Lebăr de casă







Anul acesta de Craciun parintii iubitului meu au cumparat un porc, asa ca am facut multe preparate traditionale: lebar, toba, carnati, etc.
Am sa le prezint zilele acestea pe toate pe blog, impreuna cu reteta si pozele.

Primul pe lista este lebarul, care ne place foarte mult.

Am folosit:
  • 1 kg ficat de porc, 1/2 kg fleica de porc, 2 cepe, 4-5 linguri de otet, sare, piper, foi de dafin, boia dulce, intestine groase de porc.

Intestinele curatate se spala bine in apa cu sare si otet, apoi se lasa putin la frigider. Ficatul se tine cateva ore in apa rece.

Carnea si ficatul se pun la fiert in apa. Se adauga ceapa si o lingurita de sare. Se indeparteaza din cand in cand spuma si se pun foile de dafin.

Dupa ce au fiert se lasa la racit si apoi se dau prin masina de tocat. Se adauga piper, boia si sare.

Intestinele se umplu cu ajutorul palniei de carnati montata la masina de tocat.

Se leaga la ambele capete si se tin la fiert cam 25-30 de minute. Se scot si se pun la presat.

L-am servit cu mustar, e foarte bun!


2 Response to "Lebăr de casă"

  1. Mari says:

    Bun! Si eu am facut de Craciun.

    Danutza says:

    Si noua ne place mult!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.