Tort cu cremă de lămâie, kiwi şi frişcă










By http://retetegg.blogspot.com/

La noi cel mai mare succes il au torturile cu frisca, fructe si crema de lamaie ... sunt racoroase si delicioase (si sunt preferatele iubitului meu). Asa ca de ziua lui i-am facut inca un tort pe placul lui, dar si pe placul invitatilor.

Am folosit:
  • pentru blat: 8 oua, 8 linguri de zahar, 8 linguri de faina, 1/2 pachet praf de copt, 2 lingurite otet, 2 plicuri zahar vanilat;
  • pentru crema: 300 ml lapte dulce, 3-4 linguri faina, 2 plicuri zahar vanilat, coaja si zeama de la o lamaie mare, 1/2 pachet margarina, 8 linguri de zahar;
  • pentru decor si umplutura: 3-4 kiwi, 500 gr frisca,1 portocala, decoratiuni de ciocolata, bomboane albinute, sirop (apa, zahar vanilat, zahar, 1/2 lamaie - le-am fiert impreuna intr-un vas).
Blatul:

Am separat albusurile de galbenusuri.

Albusurile le-am batut spuma cu zaharul, am adaugat galbenusurile, praful de copt stins in otet, zaharul vanilat si faina.

Am turnat compozitia intr-o tava rotunda si am copt blatul. Il verificam daca e gata cu scobitoarea.

Crema:

Am pus intr-un vas laptele, coaja de lamaie, zaharul vanilat si zaharul si am amestecat pana s-a topit. Am pus apoi vasul de foc, am adaugat faina si am omogenizat bine sa nu faca cocoloase.

Amestecam continuu pana devine consistenta ca o budinca.

Am luat vasul de pe foc, am adaugat margarina si zeama de lamaie. Dupa ce am omogenizat bine crema, lasam 30 de minute la loc racoros.

Am taiat blatul in 3 felii.

L-am insiropat cu sirop de lamaie, am pus pe fiecare felie crema, frisca si kiwi.

Pe ultima felie am pus frisca, am decorat cu frisca si pe margini am asezat decoratiuni de ciocolata.

Am asezat cateva felii de portocala, felii de kiwi si albinutele. In mijloc am pastrat loc pt lumanari.


La multi ani inca o data iubire!



8 Response to "Tort cu cremă de lămâie, kiwi şi frişcă"

  1. Ioana V. says:

    La multi ani iubitului tau! Foarte frumos tort!

    Danutza says:

    Merci Alina! Nu e chiar cel mai reusit ca aspect, insa a fost mega gustos:)

    Cristina says:

    Delicios!

    Danutza says:

    Yup Cristina, a fost!

    La multi ani !

    Miha says:

    La multi ani!

    Anonim says:

    faina o adaugi cand laptele fierbesau imediat ce ai pus pe foc cand inca laptele este rece(la crema ma refer):)

    Danutza says:

    Am scris in reteta: am pus vasul pe foc cu laptele, apoi am adaugat faina. Daca lasi sa inceapa sa fiarba fara faina, cand vei pune faina e posibil sa faca cocoloase si sa iasa crema aiurea:)
    Si foarte important, sa amesteci mereu, sa fie omogena:)

    Spor!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.