Tort cu fructe şi frişcă


















Astazi este ziua mamei mele, iar eu impreuna cu iubitul meu am vrut sa-i facem o surpriza 'dulce'.

El a adus flori si vin , iar eu am facut un tort. Unul exact pe placul ei, cu fructe si frisca:)

Pentru ca mama e nascuta in zodia berbec, m-am gandit sa-l decorez cu simbolul acestei zodii. Clar ca nu au iesit niste cornite extraordinare, insa ideea de baza se observa :))

Am folosit:
  • 1 blat de tort (tot promit ca postez reteta si nu am reusit inca), 2 plicuri spuma de frisca, 300 ml lapte dulce, 5 linguri de zahar, 300 ml apa, 3 plicuri z. vanilat, 1/2 lamaie, 1 cutie compot fructe, 1 banana, 2 kiwi, 2 lingurite colorant alimentar,

Am pragatit siropul din 300 ml apa, zeama de la 1/2 lamaie, 5 linguri de zahar si un plic zahar vanilat. Am fiert putin pana s-a topit zaharul, apoi am racit siropul.

Praful de spuma pt frisca l-am amestecat cu mixerul impreuna cu 300 ml lapte dulce si 2 plicuri z. vanilat.

Am taiat blatul in trei foi de dimensiuni aprox. egale.

Am insiropat prima foaie, am pus peste ea frisca si am intins-o bine. Apoi am adaugat felii de banana si fructe din compot (al meu a fost ceva de genul ananas, guava, papaya, etc). Am procedat la fel si cu a doua foaie.

Ultima foaie am insiropat-o, am intins frisca in strat uniform peste ea si am trecut la "opera de arta".

[Asa ca fapt divers, trebuie sa va spun ca nu am deloc talent la desen. Desi am facut liceul pedagogic si am avut o profa foarte pretentioasa la desen, nu s-a prins nimic de mine - pur si simplu nu am talent:)). Asa ca la decorat torturi de obicei totul iese diferit de ceea ce-mi propun, pt ca undeva pe parcurs intre ce am in cap si ce transpun in practica intervine "talentul" meu :))]

Sa revenim la tort, pe care l-am decorat cu niste cornite de berbec facute din frisca amestecata cu 2 lingurite colorant [am vrut sa fie mai rosu dar na, cum nu am talent la desen nu ma prea pricep nici la culori:))]. Voi il faceti cum doriti, rosu, roz sau chiar si alta culoare daca va place mai mult alta.

Eu am mers pe ideea ca voi pune felii de kiwi si am zis sa fie ceva complementar [da, da, teorie stim cu totii :)].

Deci am decorat dupa cum se vede, destul de dragut zic eu :). Important este ca mamei i-a placut, ca a fost o surpriza si ca ne-am simtit bine savurand cate o felie de tort.

La multi ani, mama! Sa ne traiesti si sa fii sanatoasa!

2 Response to "Tort cu fructe şi frişcă"

  1. Unknown says:

    Foarte vesel tortulet, nu pui si un gadget followers, este mult mai usor de urmarit blogul.

    Danutza says:

    Merci Laura! Am ceva de genul persoane interesate, cred ca de la google sau blogger...dar merge destul de prost se pare:)
    Mai am si facebook-ul:)

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.