Pateuri cu carne



Imi place foarte mult placinta cu carne sau cu ciuperci si carne. Este ideala pentru o masa in familie, fie cina sau pranz, iar pentru pachetel este si mai buna.

Mai ales facuta sub forma unor pateuri individuale, cu aluat crocant in exterior, pufos in interior si cu umplutura gustoasa :) Da, eu folosesc acelasi aluat de la placinta, mi se pare cea mai buna reteta mai ales ca se face usor :)

In plus ies multe pateuri si fiecare isi puate lua 2-3 in pachetel la servici sau scoala. Se incalzesc usor la microunde, sau se pot manca si reci. Mai ales combinate cu diverse sosuri.

Am folosit:
  • Aluat: 250 g unt, 700 g faina, 3 oua, sare, 1/2 praf de copt, 1-3 linguri iaurt (doar daca aluatul nu se leaga bine si e nevoie sa fie mai umed).
  • Umplutura: 800 g carne tocata (pui/ porc/ curcan/ vita), 3-4 ciuperci, 1 ceapa, 100 g rosii in bulion, patrunjel, sare, piper, boia, busuioc.
  • 1 ou pt uns.
Intr-un bol punem faina, sarea si praful de copt.

Adaugam untul rece taiat in cuburi mici.

Amestecam cu faina pana obtinem un aluat nisipos. Punem cele 3 oua si framantam un aluat tare. Daca nu se leaga bine mai putem pune 2-3 linguri de iaurt pana obtinem un aluat omogen.

Il punem la frigider cam 1/2 ora si intre timp pregatim umplutura.

Eu am tocat carnea in robot, impreuna cu ceapa si ciupercile. Le-am pus la calit in tigaie si le-am lasat aprox 10 minute. Am amestecat din cand in cand.

Am pus rosiile in bulion (eu cumpar rosii cuburi) si condimentele, am amestecat bine si am lasat pe foc pana cand a scazut lichidul.

La final am pus patrunjel tocat marunt.

Am lasat compozitia sa se raceasca.

Aluatul l-am intins intr-o foaie subtire si am decupat rondele cu un pahar mare.

Am pus cate 2 linguri de carne pe fiecare rondea, la mijloc. Am impaturit si am inchis marginile apasand cu degetele. Se poate presa marginea si cu o lingura sau furculita.

Am pus pateurile in tava, le-am uns cu ou si le-am copt 20 de minute la foc mic.

Se pot servi simple, alaturi de salata, sos sau in alte combinatii care va plac :)

Pofta buna si weekend placut!

8 Response to "Pateuri cu carne"

  1. Ooooo ce bunataturi ai tu aici!

    Danutza says:

    Multumesc! Eu le ador, pacat insa ca ajung sa le fac rar :)

    Merișor says:

    Ce frumoase le-ai facut! De bune nu zic nimic, deja imi ploua in gura :D
    Pupici!

    Danutza says:

    Multumesc mult! Se puteau si mai frumusele :P

    Pupici :*

    Mmmmm,si mie-mi place placinta cu carne!!

    Danutza says:

    Te poftesc la masa, draga mea :* Pupici!

    Cristina says:

    Hmm, nu am mancat de o vesnicie. Mi-ai facut pofta!

    Danutza says:

    Pup Cristina! Nici eu nu mananc des :)

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.