Rata pe varza



O reteta cu adevarat savuroasa pe care mi-am dorit de mult timp sa o fac, iar faptul ca nu aveam carne de rata ma impiedica. Insa cum am rude extrem de generoase la tara, ele mi-au furnizat 2 pulpe de rata pe care le-am pregatit cu varza calita, la cuptor.

Un super deliciu, o reteta pe care nu trebuie sa o ratati! Reteta mea coincide cu postarea nr 666 de pe blog, dar va spun eu ca am papat rata si varza de cateva zile si nu ne-au crescut cornite:))

Am folosit:
  • 2 verze noi, 1 ceapa mare, boia dulce, boabe piper, foi dafin, bulion de rosii, suc de rosii, 2 pulpe de rata, 100 ml vin, 100 ml de ulei, marar, sare, piper macinat, sare de lamaie.
Intr-o cratita am pus 50 ml ulei si am calit ceapa tocata. Am adaugat boia, piper macinat, sare, foi de dafin si boabe de piper si am calit pana s-a rumenit putin.

Am adaugat apoi varza taiata marunt si 100 ml apa (un pahar).

Am lasat pe foc pana cand varza a devenit moale si apa s-a evaporat aproape complet.

Apoi am adaugat bulionul si sarea de lamaie.(Noua nu ne place varza dulce asa ca o acrim, voi o pregatiti cum va place).

Am pus la final marar tocat.

Pulpele de rata le-am pus la fiert in apa cu boabe de piper si foi de dafin aprox 1 ora si jumatate. 

Le-am scurs apoi bine de apa si le-am pus la prajit in ulei. 

Am adaugat peste ele vinul rosu (tot vin de la tara), sare si boia. 

Am lasat sa se gateasca innabusit cateva minute, apoi am luat capacul si am lasat sa se rumeneasca putin.

Intr-o tava am asezat varza, apoi deasupra ei pulpele de rata.

Am pus deasupra suc de rosii, marar si foi de dafin.

Am pus tava la cuptor pentru 30-40 de minute la foc mediu.

Am servit varza cu chifle pufoase si proaspete facute in casa. Merge foarte bine si cu mamaliguta si smantana.

Pofta buna!

22 Response to "Rata pe varza"

  1. sa me plait beaucoup la couleur est superbe, bravo!

    bisous

    Unknown says:

    vin la tine! vreau si eu :((

    Danutza says:

    Andreea, te astept! Pup!

    Ioana V. says:

    -La cat mai multe retete, draga mea!

    Danutza says:

    Multumesc mult! Am asa de multe in plan, dar parca timpul zboara prea repede :)
    Pupici!

    Adnia says:

    ce bine arata!

    Simona says:

    O bunatate de mancare!!!

    Danutza says:

    Simona, ma bucur tare ca-ti place:) Pup!

    Vreau si eu o portieee... Strig pina imi arunci o pulpa de rata in cap... sau in gura... Pupici !!!

    Danutza says:

    Daniela, m-ai facut sa rad:)) Esti exact ca iubi care 2 ani mi-a urlat sa-i fac rata pe varza si nu mai avea rabdare :)) Pupici!

    Ispita curata!Strig si eu cu Daniela,sper ca ai cu ce sa ne potolesti!Doar nu ai mancat o rata intreaga?

    Danutza says:

    Hi hi, n-am avut o rata, doar picioarele ei:)) Eu oricum am papat mai mult varza, rata i-am pastrat-o pofticiosului meu:)
    Pup!

    Eu vrea doar varza,imi place foarte mult.Cu ochii as manca.
    Diana nu are voie de varza,si eu nu gatesc acasa deloc.Culmea este ca desi face mofturi,varza este pe placul ei.
    Pupici!

    Danutza says:

    Si noua ne place varza, dar nu facem prea des ... doar cand ne apuca pofta:)

    Pupici!

    Cristina says:

    Mancam des in copilarie, nu stiu de ce acum am omis rata din meniul nostru, pentru ca merg de minune impreuna.

    Danutza says:

    La noi la tara intr-o perioada, bunica avea numai rate, dar nu ne placea in mod deosebit carnea de rata. Acum cand facem rost de rata mai greu, parca ne place mai mult:))
    Pup!

    Foarte gustoasa e rata,eu o am in congelator asteapta sa fie pregatita,doar ca mai am nevoie de vas roman (am auzit ca e foarte buna mancarea facute in aceste vase romane)pe care vreau cat de curand sa-l cumpar,insa pana atunci ma servesc de la tine ca tare bine arata :d Pupici draga mea!

    Danutza says:

    Nici eu nu am vas roman, dar cred ca trebuie sa-mi cumpar, am auzit numai de bine despre el. Mult spor si sa ma anunti cand iti cumperi si-l testezi;)
    Pupici!

    Anonim says:

    Vai ce buna este papika asta !!!! Iti recomand cu incredere vasul roman , merita sa-l cumperi , plus ca poti face atatea preparate-n el !!! ;)

    Danutza says:

    Multumesc mult Adina! Chiar o sa-mi cumpar, ma gandesc numai la niste sarmalutze buuune:)) Pup!

    Anonim says:

    multumesc pt reteta o sa incerc si eu

    Danutza says:

    Cu mare placere! :) Mult spor!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.