Sushi (Maki-sushi)


















By http://retetegg.blogspot.com

Astazi am gasit in sfarsit foi Nori (la Mega Image) si am reusit sa fac sushi-ul mult asteptat. Imi doream foarte mult sa incerc sushi acasa, iar de ziua femeii (mamei) am reusit sa pregatesc o cina deosebita cu un preparat deosebit!

Initial mi se parea greu de pregatit (cel putin tehnica aceea de rulare a foilor Nori care sunt asa de fragile cand le scoti din pachet:) ), insa e mult mai simplu in realitate, devine chiar distractiv, iar rezultatul final merita pe deplin!

Am folosit:
  • 1 pachet de alge Nori, 250 gr orez, 200 gr somon afumat, felii subtiri de morcov fiert si de castravete, sos de soia, 2-3 linguri otet de vin, 1 lingura de zahar, sare.

Am pus orezul la fiert iar spre final am adaugat sare, zahar si otet. Am oprit focul atunci cand orezul a devenit consistent. L-am lasat apoi sa se raceasca.

Fiindca nu am avut betisoare de bambus pe care sa rulez foile nori, am improvizat cu un suport din plastic.

Am asezat pe acesta o foaie nori, pe foaie am intins orez uniform, am adaugat somon taiat bucati mai lungi, castravete si morcov.

Am rulat cu ajutorul suportului de plastic.

Cu un cutit umezit am taiat rondele de grosime potrivita.


Am servit maki-sushi cu sos de soia. De asemenea, se poate servi si cu wasabi.

Pofta buna ( 好胃口) !

20 Response to "Sushi (Maki-sushi)"

  1. Stii ca n-am mincat niciodata ?! Rusinica mie, dar de la tine as servi chiar acum o felie, ca arata prea bine. Parca vazusem si eu in comert foi ca in poza ta... cine stie, poate-mi incerc si eu norocul sa vad daca maninca familionul...

    Danutza says:

    Draga mea, azi am mancat si eu pentru prima data:)
    La mine a mancat iubitul meu, mama nici nu a vrut sa auda (deh, nu e obisnuita ea cu chinezismele) - dar merita sa incerci, macar asa la o masa mai speciala sa-i surprinzi:)

    Bianca says:

    Nici eu nu am mancat niciodata dar am sa incerc intr-o zi:)
    La multi ani de 8 martie!!!

    Danutza says:

    Multumesc Bianca, la multi ani si tie!

    Bravos! Cu asta m-ai dat pe spate!

    Unde naiba e Mega-Image ca vreau si eu alge? Ai pus orez normal sau exista vreun orez special?

    mirela says:

    Ma alatur si eu la voi,,,,,nu am mancat si nu cred ca voi manca,,,,pentru ca nu-mi place cum arata,,,,,poate separat da,dar nu invelite,,pupp si o zi frumoasa!!!

    Danutza says:

    Fane, merci! :)
    Mega Image e in locul fostului magazin Primavara, in centru pe Bd I.C. Bratianu. Tot la Mega am vazut si orez de mai multe feluri, unul chiar pt sushi (eu am pus din ala normal).

    Danutza says:

    Mirela si eu am crezut ca nu o sa-mi placa, insa algele nu au gust rau deloc, mai ales cu ingrediente bune puse la mijloc :)
    O zi placuta, pupici!

    ALINA says:

    e super !!!!!!

    Danutza says:

    Merci Alina!

    Claudiu says:

    Arata delicios. Bravo.

    Danutza says:

    Multumesc! A fost bun, sper sa-l mai repet:)

    Arata foarte bine rulourile tale.. Eu mai am putin de munca la tehnica :) Le-am cautat sa vad reteta :P

    Danutza says:

    Multumesc! Asa cum ti-am spus nu m-au dat complet pe spate (adica au fost ok mai putin foile nori), insa am incercat sa le dau un aspect frumos pt poza:)
    Ti-am trecut blogul in lista mea, imi plac retetele tale! Seara frumoasa!

    Mihaela says:

    sushi sunt foarte bune, mai ales cu sosul wasabi,yamy yamy. super!

    Danutza says:

    Merci Mihaela! Daa, e super bun si cu wasabi!

    Ioana says:

    buna,

    ca varianta, in loc de somon,morcovi si castravete, poti sa pui ton (in suc propriu,scurs bine de apa) amestecat cu sos de soia, ceapa verde tocata, sare si piper. cand asezi amestecul peste orez, poti sa pui castravete taiat bastonase subtiri si fire de ceapa verde taiate subtiri (partea verde).
    celor care nu le plac algele, pot sa prepare orezul mai cleios pentru a se putea lipi, in loc de alge se pune un pat de seminte de susan rumenite in putin ulei, apoi orezul si celelalte ingrediente.

    multumesc pentru reteta penne cu ton

    Danutza says:

    Foarte buna ideea cu semintele de susan, o voi incerca si eu ;) Si ceapa verde suna bine in combinatie :)
    O zi frumoasa!

    Anonim says:

    Faci sushi mai bine decat cartofi prajiti :) Sushi este japonez nu chinezesc

    Danutza says:

    Mda...probabil mi se trage de la faptul ca nu imi place sa curat cartofii, iar cand ajung sa ii prajesc sunt prea plictisita de ei :))

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.