Pilaf cu ciuperci şi sos de roşii












M-am gandit sa ofer astazi o idee delicioasa pentru toti cei care tin post. Dovada ca se poate manca bine si gustos si in post, numai dorinta si vointa sa fie :)

Am pregatit un pilaf putin mai diferit decat cel clasic. Fiindca la noi nu prea se mananca pilaful (in afara de mine) trebuie sa inventez mereu idei noi ca sa nu mai semene cu orezul acela alb si lipicios pe care nu-l vor ai mei :))

Am folosit:
  • 400 gr orez, 1 cutie cu ciuperci taiate, 6 linguri pasta de tomate, 1/2 ardei rosu taiat cuburi mici, 2 morcovi tocati marunt, 1 ceapa tocata marunt, 1 foaie de dafin, 3-4 boabe de piper, 1 lingurita boia dulce, oregano, cimbru, 1 cub concentrat de legume, patrunjel verde, 3 linguri de ulei, sare.
Intr-o cratita am pus uleiul si cand s-a incins am adaugat morcovul si ceapa (eu le-am tocat impreuna). Am adaugat si 2-3 linguri de apa si am tinut la foc mediu pana s-au calit.

Separat am pus intr-un vas orezul (nu pe foc) si l-am acoperit cu apa.

Peste morcov si ceapa am adaugat ardeiul, cubul concentrat, foaia de dafin, boia, oregano, cimbru, boabe de piper.

Dupa 5-6 minute am pus si ciupercile (eu le-am lasat asa cum erau taiate, unele mai mari, altele mai mici). Am adaugat 2 pahare cu apa si am mai lasat 10 minute sa fiarba.

Orezul l-am scurs de surplusul de apa si l-am pus peste legume. Am mai adaugat un pahar cu apa si am amestecat permanent sa nu se lipeasca.

Cand orezul era aproape gata am adaugat si pasta de tomate, apoi am potrivit de sare.

Peste 5 minute am pus patrunjelul tocat si am oprit focul.

Pofta buna!

8 Response to "Pilaf cu ciuperci şi sos de roşii"

  1. Si eu fac des pilaf cu ciuperci, dar fiica-mea e anti... imi spune tot timpul, "mie imi faci pilaf galben fara ciuperci"...
    Pupici si-o zi buna !

    Danutza says:

    Daniela, eu as face mai des, dar ai mei stramba mereu din nas cand aud de orez:))
    Pup!

    Noua ne place pilaful de orez,iar daca este cu ciuperci e super ok pentru toti.Merci de vizita!

    Danutza says:

    E bine ca la voi gusturile coincid, Mariette. La noi, mai greu :)). Pup!

    pansy says:

    tare bine arata asa zemos !

    Danutza says:

    Merci Pansy!

    corina says:

    E ceva foarte bun si potrivit in post cind iti e foame totul este gustos.

    Danutza says:

    Multumesc! Eu l-am facut foarte des in aceasta perioada, este rapid si bun :)

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.