Piftie de porc (Răcitură)




Daca de Craciun am avut toba, lebar si carnati, de Revelion am facut musai si piftie.

Reteta nu e asa de complicata cum mi se parea mie acum cativa ani cand o asistam pe mama la pregatitul piftiei.
Probabil acum mi s-a parut accesibila fiindca am facut-o chiar eu, dupa gustul meu.

Nu e asa de aspectuoasa cum am vazut ca au facut-o alte gospodine harnice din blogosfera, asta pentru ca ai mei nu o vor cu legume sau ou prin ea. O vor simpla, doar cu multa carne. :)

Am folosit:
  • 1 picior mare de porc cu mult sorici si multa carnita, usturoi (puneti cat vreti dupa gust), sare, foi de dafin, boabe de piper, gelatina optional (eu nu am pus fiindca s-au inchegat foarte bine fara).

Piciorul de porc portionat l-am pus intr-o oala mare la fiert cu apa cat sa-l acopere. Am adaugat boabe de piper si foi de dafin.

Cand piciorul a fiert, scoatem foile de dafin si piperul, apoi scoatem carnea si soriciul de pe oase.

Asezam carnea si soriciul in castroane (farfurii, boluri - in functie de preferinte).

In zeama de la carne punem sare si usturoi tocat foarte marunt. O adaugam in castroane peste carne.

Va recomand sa lasati piftia cel putin 12 ore intr-un loc racoros, eventual in frigider.

Reteta este un succes garantat, noi am mancat cu mare pofta piftie vreo 2 zile.

3 Response to "Piftie de porc (Răcitură)"

  1. Anonim says:

    arată perfect:) ca la mama acasă:)
    la mulţi ani!

    Danutza says:

    Multumesc!
    La multi ani!

    Anonim says:

    Imi aduci aminte de copilarie.Asa punea si mama piftia,in farfurii ,dar aveam loc pt ca stateam la curte.
    Acum eu fac piftia la fel,numai ca pun totul intr-o tava mare ,adanca si cand o pun la masa tai din ea cu portia.
    L amulti ani!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.