Gem de gutui




By http://retetegg.blogspot.com/

Astazi am intarziat cu reteta dar cum eram restanta cu bunatatile din camara am zis sa ma mai achid de una, gemul de gutui.

Dulce, cu o tenta acrisoara, gemul de gutui e ideal si pe paine la micul dejun si in niste clatitute calde si buune.

Reteta este tot de la soacra mea, asemanatoare cu reteta de gem de mere.

Am folosit:
  • 3 kg gutui, 2 kg zahar, 100-200 ml apa, sucul de la 1 lamaie.
Gutuile se curata de cotor.

Se dau prin razatoare.

Se pun la fiert intr-un vas, impreuna cu zaharul, sucul de la lamaie si apa.

Se lasa pe foc mic pana cand scade tot lichidul si compozitia devine mai solida.

Mestecam in permanenta sa nu se lipeasca.

Cand suntem multumiti de consistenta gemului, oprim focul.

Punem gemul in borcane curate, inchidem ermetic borcanele si le punem in paturi pana a doua zi.

Le depozitam apoi la loc racoros.

E foarte, foarte bun si parfumat!

Meniul zilei (tema principala - gutuia):
1. Cascaval pane
2. Pui cu gutui coapte si piure de gutui
3. Gem de gutui
Link

6 Response to "Gem de gutui"

  1. O bunatate! eu ii mai pun niste frunze de menta, dar imi place oricum ! pupici

    Danutza says:

    Anto, mama il facea pe vremuri cu nuci, era bun tare! Noi cu menta nu suntem prieteni, nu stiu de ce:)Pupici!

    Cristina says:

    Minunat! as face o prajitura speciala cu el, si cum eu nu am pregatit anul acesta poate iau un borcan de la tine...
    Pup

    Danutza says:

    Super idee Cristina, tu faci prajiturica si eu vin cu gemul:) S-a rezolvat:) Pupici!

    Ioana V. says:

    foarte bun!!!!

    Danutza says:

    Merci Alina!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.