Varza a la Cluj











By http://retetegg.blogspot.com/

Am auzit de varza a la Cluj de foarte mult timp, insa de obicei mama prefera sa facem sarmale atunci cand aveam in plan varza si carne:) Dar, in timp, s-a plictisit si ea de sarmale si-a fost de acord sa mai diversificam.

Am facut varza asta de ziua nationala, am zis ca nu era prea frumos din partea noastra sa mancam pui shanghai sau lasagna de 1 decembrie:))

Din pacate nu am reusit sa obtin si un aspect frumos al preparatului meu pe farfurie, ca s-a cam imprastiat, dar a fost maxim de buna! :))

Am folosit:
  • 2 verze (2 kg), 1 kg carne tocata de porc, 200 gr orez, 2 cepe, 400 gr bulion, sare, sare de lamaie, piper boabe, piper alb macinat, boia dulce, foi de dafin, cimbru, ulei de masline, 1 cub mic de unt, marar.
Varza am tocat-o si am pus-o la fiert cu 2 pahare de apa. Am adaugat in ea foi de dafin, boabe de piper, boia dulce si sare. Spre finalul fierberii am acrit-o cu sare de lamaie, i-am pus 2 linguri de bulion si marar tocat.

Separat am calit ceapa tocata in ulei de masline. Am adaugat peste ea orezul si 1 pahar cu apa. Am lasat 10 minute, apoi am adaugat bulionul.

Cand orezul a inceput sa se umfle am pus carnea tocata si am omogenizat bine amestecul.

Am lasat pe foc mic aproximativ 30 de minute amestecand din cand in cand.

Am adaugat, sare, piper alb macinat, putin cimbru si putin marar tocat.

Intr-o cratita unsa cu unt am pus un strat de varza, apoi unul de carne si am repetat operatiunea pana am terminat de umplut cratita.

Am incheiat cu un strat de varza, peste care am pus bulion si marar tocat.

Am pus cratita la cuptor timp de 40 de minute.

Apoi am servit cu mare pofta, fiecare cu ce a vrut: smantana, mamaliga, ardei iute.


6 Response to "Varza a la Cluj"

  1. Ioana V. says:

    mm..ce pofta mi-e....

    Asa fac si eu.Nu imi place deloc sa invelesc sarmale.Pupici!

    Danutza says:

    Alinutza, te invit la o portie sa treaca pofta! Pup!

    Danutza says:

    Dia, cred ca multe gospodine o prefera din acest motiv:) Pup!

    pansy says:

    Tare buna ma este !cu smantana din belsug !

    Danutza says:

    Asa-i Pansy! Multumesc pt vizita!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.