Prajitura amandina


De cand ma stiu, prima mea alegere la cofetarie a fost prajitura amandina! Desi imi plac foarte multe toate dulciurile, la cofetarie preferam sa iau mereu amandina.

Desi mama zice ca preferinta pentru cioco mi se trage de la ea, ca atunci cand era insarcinata cu mine manca numai amandine si bea pepsi:)), in copilarie am avut o perioada in care am fost alergica la cacao .... asa ca amandina imi era interzisa :(

Dar nu a fost o etapa asa mare, astfel ca amandina a reintrat in viata mea si am savurat-o ori de cate ori am avut ocazia cu mareee placere:)

Pentru ca incercasem pana acum acasa cam toate felurile de prajituri care erau pe placul meu, de Paste a venit vremea amandinei. Nu am fost 100% multumita de felul in care a iesit (data viitoare voi aduce eu niste modificari retetei), dar fiindca a fost prima incercare cred ca e destul de prezentabila. Gustul e super delicios, n-are cum sa nu-i placa cuiva atata cioco:))

Am folosit:
  • Pt blat: 6 oua, 1 1/2 cana* de zahar, 1 1/2 cana de faina, 1 praf de copt, 2 linguri otet, 4-5 linguri cacao;
  • Pt crema: 500 g margarina, 4-5 linguri cacao, 200-250 g zahar pudra, 2 plicuri cappuccino, 2 plicuri zahar vanilat, 1/2 esenta de vanilie;
  • Pt glazura: 1 ciocolata cu lapte, 1 lingura margarina;
  • Pt sirop: 2 cani cu apa, 1 cana zahar, 1 esenta rom.
* cana de ceai: 300 ml

Blatul:

Batem cele 6 oua cu zaharul pana cand acesta s-a topit. 

Adaugam faina si o incorporam, apoi praful de copt stins in otet si cacaua.

Tapetam o tava cu hartie de copt, punem compozitia in ea si lasam la cuptor la foc mic 40 de minute. Incercam spre final cu o scobitoare sa fim siguri ca e coapta.

Lasam blatul sa se raceasca. Eu l-am facut seara si l-am umplut cu crema dimineata urmatoare.

Siropul:

Punem intr-un vas pe foc apa, zaharul si esenta de rom. Lasam pana da in clocot de 2-3 ori apoi punem vasul la racit.

Crema:

Margarina o lasam cateva ore la temperatura camerei. O amestecam apoi cu zaharul pudra, cacaua, 2 plicuri cappuccino, 2 plicuri zahar vanilat si 1/2 esenta de vanilie.

Mixam bine pana cand compozitia devine omogena.

Glazura (o facem cand prajitura este gata asamblata):

Topim la bain-marie ciocolata rupta bucati impreuna cu margarina.

Asamblarea:

Taiem blatul in 2 parti pe lungime (ca la tort). Asezam prima parte de blat intr-o tava.

Insiropam prima parte de blat, apoi adaugam crema pe care o intindem uniform.

Asezam peste crema si partea a doua de blat, o insiropam.

Punem tava cu prajitura la frigider pentru 1 ora aproximativ.

Apoi pregatim glazura si taiem prajitura in cuburi (eu le-am taiat mai mari).

Turnam glazura uniform si intindem pe suprafata prajiturii.

Am decorat cu nuca macinata fin.

Lasam din nou la frigider 1-2 ore.

Pofta buna!

24 Response to "Prajitura amandina"

  1. OOoo,de cand nu am mai facut amandina!Mai e ceva?Imi place mult prajitura asta!

    Stefy says:

    vreau si eu una!!! ca mi-ai facut o super pofta!!!:P

    Hummmm un gâteau bien à mon goût, il est superbe, bravo!

    Danutza says:

    Teo, nici eu nu cred ca o voi face des, ca ai mei nu se omoara cu ciocolata....dar merge de sarbatori :)
    Merci mult!

    Danutza says:

    Stefy, ma bucur ca-ti place!

    Danutza says:

    Merci beaucoup Beth!

    Elena says:

    Pare usor de facut si f delicioasa. Sambata am timp sa o incerc!

    Danutza says:

    E foarte aromata si buna! Eu i-am pus sirop mult ca nu-mi place cand o mananc pe la cate o cofetarie asa 'uscata':))
    Nu iti ia mult timp sa o faci...eu am facut-o in aceeasi zi cu un cheesecake si cozonacii si m-am aglomerat...dar e usor de facut;)
    Mult spor si pofta buna!

    Simona says:

    Si mie-mi place foarte tare amandina, dar am constatat ca pana acum nu am facut-o niciodata. O am in plan ptr weekend... Pupici

    Danutza says:

    Simo, eu de obicei am fugit de ideea de a face prajituri de cofetarie acasa, fiindca traiam cu impresia ca se fac greu si sunt complicate rau.
    Dar de cand am incercat o parte din ele, m-am convins ca nu-s asa de sofisticate fata de cele clasice de casa :D
    Mult spor...astept sa pap amandina de la tine;)
    Pupici!

    Sweet post!

    Danutza says:

    Thanks dear Marina!

    Cristina says:

    de cateva luni ma chinui sa o fac, pana atunci poftesc la pozele tale!

    Danutza says:

    Cristina, in timp vom ajunge sa le testam pe toate:) Pup!

    Vreau si euuu... ce bine arata !!! Spune-mi un secret, cum faci dulciuri, le maninci si nu te ingrasi ? Ca eu numai daca ma uit, simt cu ma rotunjesc,...

    Danutza says:

    Scumpa mea, in general nu le mananc eu singura pe toate! Si-au cam pus amprenta dulciurile pe mine:)), dar fiindca eram super slaba nu s-a observat. Acum se observa ceva rotunjimi, dar nu ma sperie nimic....dulciurile sunt prea bune :))
    Pup!

    Demult nu am facut,si nu stiu ce astept.Tare bine arata .Pup!

    Danutza says:

    Multumesc Mihaela! Pup!

    De mult o am in plan sa fac aceasta prajitura si inca nu am apucat :d Pupici!

    Danutza says:

    Camy, se pare ca esti ca mine:) Eu de cand ziceam s-o fac si tot o amanam ca mai aparea ceva nou sa incerc:))
    Pupici!

    Anonim says:

    EU NU AM FACUT NICI ODATA DAR ACUMA SIGUR INCERC LA CIT DE FRUMOS ARATA MULTUMIM MULT K NE INPARTASESTI RETETELE TALE BUNE SI GUSTOASE

    Danutza says:

    Si eu am avut emotii fiind prima data cand le testam, dar cu multa rabdare au iesit foarte bune si merita incercate!

    Imi face mare placere cand inspir tot mai multe persoane sa gateasca si cu mare drag sper si pe viitor sa pot pune retete cat mai multe :) :*

    Aurica says:

    a trecut ceva timp de cand nu am mai gustat o amandina, arata un pic diferit de cum o stiu eu, dar cred ca la gust este la fel, poate chiar mai bun ;)

    Danutza says:

    Eu am fost fan amandine intotdeauna :) Aceasta arata diferit caci n-am facut glazura aceea ciocolatoasa si nici moate de cioco, dar a fost buna, pe gustul meu, dulce si insiropata :D

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.