Peltea de gutui






By http://retetegg.blogspot.com/

Am uitat de pelteaua mea de gutui, asa ca am ajuns in decembrie si eu n-am postat-o. Dar nu mai sufera amanare, e musai sa v-o prezint.

E asa de aromata, seamana la gust si putin si la consistenta cu mierea, e excelenta!

Am folosit-o prima data la reteta Mere coapte cu nuci si migdale, iar apoi mi-am indulcit un suc de portocale si mere (reteta zilele viitoare) cu ea. Yummi!

Am folosit:
  • 1 kg gutui si 2 kg cotoare de gutui ramase de la gemul de gutui, 1 kg de zahar, apa.
Putem sa folosim pentru peltea si numai cotoare de gutui, insa noi am avut multe gutui si nu mai stiam cum sa le folosim:)

Punem gutuile si cotoarele la fiert intr-un vas incapator si adaugam apa sa se acopere fructele.

Fierbem pana cand gutuile devin moi.

Strecuram, aruncam fructele, iar lichidul obtinut il punem din nou intr-un vas pe foc.

Adaugam zaharul si amestecam pana se topeste. Lasam pe foc pana incepe sa devina consistent amestecul.

Punem pelteaua fierbinte in borcane, capacim si lasam sa se raceasca, apoi depozitam in camara.

Are o super aroma, e dulceee si buna! Seamana mult la gust cu mierea si e excelenta si in diverse prajituri sau deserturi.


12 Response to "Peltea de gutui"

  1. sarah says:

    faina rau culoarea .eu n-am gutui nici de pofta :(
    pup

    Danutza says:

    Merci Sarah! Noi avem la tara la socrii gutui, ca asa din piata era prea scump sa cumpar sa fac gem, peltea:)Pup!

    Ce buna e pelteaua de gutui, e preferata mea! Frumoasa culoare are a ta!

    violette says:

    Cat de bine arata...nu am facut niciodata dar cred ca e foarte buna!
    weekend frumos!

    Stiu ca este delicioasa.Are o culoare de vis.Pupici!

    Danutza says:

    Multumesc mult Alexandrina!

    Danutza says:

    Violette, e chiar foarte buna! Nici eu n-am facut pana acum dar cred ca merita in fiecare an sa ai 2-3 borcanele in casa:)

    Danutza says:

    Merci mult Dia! Te pup!

    Maya says:

    Arata de milioane! Perfect!

    Danutza says:

    Multumesc mult Maya!

    Ce inseamna consistenta in cazul acestei retete? Eu am incercat o alta reteta si luandu-ma exact dupa ea am "reusit" sa obtin caramel...

    Danutza says:

    Consistenta este exact ca cea de miere. O testezi sa vezi cum curge de pe lingura si daca se comporta ca mierea, inseamna ca este fiarta suficient.

    Daca o fierbi prea mult e normal sa devina caramel fiindca are foarte mult zahar reteta :)

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.