Saratele fragede









By http://retetegg.blogspot.com/
De foarte mult timp imi doream sa fac saratele fragede, dar niciodata nu am gasit momentul potrivit. Ma gandeam ca se fac prea greu, ca nu merita sa pierd atat timp si ca e mai simplu sa le cumpar. Dar incepand de ieri mi-am schimbat total parerea!

Am facut cele mai bune saratele pe care le-am mancat pana acum, nu a durat asa de mult sa le fac si nici nu a fost complicat! Am profitat ca faptul ca mai am inca niste untura si osanza de la tara si era pacat sa nu o folosesc la asa bunatati :)

Am folosit:
  • 700 gr faina, 300 gr osanza (sau margarina, unt), 100 ml lapte, 1 cub drojdie, 2 lingurite sare, 2 linguri smantana, 3 oua, susan, seminte de in, branza, cascaval.
Intr-un bol am pus faina cernuta. Am adaugat osanza si sarea. Am amestecat pana cand am obtinut un aluat nisipos.

Intr-un bol mai mic am pus laptele caldut si drojdia si am lasat cateva minute sa creasca putin.

Am adaugat in aluatul nisipos 2 oua, laptele cu drojdia si am framantat aluatul. Am adaugat si smantana si am framantat din nou pana tot aluatul este omogen si tare (ca la cornulete este consistenta aluatului).

Am acoperit bolul in care se afla aluatul cu un prosop si am pus vasul la cald 30 de minute.

Am impartit aluatul in 4 si am intins fiecare bucata cu un sucitor pe masa infainata. Foaia de aluat nu trebuie sa fie prea subtire, ci de grosime potrivita.

Am batut oul bine si l-am intins pe foaia de aluat cu o pensula. Un ou mi-a ajuns sa ung cele 4 foi de aluat.

Am pus deasupra oului susan, seminte de in, branza sau cascaval ras. Totul se face in functie de preferinta (putem pune si mac sau chimen).

Am taiat apoi cu un cutit zimtat saratelele si le-am pus in tava pe hartie de copt.

Le-am lasat 20 de minute la cuptor la foc mediu.

Foarte fragede si bune atat calde cat si a doua zi. Se rontaie simple, cu iaurt, lapte, cafeluta, ceai ... orice va place. Merg bine si cu o bere :)


Pofta buna!

Astazi am depasit 2000 de fani pe pagina de facebook si vreau sa va multumesc mult pt sustinere si pt aprecierile voastre de-a lungul timpului! Momentan sarbatorim cu saratele, dar promit sa fac ceva special zilele astea!
Anul trecut am facut Tortul facebook la 1000 de fani!


22 Response to "Saratele fragede"

  1. Foarte bune de rontait!!

    Uite ca de saratele uitasem,si uitasem cat sunt de bune cand te apuci de rontit!

    Danutza says:

    Rocsy, merci pt vizita! Sunt foarte bune saratelele:)

    Danutza says:

    Teo, eu rontai si acum din ele:) Au iesit multe saratele, ajung de rontait vreo 2 zile:)

    langmina says:

    Foarte bune si arata asa de fragede!

    Danutza says:

    Merci Miuta! Chiar sunt:)

    Antonina says:

    Tare-mi plac saraturile astea!!

    Saratelele sunt preferatele mele...parca as rontai cateva!:)

    Danutza says:

    Anto si mie! Le tot vedeam asa frumusele pe la altii si nu avusesem curaj sa le incerc pana acum :)

    Danutza says:

    Mariette, te invit sa rontaim impreuna :)

    VIVIANA says:

    Am niste musafiri in week-end, asa ca e o idee buna!ms!

    Arata foarte festiv saratele tale :) cred ca nu mai are sens sa-ti zic ca ma alatur cu siguranta grupului de rontait :P

    Danutza says:

    Viviana, ies destul de multe saratele din cantitatile de sus ... cu siguranta iti vor ajunge pt musafiri si le vor aprecia! Mult spor!

    Danutza says:

    Merci Diana, te invit cu drag in grupul nostru de soricei :))

    Vin sa va ajut la rontait.Ce spui,ma primesti?Pup!

    Marina says:

    That is an amazing one!

    Danutza says:

    Desigur Mihaela! Te asteptam:) Pup!

    Danutza says:

    Thank you Marina!

    dia says:

    si mie imi plac mult saratelele!

    Danutza says:

    Adnia, te asteptam la rontait :)

    Anonim says:

    foarte bune si usor de facut merci pt retele tale deosebite.

    Danutza says:

    Ma bucur tare mult ca iti plac retetele! Te astept oricand cu drag pe blog ;)

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.