Despre mancatul sanatos, curele de slabire si mofturi in general



Am primit atat virtual cat si real numeroase intrebari de genul: de ce nu ai o sectiune pe blog despre mancatul sanatos unde sa pui si retete sanatoase, bio, eco ... etc?, de ce nu pregatesti si retete pentru dieta?, de ce nu ne dai idei de preparate foarte bune (delicioase) dar care sa nu ingrase si sa fie sanatoase? ... etc, etc.

E o lista lunga de intrebari si am vrut sa surprind doar esentialul, sa nu ma pierd in detalii.

M-am gandit sa fac o postare in care sa raspund cam tuturor intrebarilor si sunt convinsa ca nu o sa va placa raspunsurile mele, dar va spun din start (cunoscutii mei ma stiu, sunt extrem de sincera si transanta pentru ca nu-mi place sa fiu perfida si sa mint omul in fata) ca nu am sa 'indulcesc' lucrurile in acest sens. Vor exista persoane care se vor supara, dezabona, dislike etc ... dar adevarul e mai important, zic eu!

Sunt zeci de reclame si site-uri care va mint zi de zi ca o sa mancati orice doriti si o sa aratati bine ... eu nu am cum sa va spun o asa tampenie in fata, pur si simplu pentru ca imi respect cititorii si nu ma intereseaza sa fac trafic pe blog din minciuni si aberatii!

Sa o luam pe rand, referitor la mancarea 'sanatoasa' care nu-i pusa intamplator intre ghilimele. As vrea sa mergeti intr-un magazin si sa va faceti o lista cu 10 produse sa spunem ... apoi sa verificati cate din cele 10 sunt sanatoase? Daca gasiti macar 5 va rog sa ma anuntati si pe mine, mie mi-e imposibil sa fac asta in orasul in care traiesc ...
O mica exceptie face piata unde se mai gasesc chiar si iarna cateva legume naturale si sanatoase.

Deci, cum as putea sa pregatesc o mancare 100 % sanatoasa daca ingredientele folosite la preparare nu sunt?

Am pe blog cateva retete cu ingrediente sanatoase, legume, verdeturi, fructe luate din gradina de la tara, gaina de curte, cocos, etc. Nu am auzit multi oameni care sa spuna, da asta-i sanatoasa! ... pentru ca ideea de sanatos la noi se rezuma la a manca verdeturi si atat, salate, etc. Stiu persoane care nu mananca ciorba cu anii pentru ca nu o considera importanta, eu nu pot sa functionez fara o ciorbita pe saptamana macar! Mi se pare sanatoasa si absolut necesara. Si sincer, mult mai consistenta decat o salata de verdeturi.

Sunt foarte ok si salatele dar consumate regulat, pentru ca daca azi mancam salata all day si maine de foame ne indopam cu McD si Kfc nu are rost! Eu mananc salate insa in diverse combinatii, adica langa o friptura, un peste, sau prepar salate mai consistente gen cea de ton, bulgareasca, de pui, etc.

O alta intrebare, raspundeti pentru voi nu pt mine ca deja stiu raspunsul, cate persoane merg la restaurant si comanda doar o salata? Cati dintre voi mergeti la diverse petreceri, nunti, botezuri etc si nu mancati decat friptura pe gratar sau pestele si refuzati sarmalele? :))

Ca sa nu o mai lungim, da, promovez mancarea gatita! Fac asta de peste 2 ani pe blog si acasa de mult mai mult timp! Nu consider ca mancarea gatita poate sa fie nociva pentru organism, atat timp cat punem in ea cateva legume naturale din piata. E drept ca nu scapam de e-uri insa spre deosebire de alte semipreparate si produse care vin gata de servit in caserole sau cutii, putem sa mai reducem cantitatea de e-uri.

Inca un aspect, pentru mine important (si cu asta chiar mi-am pus toata lumea in cap acum) de ce folositi cuptorul cu microunde daca mancarea voastra e sanatoasa? De ce sa nu o lasam sa fie sanatoasa pana la capat? Eu nu am cuptor cu microunde si nici nu imi voi lua vreodata atat timp cat am aragaz:)) Si intrebare pt mamici, daca de la 1-2 ani ii incalzesti mancarea copilului in cuptorul cu microunde ce rost mai are sa il indopi apoi cu verdeturi pana la 18 ani ca sa fie 'sanatos'?

Legat de copii, vad foarte multe mamici in blogosfera care pregatesc mancaruri si dulciuri pentru copiii lor si nu pot decat sa ma bucur ca nu-si lasa copiii sa manance toate dulciurile alea din comert (bombe pentru copii as zice)! Stiu ca mamele in ziua de azi sunt ocupate, dar sa faci cateva dulciuri in casa pt copilul tau cred ca tot se poate, macar in weekend:) E ca-n reclama aia cand picii fac un desen pt mama si ea le da prajituri din comert si ei intreaba: ai facut asta pt noi?:))

Ca sa incheiem capitolul legat de mancare sanatoasa va spun urmatoarele chestii: am destule preparate sanatoase pe blog deci nu mananc mancare nociva, mancarea gatita este suficient de sanatoasa mai ales daca mananci mancarea proaspata, pregatita zilnic; e foarte greu sa mananci bio, eco, etc pentru ca nu avem surse prea multe de hrana bio ... solutia cea mai buna e sa ne apucam de gradinarit sau sa avem rude la tara care ne furnizeaza produse bio.

Acum sa vorbim despre dieta, un cuvand pe care il aud din jumate in jumate de ora si in jurul meu vad numai oameni cu probleme cu greutatea.

Cei mai mari sustinatori ai dietelor sunt cei care au incercat cel putin 10- 20 pana acum, tin dietele 3 zile si se mira dc nu slabesc. Oamenii nu au habar sa tina o dieta, vor doar sa le oferi dulciuri delicioase pentru dieta, mancaruri savuroase cu care sa slabeasca miraculos si asa mai departe. Deci, gandul lor este tot la mancare doar ca ar vrea sa le confirme cineva ca e de dieta savarina ca sa o poata infuleca mai repede:))

Nu am tinut niciodata dieta! Doar regim alimentar si ala pe motiv medical! Ma gandesc non stop la mancare atunci cand imi este interzis sa o consum si prefer sa nu ma mint singura ca in juma de an de dieta am slabit 300 de grame ... nu are rost!

Promovez in schimb sportul de orice fel, ador aerobicul si dansul. Gasesc forme usoare de miscare prin care sa-mi mentin greutatea. Mananc orice imi doresc fara sa ma gandesc daca ma ingras. Culmea e ca asa, nu poftesc si nu mananc foarte mult, pentru ca nu am corpul stresat de 20 de diete care-mi trec prin minte si el stie cat e nevoie sa manance.

Sa ne fie clar, nu ma refer acum la oamenii cu probleme medicale, care sufera de anumite boli care le declanseaza disfunctii. Ma refer la pofticiosi! Stiti si voi destul de bine cum sta treaba cu poftele, nu te poti abtine. Ce rost are sa visez noaptea savarine cand pot sa mananc una si gata! In 1 ora de aerobic o dau jos fuguta:)

Decat sa am vointa sa ma abtin de la mancare, prefer sa am vointa sa fac miscare zilnic! E si mai sanatos asa!

Dietele duc de cele mai multe ori si la diverse boli, multi ajung anorexici, anemici sau isi imbolnavesc stomacul, ficatul, pancreasul. Stiu si vegetarieni care dupa 1 an sau mai putin s-au imbolnavit, deci nu e nici asta cea mai buna solutie!

Cred ca in toate pana la urma trebuie moderatie, fiindca ea e cheia succesului. Nu trebuie sa te fortezi sa mananci alimente care nu-ti plac, sa iei pastile sau sa te abtii toata viata de la dulciuri. Nu e necesar sa bei apa plata cu lamaie, pana la urma eu nu cred ca toate vrem sa fim modele, eu in ultima vreme am vreo 2-3 kg in plus, de la sarbatori dar iubitul meu nu vrea sa le dau jos, zice ca parca imi sta mai bine asa, ca am forme:)) Trebuie sa tinem cont si de cei din jurul nostru, de parerile lor si sa nu facem din problema greutatii o obsesie care sa ne controleze viata.

Suntem si asa destul de stresati, iar daca ne mai impunem si alte limite cred ca vom ajunge sa nu ne mai putem bucura de nimic!

Stiu ca postarea asta a suparat multi oameni, dar cei care sunt realisti si obiectivi vor vedea lucrurile exact asa cum trebuie, cum am vrut eu sa le vada! Eu sunt cat se poate de realista pentru ca traim intr-o lume total aiurea, inconjurati parca mai mult ca niciodata de rautati si nu putem face fata decat daca infruntam adevarul ... si daca pe altii putem sa-i mintim, pe noi nu putem ... si cu totii stim asta!

Astept si reactiile voastre, sper ca mai vorbeste cineva cu mine :)) Va pup!

14 Response to "Despre mancatul sanatos, curele de slabire si mofturi in general"

  1. Lorena says:

    Eu nu vad de ce s-ar supara cineva pe ceea ce ai scris.In primul rand avem dreptul la opinie. In al doilea rand nu mi se pare ca ai scris ceva rau sau ca nu ai fi zis un adevar. ;)

    Danutza says:

    Sunt convinsa ca unii se vor supara:)) dar pana la urma adevarul e cel care conteaza ... eu prefer sa-mi spuna oamenii in fata parerea lor decat sa fiu mintita... :)

    Anonim says:

    In cea mai mare parte ai dreptate. Am intrat acum pe blogul tau si in coltul de sus am vazut reclame care te invata cum sa slabesti, tot felul de pastile etc. Daca nu crezi in ele de ce lasi sa fie publicate pe blog? Te pup

    Danutza says:

    Da, stiam ca o sa-mi zica cineva de ele! :) De fapt sunt anunturi google, acelea prin adsense pe care eu nu le pot controla...intr-o zi promoveaza mancare, in alta cure de slabire si tot asa! Sincer, eu nu cred in ce se vinde acolo, pentru ca nu sunt de acord sa slabesti cu pastile! Dar publicitatea e publicitate, nu are legatura cu stilul de viata pe care il adoptam fiecare sau cu retetele pe care le postez eu:) Ca si la tv ...majoritatea sunt porcarii in reclame, dar nu oprim tv-ul cand e publicitate:)

    Ioana V. says:

    Intr-adevar, Danutza, nu exista nici o pastila minune, care sa te slabeasca si sa nu mai ai niciodata probleme cu sanatatea. Mancatul sanatos si la ore rezonabile + sport, bineinteles, e singura solutie. Dieta pe care o tin eu acum , de ex. nu e o dieta, ci un mod de viata :sa te hranesti sanatos si sa combini cat mai bine alimentele ca sa nu ingreunezi digestia lor.
    Draga mea, fii mai intelegatoare cu cele care vrem sa slabim cateva kg si care nu avem un partener asa ingaduitor ca si tine, care sa ne zica ca ne sta mai bine cu ele, decat fara...:)))
    Si bucura-te ca nu ai fost nevoita sa tii niciodata dieta!
    Intotdeauna am fost subtirica, chiar si gravida, dar dupa ce am nascut prin cezariana, am pus cateva kg bune care nu mai vor sa plece decat cu scandal..:))
    In rest, ceea ce ai scris e intocmai!!! Te pup cu drag!

    Danutza says:

    Alina, nu judec pe nimeni, spun doar ceea ce vad in jurul meu! Nu cred ca e gresit sa tii o dieta atat timp cat o urmezi intocmai si nu-ti pune in pericol sanatatea. Stiu fete care se infometau si lesinau in sala de sport, asa ca nu vedeam rostul de a pierde cateva kg cu riscul imbolnavirii.
    Eu cred ca partenerul e facut sa-ti fie alaturi la bine si la rau, daca te paraseste sau te jigneste pt ca ai cateva kg in plus apoi inseamna ca nu-i potrivit si nu te iubeste:)) Nu zic de tine, acum vb in general.:)
    Si sunt curioasa ce mananci sanatos? Ca mie niste persoane, nu dau nume mi-au spus ca mancarea gatita nu-i sanatoasa! Atunci ce sa papam sa fie sanatos? Poate imi dai idei:)
    Eu am zis na, ca multa lume o sa se supere pe mine cu articolul, mi-am asumat riscul:)) Pup!

    Ioana V. says:

    Daca mancarea gatita nu e sanatoasa, atunci ce mai e sanatos in lumea asta? Mancarurile procesate? Cine a afirmat asta inaintea ta, cred ca era bolnav..:)))
    Plus de asta, nu trebuie sa se supere nimeni: e blogul tau si scrii ce vrei!!!..:))) Cui nu-i place, sa nu se uite!..:))) Te puuuup

    Danutza says:

    Pai tocmai, asta ma intreb si eu dc nu e mancarea gatita sanatoasa pt unii? Ca e mancare de cartofi sau fasole batuta?:)) Bunicii mei s-au hranit numai cu din astea si au trait 80 de ani, noi la regimul nostru alimentar nu cred ca prindem 50:)
    In plus stii si tu cum e, cand ai un blog/site care logic ca-i public oamenii se uita si gasesc mereu ceva de comentat! e imposibil sa-i multumesti pe toti:)) Pup!

    sarah says:

    ca bine zici :)
    eu nu sunt nici pro nici contra dietei,fiecare mananca ce vrea si iubeste ce-i place.sper ca cei pro-dieta sa nu zvarle cu rosii in noi,astia care preferam mancarea gatita in propria bucatarie in schimbul unui sfert de rosii cherry bio si a unei felii de branza light prin care poti citi presa.cat despre mancarea 100% sanatoasa,eu cred ca asa ceva nu exista,avand in vedere madiul inconjurator atat de poluat.bio,raw,blaaa,blaaaa e doar un mod de a ne alinta,asa ca da bine in fisa postului.
    pup!

    Danutza says:

    Sarah, bine ai venit in club! :)) Pupici!

    Anonim says:

    Sper sa se duca si comentarul asta, daca nu, fac link la mine la postarea ta. Nu sti udin astea cu like si dislike, dar eu te like pentru ce ai scris, mai ales ca toate cazurile sunt reale. Stiu eu magazine cu mai mult de 5 produse sanatoase, dar trebuie sa ai porofelul burdusit ca sa iesi cu ele de acolo. Sau sa fugi repede.

    Danutza says:

    Chiar ieri dupa ce am postat vb cu o prietena despre faptul ca produsele sanatoase, bio etc sunt foarte scumpe si cu salariile din Ro (si noi as zice ca o ducem binisor totusi) n-ai ramane cu nimic dupa ce faci cumparaturi. Si ca sa fac credit cum fac unii pentru mancare n-as percepe pt nimic in lume:)
    In Buc stiam si eu cateva magazine, dar iti spun sincer ca la mn in Pitesti nu prea sunt ... abia am gasit un plafar sa-mi iau niste produse naturiste :)) Sunt doar clasicele hypermarket-uri pline de prostii produse de 20 de firme fiecare:))
    Multumesc pt vizita! Weekend frumos!

    droopina says:

    In ceea ce priveste problema ridicata de tine referitoare la folosirea cuptorului cu mircounde sunt perfect de acord. Mi se pare cea mai mare ipocrizie sa sustii ca dai copilului mancare sanatoasa cand o incalzesti la microunde si, peste toate astea, sa-i mai dai si laptele, incalzit tot in forma asta. Nu recurg la surse de studii etc., insa s-a demonstrat stiintific ca biberoanele de plastic puse in micorunde emana substante toxice direct in laptele copilului. Sa zic mai multe? Ne-am tehnologizat si modernizat intr-atat incat am senzatia ca mai mult ne-am imbecilizat si, in loc sa recurgem la metode traditionale de mentinere a sanatatii, recurgem la cele mai usoare, care nu sunt intotdeauna si cele mai bune.

    P.S.: Danuta, hai ca nu te-am lasat singura. Mi-am pus si eu lumea in cap :))

    Danutza says:

    Bine ai venit si tu in club:) Pana la urma ne strangem cativa se pare:) Pup!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.