Bulion de roşii






By http://retetegg.blogspot.com/

Incepand de ieri am inaugurat o noua rubrica pe blog, mai exact cea de conserve si muraturi!

Era si cazul, avand in vedere ca anul acesta a fost unul bogat si productiv, iar noi avem multe rude la tara:)) Din legume si fructe (100 % bio) au rezultat numeroase conserve pe care am sa vi le prezint treptat pe blog.

Voi incepe azi cu reteta de bulion de rosii, in varianta in care-l facem noi, minunat pentru mancaruri si ciorbe.

Mi-e mai greu sa va dau cantitati exacte, insa voi incerca sa explic cat mai ok sa fie pe intelesul tuturor:)

Am folosit:
  • 6 kg de rosii, 2 kg ardei kapia, 3 legaturi de patrunjel (este optional), 4 linguri de zahar, sare grunjoasa, ulei.

Am spalat legumele, ardeii i-am curatat de seminte, cotoare si i-am taiat bucati.

Rosiile le-am curatat de cotoare si le-am taiat si pe ele in sferturi.

Am dat legumele prin masina de tocat, am adaugat patrunjel tocat si am pus amestecul la fiert pe foc potrivit.

Am adaugat sarea si zaharul.

Am lasat sa fiarba in jur de 2 ore jumate, in general e recomandat sa lasam sa fiarba pana devine consistent amestecul.

Cand a terminat de fiert, l-am lasat sa se raceasca putin, apoi l-am pus in sticle si borcane. Am adaugat deasupra cate o lingura de ulei, apoi am pus capacele si l-am asezat sub paturi pana a doua zi.

Acum sta frumusel depozitat in camara (ca beci n-avem) si abia astept sa-l testez. Inca nu am umblat la el caci am o 'tona' de rosii in frigider si profit sa gatesc cu ele:))

Urmeaza maine reteta de ketchup de casa, minunat de bun, ideal mai ales pentru paste!
Iar in curand bulion de zarzare pt acrit ciorbite (noua asa ne plac), gogosari in otet, castraveti in otet, gem de prune....ohooo....avem multe de povestit:)

10 Response to "Bulion de roşii"

  1. sarah says:

    tu chiar esti harnicuta.sigur cel mai bun bulion este cel de casa.pupic

    ALINA says:

    interesant acest bulion..sau suc de rosii...eu am facut suc de rosii insa am folosit doar rosii de 3 feluri si busuioc..oricum e apetitoasa reteta dupa cum ai descris-o si f curioasa pe de-asupra..bravo danuca!!!!

    Inseamna ca esti programata la munci grele daca ai asa o lista!Pupici

    Danutza says:

    Sarah merci! Ma straduiesc sa fac cateva conserve, caci in comert nu's nici bune si sunt si scumpe:)Pupici!

    Danutza says:

    Alina, asta e reteta mamei de bulion, merge si la ciorbite si la mancaruri. Buna ideea cu busuiocul, merge de minune:)Pupici!

    Danutza says:

    Ehe Teo, multe's deja facute:)) Pai dc crezi ca am chiulit de pe blog?!:)) Puuup!

    Miha says:

    Harnicuta ca o furnicuta! ;)

    Danutza says:

    Asa-i Miha! Da' si dureri de spate cine are?! :)):)) Pup!

    Cristina says:

    felicitari! Arata bine, iar durerile de spate dispar! Pup

    Danutza says:

    Multumesc Cristina, asa-i merita!:) Pup!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.