Prajitura rapida in 2 culori


Pentru ca astazi este ziua Europei vreau sa ne rasfatam cu o prajitura rapida si gustoasa, in 2 culori si cu o crema delicioasa de lamaie si cocos.

Am folosit:
  • Pt blat: 8 oua, 8 linguri de zahar, 8 linguri de faina, 1 praf de copt, o lingura otet, 2 linguri cacao, 1 zahar vanilat, 1 esenta de vanilie.
  • Pt crema: 300 ml lapte dulce, 3-4 linguri faina, 2 plicuri zahar vanilat, coaja si zeama de la o lamaie mare, 1/2 pachet unt, 8 linguri de zahar.
  • Pt sirop: 6 linguri de zahar, 500 ml apa, esenta de lamaie.
  • Pt decor: 100 ml lapte de cocos, capsuni, bombonele de ciocolata.
Blatul:

Am batut ouale cu zaharul pana cand acesta s-a topit. Am adaugat esenta si zaharul vanilat, praful de copt stins in otet.

Am pus faina treptat, cate o lingura, omogenizand bine cu mixerul.

Jumatate din compozitie am pus-o intr-o tava (rotunda am avut eu) cu diametrul 20 cm.

Am lasat-o in cuptorul preincalzit, la foc mediu, 25 de minute.

Compozitia ramasa am amestecat-o cu cacao, apoi am copt blatul al doilea.

Cat timp am lasat sa se raceasca blaturile, am pregatit siropul si crema.

Siropul:

In apa fierbinte am dizolvat zaharul si am pus esenta. Am tinut 4-5 minute pe foc, apoi am lasat deoparte sa se raceasca.

Crema:

Am pus intr-un vas laptele, coaja de lamaie, zaharul vanilat si zaharul si am amestecat pana s-a topit. Am pus apoi vasul de foc, am adaugat faina si am omogenizat bine sa nu faca cocoloase.

Amestecam continuu pana devine consistenta ca o budinca.

Am luat vasul de pe foc, am adaugat untul si zeama de lamaie. Dupa ce am omogenizat bine crema, lasam 30 de minute la loc racoros.

Asamblarea:

Am pus pe un platou blatul simplu si l-am insiropat.

Am adaugat un strat de crema, apoi am pus blatul de cacao si l-am insiropat.

Din nou am pus crema si am intins-o si pe margini.

Peste stratul de crema am pus lapte de cocos si am decorat cu capsuni si bombonele de ciocolata.

Nu arata prea spectaculos, dar gustul este senzational! :)

Daca folositi o tava mai mare si mariti cantitatile de ingrediente, puteti face un tort. La decoruri decizia va apartine ... partea spectaculoasa o reprezinta interiorul, respectiv feliile de prajitura/tort.



18 Response to "Prajitura rapida in 2 culori"

  1. Superbe ce gâteau et sans doute bien délicieux, bravo!

    Timea says:

    Ce tort gustos ai facut! pup

    Simona says:

    Chiar uitasem ca-i ziua Europei :)))
    Delicios mod de a o sarbatori... Si daca tot e petrecere, o portie este a mea, nu?
    Pup

    Danutza says:

    Merci beaucoup Beth! Bisous!

    Danutza says:

    Timea, eu am fost modesta si-am zis sa nu-i spun tort, ca n-a iesit prea aspectuos :)) Merci mult! Pupici!

    Danutza says:

    Simo, astia la tv au uitat si de ziua Europei si vorbesc numai despre finala Europa League :)) Eu cum sunt perplexa la fotbal, sarbatoresc doar ziua Europei azi:))
    Pupici si hai la o felie de prajiturica:*

    Dana C says:

    Trebuie sa fie tare gustoasa, pupici!

    Danutza says:

    E delicioasa Danutza! Pupici!

    Ioana V. says:

    arata bine de tot!

    Danutza says:

    Multumesc mult Alinutza! Pup!

    Daca tot sarbatoresti,atunci inseamna ca primesti si musafiri.Am venit la o felie de tort.Te pup!

    Danutza says:

    Te astept cu drag! Pupici!

    Adnia says:

    si eu vreau!

    Danutza says:

    Cu mare drag si pt tine o portie Adnia! Pup!

    Cristina says:

    azi iau desertul in oras...

    Danutza says:

    Cristina, uneori e bine sa ne si rasfatam :)

    Anonim says:

    Ce feliuta apetisanta !!!! ;)

    Danutza says:

    Merci mult Adina! :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.