Paine de casa


Pentru ca ne tot avertizeaza la tv ca si painea e plina de e-uri nocive, am decis sa fiu harnicuta si sa incep usor, usor sa fac paine de casa. Nu se face greu deloc, mai ales ca eu mi-am adaptat reteta astfel incat sa-mi fie cat mai usor.

Nu avem nevoie de prea multe ingrediente, nu trebuie sa framantam prea mult si in aproximativ 2 ore facem painica buna si calda. Mirosul care ne invadeaza casa merita tot efortul, pe cuvant! :)

Am folosit:
  • 1 kg faina, 40 g drojdie, 450 ml lapte, 2 linguri de ulei, 2 lingurite de zahar, 1 lingurita sare, 1 galbenus de ou, seminte de susan si in.
Faina am cernut-o si am pus-o intr-un bol incapator.

Am incalzit putin laptele si am dizolvat in el zaharul si drojdia.

Le-am adaugat peste faina, am pus sare si ulei.

Am framantat timp de cateva minute aluatul, apoi l-am pus la dospit 1 ora intr-un loc mai cald.

Cand s-a dospit l-am impartit in 2 bucati egale. Le-am modelat de forma lunga si aprox egala. Am impletit (ma rog, in stilul meu) si am pus in tava pe hartie de copt.

Am mai lasat 10 -15 min sa creasca si in tava, am uns cu galbenus si am pus semintele.

Am bagat painica in cuptorul preincalzit si am lasat-o la foc mediu spre mic 45 de minute.

In functie de cuptor o lasati pana cand face crusta crocanta, sau daca va place mai putin crocanta o lasati mai putin.

Mie mi-a crescut mai mare decat cozonacii, imi era teama ca o sa cada din tava :)) A iesit rumena si crocanta in exterior, pufoasa in interior si putin dulceaga de la zahar. O minunatie!

Am papat-o calda cu branzica! Vladut a papat cu mare pofta si el (iar parerea unui pici de 1 an jumate super mofturos la mancare conteaza pt mine).

Pofta buna!!

20 Response to "Paine de casa"

  1. Bunutzzzaaa painica ta si stie papaciosul tau de Vladutz ce este bun...:)))

    Danutza says:

    Multumesc! Daa, stie el ce-i mai bun;)

    Am venit dupa miros.Grozav de bine arata.Eu doar acasa coc painea.Pupici!

    Danutza says:

    Mihaela, de cate ori n-am adulmecat eu cu pofta painica ta, in fel si chip. Este foarte bine ca o faci numai in casa, e muult mai sanatoasa.
    Eu nu am timp foarte mult ca sa o pot face mereu, cred ca o masina de paine imi trebuie sa ma scape de framantat:))
    Saptamana asta fac din nou, tare ne mai place;)
    Pupici!

    Il est super joli ce pain, bravo!

    Danutza says:

    Merci beaucoup Beth!

    Anonim says:

    e bun sa ungem " NUTELlA" :-)

    Danutza says:

    Probabil te referi la Nutela:) Painea de casa e foarte buna cu orice si e perfecta pt sandvisuri:)

    Simona says:

    Foarte frumoasa painica ta!
    Pupici

    Danutza says:

    Merci mult Simona! Pupici!

    Foarte reusita panica si tare buna.Eu fac paine in casa de vre-o 3 ani si sunt tare multumita.

    Ioana V. says:

    cat de bine arata!

    Danutza says:

    Multumesc mult! Si eu am o matusa care face painea numai acasa. De fapt de la ea am faina, ca isi cumpara la sac:)

    Cristina says:

    Ce frumoasa este!!! Felicitari!

    Danutza says:

    Merci mult Alinutza!

    Danutza says:

    Multumesc Cristina! M-a surprins si pe mine la final, nu ma asteptam sa arate asa:)

    Anonim says:

    Ce frumos crescuta este !!!

    Danutza says:

    Merci mult Adina!

    Anonim says:

    Eu am sa fac reteta pe jumatate pentru ca o fac la masina de facut paine, nu o sa aiba aspectul la a ta dar cred ca o sa aiba gust bun.

    Danutza says:

    Daca folosesti reteta mea gustul garantez ca e super:)
    E bine ca ai masina de paine, iti usurezi munca. Desi iti dau un mic sfat, sa o framanti si dospesti in masina, apoi sa o pui la cuptor.
    Este delicioasa oricum;)

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.