Ciorbă de găină





By http://retetegg.blogspot.com/

Weekend-ul trecut am fost la tara si printre alte bunatati pe care le-am adus cu noi de acolo s-a numarat si-o gainusa grasuta din curte. Soacra mea a insistat sa-i "faca felul" unei gainuse si sa ne-o dea sa facem o ciorba 'adevarata' din ea.

Treaba cu ciorba 'adevarata' e chiar adevarata, adica ciorba chiar are gust de gaina, pui, etc spre deosebire de cea facuta din puii de la alimentara.

Fiindca gaina noastra nu a fost foarte batrana a fiert relativ repede si ciorba a fost o bunatate! Va invit la o portie daca nu ma credeti! :)

Am folosit:
  • 1 gaina (piept, spate, aripi, ficatei, gheare, pipota - doar pulpele nu), 2 morcovi, 2 cepe, 1 ardei rosu, 2-3 cartofi, 2-3 linguri mix de legume (mazare, fasole pastai, morcov, etc), 3 rosii, 1/2 telina, taitei, patrunjel, sare.

Gaina a fost deja portionata de socra mea asa ca eu doar am spalat inca o data toate maruntaiele si am pus-o la fiert. Dupa primul clocot am schimbat apa.

Am pus din nou la fiert oala cu gaina si apa cat mai multa pentru ca a fiert singurica 1 ora si 20 de minute [treaba cu fiertul depinde de fiecare gaina, respectiv daca e 'babaciune' sau 'puicuta':))]. A mea era cam middle-age:))

Dupa ce am fiert-o 1 ora si 20' am inceput sa pun legumele in ordinea pe care o folosesc mereu: morcovul, telina, mix-ul de legume, ceapa, ardeiul, cartofii.

Cand legumele au fost aproape gata toate, am adaugat rosiile decojite si razuite (sau taiate cuburi mici) si am potrivit de sare.

Am adaugat apoi taiteii si verdeata.

Am servit-o aburinda, e nemaipomenit de buna si cu un ardei iute langa!

Pofta buna!



12 Response to "Ciorbă de găină"

  1. Adina says:

    cea mai buna!!!

    sarah says:

    ai mare dreptate ca mancarea preparata din pasari de curte e mult mai buna dar de unde sa iau eu asa ceva?cred ca ti-a iesit o ciorbita deliciosa.pup

    Danutza says:

    Mitinita, chiar buna! Nu mai mancasem de cativa ani:)

    Danutza says:

    Sarah, nici noi nu prea aveam pana acum vreo 2 ani de unde sa luam..dar s-a gandit soacra mea sa-si ia niste gainuse pe care le creste in curte si asa ne-am ales si noi cu o ciorbita buna:))Pup!

    Eu vreau pipota si-o bucata de aripa... ciorba de gaina adevarata, maninc doar cind merg acasa... deci o data de doua ori pe an... Pupici !!!

    Danutza says:

    Exact asta vrea de obicei si iubitul meu, pipota si aripa:))Eu pap piept si ficatel:) Pupici!

    Evident ca diferenta de gust e mare!S-o papati sanatosi ca e tare buna!

    Anonim says:

    eu mereu fac ciorbitele sau supele din pui , gaini sau cocosi de casa :) ... nu se compara gustul .... stii ce as papa din ciorbita ta ? .... PIPOTA !!! ...imi place tare mult , iar ciorbita ta are o culoare superba!!!!

    Danutza says:

    Teo, multumim! Te invitam la o portie! Pupici!

    Danutza says:

    Stiu, pe pipota e bataia cea mare:)) Toti o prefera... chiar si eu, dar sunt darnica si i-o las lui iubi de obicei:)
    Ciorbele incerc sa le fac cat mai colorate de aceea pun si acel mix cu legume verzi (fasole, mazare) sa vina in contrast cu ardeiul, morcovul, cartofeii:)

    Cristina says:

    Cat de mult imi plac ciorbitele din pasari de casa! Si arata atat de apetisant...

    Danutza says:

    Cristina multumesc! Din pacate aparatul meu foto nu e chiar foarte performant, iar la ciorbite in general nu prea imi ies pozele cum as vrea! Dar, pana la urma, gustul conteaza, nu doar imaginea:) Pup!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.