Lasagna alla bolognese

















By http://retetegg.blogspot.com

Best thing ever!!! Mega delicioasa, n-are cum sa nu va placa!!

De mult o aveam pe lista si parca nu-i mai venea randul. Mereu ma luam cu altele si uitam de ea. Dar in weekend n-am mai vrut sa o ratez, mi-am cumparat toate cele necesare si m-am apucat de treaba.

Reteta o am de pe ambalajul de la foile de lasagna, mi s-a parut destul de ok si m-am gandit sa o folosesc pe aceea:) Desi am mai schimbat putinel pe ici pe colo:)

Am folosit:
  • foi de lasagna (Monte Banato);
  • pt sosul bechamel: 4 linguri de unt, 3-4 linguri de faina, 500 ml lapte, sare, piper alb, nucsoara macinata;
  • pt sosul bolognese: 600 gr carne tocata de porc, 1 ceapa, 1 morcov, 300 ml sos de rosii, 1 pahar (150 ml) apa, sare, piper, busuioc, patrunjel, 2 linguri ulei de masline.

*Prima data am pregatit sosul bolognese:

Am taiat fin ceapa si morcovul si le-am pus la calit in ulei de masline.

Am adaugat peste ele carnea tocata si 1 pahar cu apa. Am lasat sa fiarba la foc mic pana s-a evaporat apa.

Am adaugat apoi sosul de rosii, busuioc, sare si piper. Am lasat 20 de minute pe foc.

Cu 5 minute inainte de final am pus si patrunjelul tocat.

*A urmat sosul bechamel:

Am topit untul intr-o tigaie.

Am adaugat faina si am omogenizat.

Apoi am adaugat treptat laptele amestecand continuu.

Am adaugat sare, piper alb si nucsoara.

Aveti aici pozele si Reteta sos bechamel si Reteta sos bolognese.

*Asamblarea:

Intr-un vas cu apa fierbinte am scufundat pe rand fiecare foaie de lasagna timp de 1 minut. Nu e neaparat necesar dar eu am vrut sa fiu sigura ca nu vor ramane nefacute in timpul coacerii.

Intr-o tava am pus cateva linguri de sos bechamel, l-am intins uniform apoi am adaugat un rand de foi.

Am adaugat inca un strat de sos bechamel apoi unul de sos bolognese. Am pus si cascaval ras pe fiecare strat.

Continuam asa cateva straturi.

La final punem un strat de foi, sos bechamel si cascaval ras.

Am pus tava la cuptor la foc mediu. Pe cutie scria sa o acopar cu folie de aluminiu, dar eu am lasat-o descoperita.

Am lasat-o aproximativ 40-45 de minute. Daca va place mai rumena la suprafata mai merge lasata inca 10 minute.

E mega, mega delicioasa! Necesita ceva timp si rabdare dar merita din plin!

Pofta buna!

14 Response to "Lasagna alla bolognese"

  1. Daca vede Diana mea,sigur vrea.Este mare fan paste.Pupici!

    Danutza says:

    Daa, n-are cum sa nu-i placa, e super buna! Pupici si la multi ani inca o data!

    Si portia mea, unde e ?! Lasa ca-mi fac singurica lasagna, dar la sarbatori, ca altfel ma ingras, hi. hi... Pupici !!!

    Nu refuz niciodata o lasagna delicioasa!

    Danutza says:

    Daniela, din cand in cand merge cate un rasfat, nu se cunosc kilogramele:))Pup!

    Danutza says:

    Fancy, nici eu n-o mai refuz de acum, cand am simtit de buna este:))

    Doar am terminat-o dar tot ar merge o portie gata facuta!Pup!

    Danutza says:

    Teo, serveste cu pofta! Daca se termina mai fac o tura!Pupici!

    alina says:

    minunat!!!!!!!!!!!!!!!!!....felicitari danuca!!!!! ai fost cat se poate de aproape de reteta traditionala!!!!bravoo..ma bucur ca ai facut-o si ti-a iesit super...acum probabil intelegi de ce noi preferam pastele...nici nu pui mult timp si e si f buna pe deasupra la o portie de lasagna nici nu mai ai nevoie de felul 2...te pup si inca o data ..laudele ben meritate!!!!!!

    Danutza says:

    Multumesc mult Alina! Am incercat sa fiu cat mai aproape si sa nu-i schimb prea mult gustul fata de cel original. Desi, la noi sunt sigura ca ingredientele au alt gust decat in Italia si ca acolo orice tip de paste sunt mai bune. Dar adaptam, ce sa facem:) Chiar a fost consistenta, dar dupa vreo 3 ore eu am furat o portie:))Pupici si merci mult pt vizita!

    Cristina says:

    In materie de paste este preferata familiei!

    Anonim says:

    Sunt luni bune de cand nu am mai papat asa bunatate , mi-ai facut pofta !!!

    Danutza says:

    Adina, noi am papat acum prima data, dar nu cred ca am sa reusesc prea des s-o prepar, e asa mai pentru zile mari:)) Pup!

    gogo says:

    Foile de Monte Banato nu se fierb asa scrie pe cutie si ies minunat si fara fierbere

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.