Ardei iuti si pastai in otet


By http://retetegg.blogspot.ro/

Anul acesta am incercat o reteta noua de ardei iuti cu pastai de fasole, conservate in otet. Anul trecut nu am pus ardei iute de nici un fel si am tot cumparat, insa ori era prea iute, ori prea putin iute :)

Asa ca am facut reteta proprie cu iuteala atat cat ne place. De fapt am facut 2 borcane de ardei picanti, iar restul bulgaresti si cu un usor gust picant.

Pastaile nu am vrut sa fie nici ele foarte iuti, asa ca le-am pus doar 1-2 ardei printre ele.

Reteta pe care am folosit-o pentru a marina ardeii si pastaile nu este una deosebita, doar ca eu am pus cantitatile dupa gustul nostru.

Am folosit:
  • 2 ardei foarte iuti rosii, 10 ardei iuti verzi, 700 g ardei bulgaresti, 500 g pastai de fasole fideluta, 600 ml otet, 3 linguri rase sare grunjoasa, 2 linguri zahar, boabe de mustar, foi de dafin, 1200 ml apa.

Am masurat apa si otetul cu o cana de 200 ml. Astfel ca la 6 cani de apa am pus 3 de otet.

Am pus toata cantitatea de lichid intr-o cratita pe foc. Am adaugat sarea, zaharul si am lasat sa clocoteasca amestecul.

Ardei i-am spalat, la fel si pastaile. Ardeii bulgaresti fiind mai mari i-am taiat pe jumatate. Pastaile le-am pus fie intregi, fie taiate in jumatate unde nu aveau loc in borcane. Ardeii iuti i-am intepat cu varful unui cutit in vreo 2 locuri.

Pentru ca nu am vrut ca toate borcanele de ardei sa fie foarte picante, am pus doar in 2 borcane mici cate un ardei foarte iute rosu si cate 2 ardei verzi iuti. In rest am completat cu bulgaresti.

Am pus 2 borcane mari mai putin picante, doar cu bulgaresti si ardei verzi. (din poza lipseste unul pe care l-am "atacat" deja).

Pastaile le-am pus impreuna cu cate 2 ardei iuti verzi fie doar intepati, fie taiati pe jumatate.

Am pus pe langa ardei/ pastai cateva foi de dafin si boabe de mustar.

Amestecul de apa, otet, sare si zahar l-am turnat fierbinte in borcane, peste ardei/pastai.

Am sprijinit borcanele pe lame de cutit ca sa nu se sparga.

Am lasat cateva minute borcanele asa, iar dupa acest timp am mai completat lichidul pana sus aproape de capac.

Am pus capacele, am infiletat bine si le-am lasat sa se raceasca peste noapte, invelite cu un prosop gros.

Le puteti depozita in camara, beci sau chiar in frigider.

Se consuma alaturi de orice preparate doriti, noua ne plac in special la ciorbe, supe, sarmalute, varza calita, tocanite sau fripturi.

0 Response to "Ardei iuti si pastai in otet"

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.