Mancare de castraveti murati













By http://retetegg.blogspot.com/

Nu stiu cati dintre voi au mancat sau au preparat vreodata mancare de castraveti murati?!

Eu am mancat de cateva ori cand eram mica (acusi vreo 15-16 ani am mancat ultima data), dar mi-am amintit mereu de mancarica asta. Si desi imi aminteam mereu de ea, nu mai reusisem sa mananc de mult timp sau sa o gatesc eu.

Mai era si problema ca nu aveam de unde sa iau castraveti in saramura, asa ca am avut mare noroc sa gasesc la piata. Mi s-a parut un pret chiar bun, gustul era cel pe care mi-l aminteam eu, asa ca mi-am cumparat un kg de castraveti murati si-am trecut la treaba:)

Am folosit:
  • 1 kg castraveti murati (neaparat in saramura, NU in otet), 400 gr pulpa de porc, 1 ceapa mare, 2 rosii (sau pasta de tomate), foi de dafin, boabe de ienibahar, boia dulce, sare, cimbru, patrunjel, 2-3 linguri de faina, un cub concentrat de legume.
Am tocat in bucati mici carnea de porc. Castravetii i-am taiat felii. Ceapa am tocat-o marunt.

Intr-o cratita am pus 2 linguri de ulei, am calit ceapa, apoi am adaugat carnea, cubul de legume si condimentele. Am amestecat bine de cateva ori, am pus un pahar cu apa si-am lasat pe foc mediu sa fiarba.

Cand s-a fiert bine carnea, am adaugat castravetii si apoi rosiile decojite si pasate (sau pasta de tomate).

Am mai adaugat 2 pahare cu apa si am lasat 20 de minute sa scada apa.

Am adaugat apoi faina dizolvata in putina apa, verdeata si am mai lasat 5 minute pe foc.

Am servit fuguta cu mare pofta!

Va garantez ca o sa va placa, e buun bun bun:)

*Incepand de astazi am sa va propun si un meniu al zilei, incluzand reteta prezentata. Sper sa va fie de mare folos.

Meniul zilei:


23 Response to "Mancare de castraveti murati"

  1. Nu am mancat niciodata,dar pare tare buna cum o pezinti tu.Pupici!

    Anonim says:

    am o intrebare intrebacioasa, nu am imprimanta si daca-mi place o reteta ce fac?? o transcriu la mana?? stii nu am asa mult timp liber, poti sa ma ajuti??

    intrebam...cum pot salva retetele sau cum pot avea o reteta care ma intereseaza, nu am imprimanta si cu tehnologia mai rau decat cu cratitza...multumesc

    Danutza says:

    Dia, sa o incerci! E tare buna!

    Danutza says:

    Daca nu ai imprimanta cam cum as putea sa te ajut eu?
    Sa vin sa ti-o scriu eu?

    Fara suparare dar unele intrebari mi se par absolut idioate!

    Daca te intereseaza cu adevarat o reteta o salvezi cu copy paste intr-un document word sau oriunde doresti si o poti utiliza oricand ai nevoie.

    Daca nu te intereseaza, e mult mai simplu sa nu intrebi asa aiurea doar ca sa-mi pierd timpul!

    Danutza says:

    Se mai poate face si abonarea Rss pe care am mai recomandat-o. Acesta este un blog culinar, muncesc foarte mult sa fac niste retete, sa pozez, sa postez pas cu pas etapele si pozele. Daca e asa greu sa intri pe blog si sa notezi o reteta cu copy paste sau sa faci o abonare care dureaza un minut si sa primesti apoi retetele, eu ce alta solutie sa mai gasesc.

    Poate e mai simplu sa mergi sa cumperi o carte de bucate, deja scrisa si aia e. Nu mai e nevoie de tehnologie!

    Anonim says:

    Pentru cei care au probleme cu tehnologia, nu au imprimanta etc .. (dar un pc cu internet au) le recomand urmatoarea solutie. Este chiar banala insa nu ma mira faptul ca la perspicacitatea lor nu s-au gandit la asta. Deci luati frumos oalele, farfuriile, cutitele si toate ustensilele de care aveti nevoie le puneti frumos pe birou, pe scaun langa minunatul monitor unde vizualizati blogul acesta, va luati o mini-butelie si gatiti chiar acolo pe loc. Sunt sigur ca o sa va descurcati de minune si nu o sa mai fie nevoie sa scrieti de mana, saracii de voi, sa faceti totul manual.

    Vreau si eu, ... n-am mincat niciodata papita din asta, dar daca e cu castraveti, ma inscriu la o portie jumate... Aaa,... eu salvez retetele cu tot cu link... dau click, se deschide si gata... treaba e rezolvata... Pupici si o seara placuta !

    Danutza says:

    Stii ce ma mira, mamele noastre pe vremuri copiau zeci de caiete cu retete de la prietene, bunici, matusi, apoi gateau cu spor toate cele notate si le ieseau numai bunatati.

    Si pe vremuri nu se gaseau atatea ingrediente, nu aveau ustensile performante pt gatit, nu aveau poze ca sa se inspire si din ele. Si cu toate astea pregateau de toate.

    Ma intreb oare, aveau puteri magice?! Sau erau pur si simplu interesate sa faca ceva si se straduiau mai mult.

    Btw. Am imprimanta stricata de vreo juma de an dar gatesc in continuare ...trage si tu concluziile:)

    Danutza says:

    Daniela, s-o incerci vreodata cand ai ocazia, nu vei regreta:) Pupici!

    Ioana V. says:

    de mult timp am pus ochii pe ea, dar nu am facut-o inca. Nici nu am mancat niciodata. Dar acum chiar vreau s-o incerc. Mi-ai fcut pofta..:)) Pup, Danutza
    Ps. Draga mea, dc te obosesti sa raspunzi intrebarilor de genul celor de mai sus? Inca nu te-ai obisnuit cu "anonimele"?....:)))

    Ioana V. says:

    inca ceva: ideea cu meniul zilei e geniala!!!

    Danutza says:

    Alinutza, prietenul meu n-o stia si a papat pt prima data aseara. I-a placut foarte mult, asa ca sigur o sa-ti placa si tie si familiei tale:)
    Oricum nu vreau sa mai continuu cu 'circul' pe blog, din respect pt oameni ca tine sau alte persoane care intra aici cu alt scop si pt ca sunt cu adevarat interesate:)
    Ideea cu meniul nu-mi apartine, mi-a fost sugerata de prietena mea Raisa care e mare cititoare a blogului si mereu imi da idei bune:)
    Pup!

    Cristina says:

    Mancarica aceasta nu am gustat-o niciodata... cum este? Ramane acra?

    Danutza says:

    Cristina, este acrisoara si putin sarata. Eu am spalat castravetii intregi in vreo 2 ape si a fost potrivit de acra si de sarata. Daca ti se par la inceput ei mai acrii sau sarati ii poti spala si dupa ce sunt taiati in felii.

    Noi de obicei papam si ciorbitele acre asa ca le avem cu acriturile, dar nu exagerate. :)

    Nadji says:

    Je n'ai jamais mangé de cornichons de cette façon. Ca vaut le coup d'essayer.
    A très bientôt

    Danutza says:

    Merci beaucoup Nadji. Bonne journée!

    Anonim says:

    nici eu nu am facut , dar castravetii murati imi plac , deci sigur as papa !!!

    Danutza says:

    Si eu care am glumit cu iubi ca el e singurul care n-a mai papat:) Adevarul e ca nu am intalnit nici eu in alte parti mancarea asta, decat la ai mei cand eram mica!
    Daca iti plac sigur o sa-ti placa si mancarea. Pup!

    sarah says:

    n-am mancat niciodata.as incerca dar n-am castraveti murati...si mai e si problema cu porcul.crezi ca merge cu altfel de carne?ca problema castravetilor se rezolva :D
    pupici

    Danutza says:

    Draga mea, daca faci rost de castraveti murati se rezolva imediat. Merge de minune si cu pui, vita ... iti garantez 100% ca-i la fel de buna.
    Te pup!

    Anonim says:

    esti cam rea Danutza, nu toata lumea e asa priceputa ca tine

    Danutza says:

    De ce sunt rea? Ca am un blog gratuit de unde sa va inspirati voi cand gatiti, sau de unde sa poata fura toata lumea poze si sa le publice pe blogurile lu' peste? Sau pentru ca nu vin la voi acasa sa va si gatesc eu, ca voua va e lene?
    Nu am spus niciodata ca sunt 'asa priceputa', dar sincer cred ca stiu destul de bine ce fac, si mai ales fac destul de bine ceea ce-mi propun!
    In alta oridine de idei, daca sunt rea si nu ma suporti, da click pe x-ul ala rosu din dreapta si nu te mai intoarce ...e cel mai simplu :))

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.