Şprot prăjit (Hamsii prăjite)







By http://retetegg.blogspot.com/

Am spus de numeroase ori ca la peste sunt pretentioasa, mai exact: nu mananc orice fel de peste si pregatit oricum. Mai intai trebuie sa fie un peste de buna calitate, fara multe oase, proaspat si mai apoi trebuie sa fie gatit astfel incat sa iasa excelent (de obicei la cuptor) :)

La sprot (noi le ziceam hamsii, nu stiu daca e unul si acelasi, dar seamana) nu e chiar asa o mare filosofie, caci e mititel si nu se simt oasele, iar atunci cand il prajesc se face super crocant si bun.
Deci se incadreaza pe lista mea cu peste la "asa da!"

Acum e prima data cand fac acasa, de obicei il mancam pe la terase, sau pe plaja la strand vara langa o bere recee:))

Am folosit:
  • 500 gr sprot (hamsii), 100 gr malai, ulei pentru prajit, 1/2 lamaie.

Am pus malai pe o farfurie mai intinsa si am tavalit pestele prin el pe ambele parti.

L-am pus la prajit in ulei incins (chiar baie de ulei). L-am lasat pana a devenit crocant.

L-am scos pe servet sa se absoarba grasimea in surplus.

Am servit cu lamaie stoarsa deasupra.

Iubitul meu si-a facut si mujdei cu smantana si a servit pestisorii cu mujdei.

Nu uitati de bere, caci hamsiile sunt sarate si avem nevoie de berica sa ne potolim setea:))

Pofta buna!

20 Response to "Şprot prăjit (Hamsii prăjite)"

  1. Al meu barbat e indragostit de hamsii, cica sint cei mai buni pestisori din categoria turor pestilor, sint sanatosi, gustosi si... am sa public intr-o zi salata care si-o face el cu hamsii cruzi, eu inca n-am avut curajul sa gust... Pupici !

    Alice says:

    sotul meu e fan asa ceva. pot sa il trimit la voi pt o portie?
    eu doar nuuu, nuuu..e cu ochi draciile alea...si se uita urit la mine direct din farfurie...
    :))) pup

    Danutza says:

    Daniela, al meu mananca orice fel de peste, e innebunit dupa peste. Am facut si noi o salata cu hamsii crud...de fapt e pregatit cumva de ei, fiert si sarat cred dar pare crud...si cu ulei, otet e buun:) Ii rupem codita si capul si il dam prin sosul de ulei si otet:)Pupici!

    Danutza says:

    Alice, trimite-l cu mare placere ca s-ar intelege bine cu iubitul meu ca si el e fan:)) Nu trebuie sa-ti fie frica de pestisorii astia, sunt mici si nu se opun prea tare:)), iar la prajit nu li se mai vad ochii bine:))Pup!

    iulian says:

    hai ca m-ai pus pe ganduri cu sprot vs hamsie.
    eu stiam ca sunt 2 pesti diferiti.
    prima oara am auzit de hamsie, pe plaja, terase... la bere, dupa cum bine ziceai :)
    apoi am vazut si sprot prin supermarket-uri. pe acestia din urma i-am vazut totusi a fi niste pesti de dimensiuni putin mai mari.
    dar pana la urma, ai dreptate, nu are prea mare importanta, au exact acelasi scop si sunt la fel de deliciosi preparati in felul asta :)
    varianta cealalta despre care vorbeati, hamsii cruzi, cred ca este vorba despre hamsii marinati, cu ceapa, ulei, otet :)
    mie imi plac la nebunie ambele variante si hamsii prajiti si hamsii marinati ;)

    Danutza says:

    Da, cu sprot si hamsie inca mai am si eu o dilema, care cum sunt?! Am cumparat din Cora sprot in urma cu un an si era congelat, mai mare intradevar si nesarat.
    Pe punga de acum scria tot sprot insa era de mici dimensiuni pestele si sarat.
    Cred ca e mai mult o problema a comerciantilor ca nu prea stiu cum sa-l numeasca, nu a consumatorilor:) Eu ca sa fiu sincera l-am cumparat fiindca era mic si mi-am imaginat ca o sa iasa crocant, si chiar asa a fost:)
    Cel 'crud' e marinat dar n-am stiut eu sa ma exprim mai sus:)) Ambele variante sunt yummi, ai dreptate!

    Aduc berea,Danutza!Imi place!

    Danutza says:

    Teo, te astept cu drag! Pup!

    Anonim says:

    la mare nu le pot rata niciodata , iar acasa le prepar si eu de multe ori , le pap cu mare pofta alaturi de mujdeiul de usturoi ;) ...

    Danutza says:

    Da, mujdeiul merge foarte bine cu ele, desi eu le prefer si doar cu lamaie ... in orice combinatie sunt bune:) Pup!

    Cristina says:

    Imi aduc aminte de mare, de port... Imi plac mult!

    Danutza says:

    Si mie tot de vara si de mare imi aduc aminte:)

    Unknown says:

    Vai cat de bine arata! Mi-e asa dor de gustul lor! Super bune!

    Danutza says:

    Multumesc mult Iulia, sunt intradevar buune!!

    Copila si sotul sunt fani.Eu pentru ei fac.Pupici!

    Danutza says:

    Si eu in general cand fac peste, fac mai mult pt iubitul meu, insa hamsii pap mereu ca-mi plac la nebunieee!Pupici!

    a la costinesti si cu o bere alaturi:)

    Danutza says:

    Ca bine zici Ella!!

    Anonim says:

    Chiar si ASA mic il poti curata si rupe si capul, eu nu Pot minca imaginindu-mi intestinele si tot ce are inauntru ,iti ia un pic de timp ma dupa il maninc Cu pofta ca stiu ca ii maninc numai carnea.....si iese crocant si fara oase...

    Danutza says:

    :))nu as avea rabdarea necesara sa-l curat:)) Asa il mananc de cand ma stiu.

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.