Prăjitură rapidă










Astazi m-am gandit sa pregatesc ceva dulce, rapid si simplu. Fiind destul de cald nu-mi doream sa pregatesc ceva la cuptor sau sa stau prea mult timp in bucatarie.

Asa s-a nascut ideea acestei prajituri, care are ca baza biscuitii si compozitia pentru salamul de biscuiti. Pentru cei care nu au mai facut salam de biscuiti, reteta este destul de simpla, o gasiti aici insotita de poze si explicatii.

Oricum eu am sa o prezint inca o data, fiindca am modificat putin ingredientele.

Am folosit:
  • 500 gr biscuiti Petit Beurre (mi se par mai aromati decat cei clasici), 300 ml lapte, 1/2 pachet de unt, 3-4 linguri de cacao, 1 lingura cafea solubila, 6 linguri de zahar, esenta de rom, coaja de lamaie, fulgi de nuca de cocos, 50 gr ciocolata cu lapte.

Prima operatiune: am maruntit biscuitii (350 de gr de biscuiti din cantitatea totala).

Am pus pe foc laptele, esenta de rom si cafeaua. Am adaugat apoi zaharul si cele 4 linguri de cacao. Am amestecat cu un tel sa se omogenizeze repede.
Cand zaharul s-a topit am adaugat untul si am continuat sa amestec. Cand am ajuns la o compozitie omogena am oprit focul.

Compozitia am turnat-o calda peste biscuitii maruntiti si am amestecat. Am lasat-o 10-15 minute sa se racoreasca.

Intr-o tava am asezat un strat de biscuiti insiropati (in sirop din apa, zahar si coaja de lamaie), apoi un strat de crema. Am intins crema uniform cu un cutit, apoi am continuat operatiunea cu inca un strat de biscuiti si unul de crema.
Crema de pe ultimul strat trebuie sa fie intinsa cu atentie pentru ca prajitura sa obtina un aspect frumos.

Am decorat cu fulgi de nuca de cocos si ciocolata cu lapte rasa. Am lasat-o la frigider cam 2 ore inainte de servire, e super racoritoare!

Pofta buna!

0 Response to "Prăjitură rapidă"

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.