Castraveţi în oţet




By http://retetegg.blogspot.com/

Gata, de azi intru in forma si va prezint retetele pentru conserve:) Am tot amanat din cauza lipsei de timp, incat unele conserve si muraturi deja au fost pregatite de toate gospodinele, insa eu vreau sa va arat cum le-am facut noi.

In orice caz, stiu ca e de mare ajutor sa ai o reteta (de pe net, dintr-o carte, de la mama sau bunica) de unde sa te inspiri, mai ales daca esti o gospodina novice intr-ale muraturilor, cum sunt eu!

Pentru ca noi anul acesta am facut castraveti in cantitati industriale as zice [daca s-au facut asa de multi in gradina ce era sa facem cu ei:)], eu n-am sa va ametesc cu acele cantitati ci va propun o cantitate mai mica:)

Am folosit:
  • 3 kg castraveti, 400-450 ml otet (daca ii vreti mai acrii sau mai putin acrii), 3 linguri mari cu sare grunjoasa, 3 linguri de zahar, felii de morcov, ceapa, boabe de piper, de mustar, crengute de marar, 2 l apa.
Castravetii i-am spalat si i-am asezat intr-un bol.

In borcane am asezat intai rondele de morcov si ceapa, apoi boabele de piper si de mustar.

Am asezat castravetii in borcane, de preferat cat mai bine organizati :)) - spun asta pentru ca in gradina nu cresc numai castraveti drepti si subtiri ci si unii cu forme mai ciudate si trebuie sa le facem loc:))

Pe foc am pus la fiert apa cu otetul, zaharul si sarea grunjoasa. Am lasat decat putin cat sa dea un clocot, apoi am turnat peste castravetii din borcane.

Trebuie neaparat sa punem sub fiecare borcan o lama de cutit sau coada de lingura, fiindca altfel de la compozitia fierbinte riscam sa ramanem fara fund la borcane:))

Cand am terminat de umplut toate borcanele, le-am pus cate o crenguta de marar deasupra, apoi capacele si le-am asezat intr-o oala (sau cratita) incapatoare la fiert timp de 15 minute. Focul trebuie sa fie mic.

Cand au terminat de fiert le-am scos din oala si le-am pus in paturi pana a doua zi.

Este o reteta super buna in opinia mea, sunt excelenti! La noi nu lipsesc de pe masa la diverse mancaruri, fripturi, salate.

Toate multumirile pentru reteta si indrumare se indreapta catre soacra mea! :)

8 Response to "Castraveţi în oţet"

  1. sarah says:

    bag de seama ca te pregatesti intens pentru iarna.bravo,castravetii par deliciosi.imi plac mult mai mult cei in otet de cat murati in saramura.pupicei

    Ma intreb ce o sa faci maine,harnicutzo!

    Ioana V. says:

    exact asa ii pune mama! Pupici!

    Danutza says:

    Sarah, la fel si eu ii prefer tot pe cei in otet:) Pupici!

    Danutza says:

    Teo, de facut ele sunt facute de mult, eu acum imi fac doar timp sa le postez:)) Maine gogosari in otet, o reteta la fel de buna:)

    Danutza says:

    Alinutza, cred ca multe persoane pun castravetii asa, caci e o reteta cu succes garantat:)Pup!

    georgiana says:

    Multumesc de reteta.Am folosit-o si sunt foarte buni.

    Danutza says:

    Cu mare drag! Ma bucur ca ti-au placut, eu asa ii pun mereu si sunt exceneti, plus ca se pastreaza foarte bine.

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.