Cornulete cu gem de gutui






By http://retetegg.blogspot.com/

Intotdeauna mi-au placut cornuletele, erau un desert foarte accesibil cand eram eu mica, mama facea foarte des. Dar de ani buni nu a mai facut, mancam foarte rar cornulete, devenisera delicatesa deja:))

Insa m-am decis sa le fac si eu ca sa nu mor de pofta:))

Cu aceasta reteta particip la provocarea lunii februarie gazduita luna aceasta de Vio.

Am folosit:
  • 750 gr faina, 5 linguri cu osanza, 3 linguri zahar, 25 gr drojdie (un cub), zahar vanilat, esenta de lamaie si vanilie, coaja de lamaie si portocala, 2 oua, 200 ml lapte (sau apa), gem de capsuni.

Am pus faina in bol si am facut o adancitura in mijloc.

In adancitura am pus osanza, coaja de lamaie si portocala si le- am amestecat bine cu faina.

Intr-un alt bol am pus apa calduta in care am dizolvat drojdia, zaharul, esentele si zaharul vanilat. Am lasat 10 minute amestecul, apoi l-am adaugat peste faina cu osanza.

Am pus si cele 2 oua si am framantat bine un aluat elastic dar nu moale.

L-am lasat (acoperit cu un prosop curat) sa creasca timp de o ora.

Apoi am infainat masa si am intins aluatul. Am taiat bucati de aluat pe care le-am umplut cu gem si apoi le-am rulat.

Am pus in tava pe hartie de copt si am lasat in cuptorul preincalzit timp de 30 de minute.

Sunt foarte fragede si se pastreaza cateva zile!


25 Response to "Cornulete cu gem de gutui"

  1. Hmmm, daca sint cu gem de gutui, trimite si la mine citeva... Pupici !!!

    Ioana V. says:

    foarte bune! imi plac mult!

    Danutza says:

    Daniela, eu iti trimit cu drag dar sa stii ca pe aici sunt nametii de zapada foarte mari, nu stiu daca ajung:)) Pupici!

    Danutza says:

    Merci Alinutza! Pupici!

    Ils sont superbes ces petits feuilletés en plus à la confiture de coing, J'adore!

    bisous

    Stefy says:

    si mie imi plac tare mult cornuletele, indiferent cu ce sunt umplute!! bafta la concurs!!

    Danutza says:

    Merci mult Stefy! Nu-i concurs e asa o distractie intre bloguri:)) Poate vrei si tu sa participi, ai mai multe detalii daca te uiti pe site la Vio, ai linkul pe numele ei mai sus. E amuzant si e o modalitate buna sa cunosti oameni, sa inveti retete noi;)Pup!

    Arată minunat cornuleţele tale!
    Mi-ai dat o idee pentru desertul de mâine. :)

    Danutza says:

    Multumesc! ma bucur ca-ti plac! Pup!

    Daniela says:

    Vai, ce bine arata, grozav de tentante !

    Danutza says:

    multumesc mult Daniela! Pup!

    Facem schimbul!Imi plac cu gem de gutui!

    Danutza says:

    Mai trebuie sa gasim pe cineva sa aduca ceai sau cafea si ne-am asigurat:)) Si asa se anunta inzapeziri, macar avem ce sa rontaim:) Pup!

    Mari says:

    Si mie imi plac astea cu aluat cu osanza, dar cum n-am de unde sa iau le fac cu margarina sau unt. Asa ca pastreaza cateva si pentru mine.

    Vin cu un termos urias plin ochi cu ceai de care vrei tu,numai sa-mi dai cornulete.Pupicei!

    Danutza says:

    Mari, cand primesc cate un pachetel cu ceva de la tara ma uit ca la aur:)) Osanza asta a fost la fix pentru cornulete ca nu mai mancasem de mult:) Iti pastrez cu mare drag! Pup!

    Danutza says:

    Mihaela, abia astept sa facem un mic tea party asa:)) Pupici!

    Arata asa de bine cornuletele, de multa vreme n-am mai mancat ! Multumesc pentru participare, te pup !

    Cristina says:

    Delicioase!

    Danutza says:

    Multumesc Vio! Sper sa pregatesc ceva si pt categoria a 2 a :) Pup!

    Danutza says:

    Merci Cristina! Pup!

    Timea says:

    Tare mult imi place dulceata de gutui...sigur sunt foarte gustoase cornuletele tale !

    Danutza says:

    Multumesc.pup

    Anonim says:

    Si tu imi faci pofta cu cornulete ?????????? :(((((

    Danutza says:

    offf, stiu cum e cand ti-e pofta:( Lasa ca-ti trimit un bol maree plin de cornulete:*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.