Cornuri cu gem

By http://retetegg.blogspot.ro/

La multi ani, de 1 Decembrie! La multi ani, Romania!

Daca anii trecuti va aduceam de ziua nationala fasole cu carnati si alte bunatati traditionale, in acest an va aduc desertul.

Un desert simplu si bun, cornuri cu gem! Sunt pufoase, dulci si aromate, imi amintesc de copilarie :)

Am folosit:
  • 700 g faina, 70 g drojdie proaspata, 100 g zahar, 400 ml lapte, 2 oua, 3 linguri ulei, 1 esenta de rom, 1 zahar vanilat,un praf de sare, gem de cirese.

Intr-un bol punem faina cernuta, apoi amestecata cu un praf de sare, zahar si zahar vanilat.

Incalzim laptele si punem in el drojdia si esenta de rom. Lasam 2-3 minute pana cand se ridica drojdia la suprafata laptelui.

In bolul cu ingredientele uscate facem o adancitura si punem pe rand laptele cu dojdie, ouale si uleiul.

Incepem sa framantam pana cand se omogenizeaza amestecul si incorporeaza faina.

Aluatul nu trebuie sa fie foarte tare, ci este ideal sa fie mai elastic.

Il lasam sa creasca cel putin 1 ora in loc cald. 

Cand e gata dospit, il luam din bol si il asezam pe masa. Il rupem in 4 bucati egale (aproximativ).

Fiecare bucata o intindem pe masa, pe cat posibil sub forma rotunda. Merge si mai stramb putin, dar daca vreti cornuri care sa arate bine incercati sa fie rotund.

Taiem cu ajutorul unui cutit aluatul intins, mai intai in 2, apoi in 4 si tot asa. Eu nu am vrut sa fie foarte mari cornurile, asa ca am tot taiat :)

Punem la baza fiecarui triunghi cate o lingurita de gem de cirese si rulam spre varf.

Indoim putin capetele cornurilor ca sa prinda o forma usor arcuita. Le punem in tava pe hartie de copt. Daca vreti se pot unge cu galbenus de ou, eu le-am lasat simple.

Punem tava in cuptorul preincalzit, la foc mic, timp de 35 - 40 de minute.

Dupa ce s-au racit putin le-am pudrat cu zahar si le-am servit cu pofta :)

Sunt excelente in zilele friguroase cand vrem ceva bun si cald, care sa ne insoteasca o dupa-amiaza lenesa :) Sunt ideale si pentru micul dejun, pentru pachetel, iar daca nu va plac reci le puteti reincalzi cateva minute. 
Va doresc o luna minunata si plina de bucurii, o iarna frumoasa, sarbatori de poveste si mult spor la bunatati!!

6 Response to "Cornuri cu gem"

  1. Cristina says:

    Chiar as vrea unul la cafea!

    Danutza says:

    Cu mare drag iti trimit :)

    Cornurile astea nu am anotimp, sunt bune oricand:)

    Merișor says:

    Ce bune sunt alaturi de cafea sau un ceai cald!

    Danutza says:

    Teo, asa este! Eu le fac in general in sezonul rece sa ma incalzesc langa cuptor :)

    Pup:*

    Danutza says:

    Daa, chiar si langa o ceasca de lapte :) La micul dejun...mmm :P

    Pup:*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.