Paine de casa










Eu am incadrat reteta la preparate rapide. Ce-i drept nu se pregateste prea repede, dar nici nu necesita un efort deosebit de mare. Cum aveam ciorbita super buna de praz, m-am gandit ca ar merge la fix cu o paine de casa calda.

Nu eram eu prea convinsa de calitatile mele de "brutar" si eram cam nesigura in ceea ce priveste reusita. Dar, astazi cand veneam de la serviciu, m-a "izbit" intr-o statie de metrou un miros delicios de paine proaspat scoasa din cuptor. Si nu am mai rezistat poftei:)

Am folosit:
  • 700 gr faina alba, 25 gr drojdie (un cub), 1/2 lingurita sare, 2 lingurite zahar, 2 linguri ulei, aprox. 200 ml apa calduta.

Am pus faina intr-un bol mai mare. Am dizolvat drojdia in apa calduta si am pus-o peste faina. Am adaugat si sare, zahar, ulei. Apoi am pus treptat apa calduta si am framantat aluatul foarte bine. L-am lasat la crescut, la caldura, aprox. o ora.
Apoi am format painicile mele si le-am pus intr-o tava unsa cu ulei. Le-am lasat in cuptor la foc destul de mic o ora.

Au raspandit un miros senzational in toata casa (exact ca mirosul de la metrou).
Au crescut foarte rumene si pufoase.

Se pare ca, pana la urma, sunt un "brutar" destul de bun:)

2 Response to "Paine de casa"

  1. Anonim says:

    Super painica ta de casa, eu fac zilnic painica si ai dreptate, dureaza mult dar rezultatul e senzational!

    Danutza says:

    multumesc mult! Eu nu fac asa des, dar imi place la nebunie! Am in plan niste chifle...tare pofta imi mai este:) Te pup!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.