Ketchup picant


Zilele trecute am facut ketchup de casa. De aceasta data cu ardei iute, pentru un gust usor picant.

Este foarte bun si simplu, dulce, insa cu putin ardei iute si cativa catei de usturoi este nemaipomenit de bun :) Merge bine ca sos pentru paste, langa friptura, legume, cartofi prajiti ... cam langa orice :) 

Daca sunteti fani ketchup trebuie musai sa-l pregatiti, fie cateva borcane, fie in cantitati mai mari. Il puteti face si condimentat, cu busuioc, oregano, rozmarin, etc.

Am folosit:
  • 1 kg kapia rosu, 1,2 kg rosii, 1 ardei gras, 3 ardei iuti, 2-3 frunze telina, 3-4 catei de usturoi, 2 linguri sare grunjoasa, 3 linguri ulei, 1 lingura boabe de mustar, 2 foi de dafin, 5 linguri zahar, 2-3 frunze patrunjel.
*Eu am folosit cantitatile strict in functie de gustul care-mi place mie. Il puteti face cat vreti de iute/ dulce/sarat, trebuie doar sa gustati si sa il pregatiti pe gustul vostru.

*Initial am vrut sa pun 2 ardei iuti, dar dupa ce am gustat am decis sa mai pun inca unul fiindca sosul nu era prea picant.

Am spalat ardeii kapia si i-am curatat de cotoare si seminte. I-am tocat marunt in robot.

Pentru ca aveam si-un ardei gras l-am pus si pe el, impreuna cu frunzele de patrunjel, telina si cu ardeii iuti curatati de seminte.

Am pasat si rosiile, le-am pus in cratita si am amestecat toate ingredientele.

Am pus la fiert, la foc mic.

Am pus ulei, sare, zahar, boabe de mustar si foi de dafin. Am pus si cateii de usturoi taiati felii.

Am fiert aprox 1 ora si jumatate, doar la foc mic, amestecand din cand in cand.

Am pus ketchup-ul fierbinte in borcane. Le-am asezat pe lama unui cutit timp de cateva minute, apoi le-am pus capacele si am inchis ermetic.

Am asezat borcanele pe un prosop gros, le-am acoperit cu o patura si le-am lasat asa pana a doua zi.

Am pus apoi etichetele (facute manual ca de obicei :P) si am asezat borcanele in camara. 

Sosul se poate consuma imediat, dar e bine sa pastram totusi cateva borcane pentru iarna :))


Spor la bucatareli de toamna!

2 Response to "Ketchup picant"

  1. Nu am facut niciodata ketchup pentru ca noi nu prea folosim dar poate le voi face fetelor;reteta ta e minunata!!

    Danutza says:

    Noi il papam la cartofi prajiti, fripturica si uneori cu paste :) E bun, mie imi place mai mult decat cel cumparat, care mi se pare prea fin si fainos :)

    Pupici :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.