Baclava











By http://retetegg.blogspot.com/

De mult aveam in plan sa fac baclava, dar mi se parea greu de facut si o amanam mereu:)

Acum cand am vazut cat de repede se face si cat de buna este, as face si as manca in fiecare zi. Am facut-o aseara si ne-au mai ramas cateva cubulete, iar azi am papat-o la micul dejun:)

Reteta o am din cartea noastra (veche) de bucate, doar ca eu am folosit foi de placinta cumparate.

Am folosit:
  • 400 gr foi de placinta (Bella), 400 gr nuci, 200 gr zahar, 150 gr miere, zahar vanilat, esenta de lamaie, esenta de vanilie, scortisoara si nucsoara macinate, unt topit.
Foile de placinta le-am decongelat.

Am uns o tava cu unt topit, am pus 2 foi de placinta, apoi nuci macinate. am continuat operatiunea cu urmatoarele straturi, astfel incat la final am incheiat cu foi de placinta.

Le-am uns cu unt topit, am taiat baclavaua in cuburi si am pus deasupra scortisoara si nucsoara.

Am bagat tava la cuptor aproximativ 30 de minute.

Intre timp am pregatit siropul. Am pus pe foc un vas cu apa (1 pahar cu apa e suficient) si am topit in el zaharul si mierea. Am adaugat esentele si zaharul vanilat.

Imediat ce am scos baclavaua din cuptor am insiropat-o si am lasat-o 2 ore la loc racoros inainte de servire.

Cand am servit am adaugat deasupra inca putina miere (depinde cat de dulce va place).

Pofta buna!

14 Response to "Baclava"

  1. Lorena says:

    asta este reteta preferata a tatei....si mai ales in preajma craciunului ma tot pune sa o fac.mie mi se pare greoaie...sau obositoare. de buna este foarte buna, dar si foarte dulce...

    Sotul meu este fan baclava.Acu' ce ma fac daca vede?Stiu,il trimit la tine pentru o bucatica de baclava pana-i fac eu.Te pup cu drag!

    Imi place foarte mult baclavaua!! De regula o consum chiar in Ajunul Craciunului! Simt asa cum se aproprie craciunul cu aceasta baclava! De aceea pupici!

    Uau, ce bine arata... dar foi de placinta nu gasesc eu aici... asa ca trimite-mi vreo jumatate de tava, mai ales ca-s innebunita dupa nuca... Iti spun un secret, cind eram pustoaica de liceu, mincam de spargeam baclava la un patibar... he, he... frumoase vremuri... Pupici !

    Danutza says:

    Lorena, daca faci si foile cred ca e mai greut:) Eu am trisat cu foi cumparate si a mers repede treaba, a durat mai mult sa sparg nucile:))E intr-adevar dulce, dar noua ne place:)Pup!

    Danutza says:

    Dia, acum nu mai am baclava dar data viitoare va primesc pe toti cu bratele deschise:) Pupici!

    Danutza says:

    Diana, chiar asta imi spunea mama mai devreme, sa fac baclava de Craciun ca tare mult i-a mai placut:)Pupici!

    Danutza says:

    Daniela, eu am vazut in magazine baclava gata facuta dar nu am cumparat vreodata. In general cand e vorba de o prajitura pe care n-am testat-o inca, prefer sa o pregatesc eu acasa, sa ma conving si abia apoi daca n-am timp s-o cumpar gata facuta. Pt ca am avut anumite preparate mancate prima data in oras si nu mi-au placut si apoi cu greu m-am urnit sa fac eu:))
    Dar, te cred ca era buna in liceu, multe erau bune pe vremuri, insa acum...

    Pupici!

    Baclava am mai papat,dar interviul mi-a placut mult:)

    Danutza says:

    multu mult Teo!!Pup!

    Cristina says:

    Iau si eu o feliuta! Imi place....

    Danutza says:

    Multumesc Cristina! Esti invitata mea!

    Oana says:

    Nu am mancat si nici nu am facut vreodata baclava. Dar cred ca m-ai ''corupt'' si pe mine sa o incerc. Arata foooarte bine!

    Danutza says:

    Si la mine a fost prima data cand am facut dar si cand am mancat:) O recomand fiindca se face repede si e foarte buna!
    Multumesc mult pt vizita!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.