Sarmale de post cu orez si ciuperci








By http://retetegg.blogspot.com/

A venit timpul pentru o reteta de sarmale pe blogul meu. Si pentru ca suntem in post, va prezint reteta pentru sarmale de post cu orez si ciuperci.

Desi am tot facut sarmale cu diverse ocazii, niciodata n-au apucat sa fie pozate si puse pe blog. Pana acum cand am decis ca e vremea lor si nu mai are rost sa le aman.

Am folosit:
Am pus orezul intr-un bol cu apa si l-am lasat cam 2 ore. Apoi l-am scurs si l-am spalat bine.

Am tocat marunt (cu robotul) ceapa, morcovul, ardeiul.

Le-am pus la calit in putin ulei si cand s-au inmuiat am adaugat ciupercile taiate in bucati mici.

Cand legumele au devenit moi, am pus orezul, condimentele (sare, maghiran, oregano, cimbru, boia dulce) si o ceasca cu apa. Am amestecat permanent sa nu se lipeasca, iar spre final am adaugat 300 ml suc de rosii si marar tocat marunt.

Am lasat apoi compozitia 30 de minute sa se raceasca.

In acest timp am pregatit foile de varza pentru umplut. Le-am desfacut pe fiecare in parte usor, le-am taiat cotoarele si l-am pus intr-o farfurie una peste alta sa le pot manevra usor la umplere.

Cand compozitia cu orez si ciuperci s-a racit am trecut la partea mai migaloasa, adica am inceput sa formez sarmalutele.

Pe o margine a foii de varza am asezat o lingura de umplutura, am rulat foaia pana la jumatate, apoi am tras marginile peste sarmaua deja formata si am rulat pana la capat (nu le-am strans foarte tare pentru ca orezul se mai umfla la fierbere) - vezi foto mai sus.

Am facut niste sarmale mai mari fiindca nu-mi place sa ma migalesc prea mult la ele. Daca totusi foile de varza sunt foarte mari si nu vrem sarmale gigant, le taiam in 2.

In oala in care am fiert sarmalele am pus un rand de varza tocata (adica foile mai mici de langa cotor).

Am asezat apoi sarmalele pe marginea oalei in straturi. In mijloc unde a ramas loc gol am umplut tot cu varza tocata marunt. La fel am pus si deasupra.

Am adaugat sucul de rosii (eu vreo 600-700 ml), crengute de marar verde, boabe de piper si foi de dafin.

Am umplut cu apa si am pus la fiert la foc potrivit. Am avut varza murata cumparata si a fost putin cam acra si cam sarata asa ca am umplut la fierbere doar cu apa. Daca varza nu-i sarata sau acra putem umple cu zeama de varza.

Eu le-am lasat pe foc aprox. 2 ore, e bine sa gustati si sa vedeti cand este varza bine fiarta.

Nu stiu cate sarmale mi-au iesit ca nu le-am numarat, insa au fost destul de multe pentru noi.

Pofta buna si post usor va doresc!!

15 Response to "Sarmale de post cu orez si ciuperci"

  1. Sarmalute cu varza murataaaaaaaaaaa... Trimite vreo jumatate de oala, ca altfel nu-mi trece pofta... N-am mai mincat ce vreo 10 ani, varza murata... Pupici !

    Danutza says:

    Daniela, si eu sunt innebunita dupa varza murata...o mananc si asa simpla...negatita, direct din butoi:)) Cand fac sarmale trebuie sa ma abtin sa opresc intai foile bune ca altfel rontai la ea pana o termin :))
    Pupici!

    Un vrai délice, sont aspect est delicieux, bravo!

    Bisous

    Danutza says:

    merci beaucoup Beth! Bisous!

    Cristina says:

    Ma tot chinui sa le fac si nu apuc... Poftesc la ale tale!

    Danutza says:

    Tare greu m-am apucat si eu de ele. M-a tot batut mama la cap ca ii e pofta si pana la urma le-am facut :)) Pup!

    Nu am mult de cand am mancat sarmale de post dar sunt apetisante,trebuie sa incerc si cu ciuperci!

    Simona says:

    Excelente!!! Am facut si eu acu` vre-o 2 saptamani, dar n-as refuza o portie (dubla) de la tine. Pupici

    Danutza says:

    Mie cel mai mult imi plac asa, cu orez si ciuperci. Am vazut si cu stafide, nuci etc...dar cele cu ciuperci parca sunt cele mai bune :) Te pup!

    Danutza says:

    Simona, multumesc! Te servesc cu drag! Pupici!

    Cele mai bune sarmale sunt cele fara carne.Asa ca vreau si eu cateva,te rog.Pupicei!

    Danutza says:

    Mihaela, si noua ne plac tare mult! Recunosc, mie-mi plac si alea cu carne :) Pupici!

    Anonim says:

    Eu mai pun si seminte de dovleac, la ingredientele astea (maruntite semintele)
    Chiar am umplut si ardei de post , cu aceasta compozitie.
    Sper sa va placa, se pot face doar cu seminte, doar cu ciuperci ,sau ambele ...
    Incercati, rezultatul este excelent.

    Anonim says:

    Eu mai pun si seminte de dovleac, la ingredientele astea (maruntite semintele)
    Chiar am umplut si ardei de post , cu aceasta compozitie.
    Sper sa va placa, se pot face doar cu seminte, doar cu ciuperci ,sau ambele ...
    Incercati, rezultatul este excelent.

    Danutza says:

    O idee foarte buna cu semintele de dovleac! Multumesc pt sugestie :)

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.