Placinta cu branza, ceapa verde si marar


Vreau sa incepem weekendul cu ceva bun si gustos: o placinta cu branza, ceapa verde si marar. Mai exact o minunatie, pe care o tot visam de mult si nici nu stiu de ce am tot amanat-o.

De fiecare data cand ma gandeam la placinta, imi aminteam ca mai am prin casa dovleac sau mere si terminam cu o placinta dulce. Dulce si buna, dar parca uneori mai vreau si ceva sarat, ceva altfel.

Asa ca o placinta umpluta cu branza, ceapa verde si marar proaspat mi s-a parut cea mai buna incercare pe domeniul placinta sarata. Pentru moment, fiindca urmeaza si o placintica umpluta cu ciuperci, care sunt sigura ca e delicioasa :)

Reteta e foarte simpla, nu necesita prea mult timp sau efort, iar rezultatul este minunat!

Am folosit:
  • Pt aluat fraged: 250 g margarina, 2 oua, 450 g faina, 1 praf de copt, 1-2 linguri otet, 1 lingurita sare.
  • Pt umplutura: 500 g branza proaspata, 200 g telemea de vaca usor sarata, 2 leg de ceapa verde, 1 leg marar, 3 oua, 1 lingurita de sare, 1 lingurita boia dulce, 1/2 lingurita oregano, 1/2 lingurita maghiran, un praf de piper.
Pentru prepararea aluatului, am pus intr-un bol margarina moale si am amestecat-o cu oua, sare, praf de copt stins cu otet si treptat faina, pana am obtinut un aluat omogen si tare.

Am pus aluatul 10-15 min la frigider, timp in care am pregatit umplutura.

Am amestecat branza proaspata cu telemea rasa, ceapa verde tocata marunt, marar tocat marunt, 1 lingurita de sare, 1 lingurita boia dulce, 1/2 lingurita oregano, 1/2 lingurita maghiran, un praf de piper.

Am adaugat si ouale in compozitie si am amestecat bine cu o spatula.

Aluatul l-am taiat in 2 bucati si pe fiecare am intins-o bine.

Am pus prima foaie in tava, am adaugat umplutura si am acoperit cu a doua foaie de aluat.

Cuptorul l-am preincalzit si am introdus tava cu placinta.

Am lasat la foc moderat 45 de minute. Placinta a prins la suprafata o culoare rumena frumoasa.

Am lasat-o 10-15 minute sa se raceasca, apoi am portionat-o si am servit.

Este foarte buna calda, dar e perfecta a doua zi, rece. Eu am servit la micul dejun si a fost excelenta :)

Pofta buna si weekend insorit!

7 Response to "Placinta cu branza, ceapa verde si marar"

  1. Ce bunatate! Trebuie sa o trec pe lista ca mi-ai facut pofta.

    Buna placinta, dar n-am ceapa verde, decit vreo doua fire in gradina. Vin la tine, sa ma servesti ?!

    Danutza says:

    Multumesc Valentina! Musai sa o incerci :)

    Pup!

    Danutza says:

    Daniela, te astept cu mare drag :) Eu stau chiar langa piata, asa ca am ceapa verde pe alese si e foarte ieftina in perioada asta ... sa tot fac placinte :D

    Pupici!

    E f. apetisanta!

    Danutza says:

    Multumesc mult :*

    Unknown says:

    Delicioasa combinatie, imi place extrem de mult! Pup

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.