela, si mie imi plac icrele foarte mult. Din pacate n-am avut timp sa fac si-am luat la cutie gata facute, dar zilele astea imi iau din alea nefacute sa le prepar eu...sunt moarta dupa ele:) Pupici!

    Danutza says:

    Fancy, eu il am de vreo 10 ani...si ajung sa-l folosesc extrem de rar, asa ca s-a pastrat bine:)) Vazusem ceva asemanator pe decorix parca sau un site de genul asta cu produse de bucatarie.
    Te pup!

    Cristina says:

    vin si eu la tine, am pofta de aperitive!!! Prea m-a luat lenea si nu am chef de gatit!

    Danutza says:

    Cristina, te astept cu drag!Eu de astazi am promis sa ma apuc de gatit, ca am tras chiulul cam mult:)

    Anonim says:

    extraordinare retete multumesc mult dar ce ai gatit tu

    Danutza says:

    Cum adica ce am gatit eu?

    Raluca says:

    Aperitivele sunt intotdeauna bine venite cand avem musafiri.

    Danutza says:

    Asa este! Tac-pac si gata masa:))

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.