Shaorma
















Cu multi ani in urma, cand terminam eu liceul, se tot asculta o melodie despre shaorma. La vremea respectiva eram un mare fan fast food, pe primele locuri fiind bineinteles shaorma!!!
Cu timpul, nu numai ca nu am renuntat la fast food, dar mi-am "corupt" si mama. Uneori cand nu aveam chef sa gatim, mergeam repede la shaormerie:).

De cand locuiesc cu iubitul meu am renuntat la fast food ... nu definitiv, insa mancam "junk food" foarte rar si doar daca nu am ce sa mai gatesc.

Si pentru ca intotdeauna ceea ce e facut cu mainile tale e mai bun si mai sigur, m-am gandit ca si mancarea de la fast food poate sa fie delicioasa preparata in casa. Prima incercare: shaorma!

Am folosit:
  • 2 pulpe de pui (e mai rapid cu piept de pui, eu am pus pulpe ca asta aveam), 3 cartofi, 1/2 varza alba, 5-6 castraveti in otet, 5-6 catei de usturoi, 5 linguri maioneza, 2 lipii libaneze, condimente pentru pui, oregano, busuioc.

Am inceput cu pulpele pe care le-am spalat, le-am curatat de piele, le-am dezosat si le-am taiat bucati. Am pus bucatile de carne in tigaie, fara ulei, si le-am calit impreuna cu condimentele, busuiocul si oregano. Cand s-au rumenit bine le-am scos pe un tocator si le-am maruntit.

Cartofii sunt clasicii cartofi prajiti, pregatiti mai moi sau mai crocanti in functie de preferinta.

Varza am tocat-o marunt, castraveciorii felii.

Usturoiul l-am tocat foarte fin cu robotul apoi l-am amestecat cu maioneza.

Procesul de asamblare e simplu: am uns lipia (incalzita putin in cuptor inainte) cu sos de maioneza si usturoi, am pus apoi carne, cartofi, varza si castraveti. Am rulat usor si am strans unul din capete cu folie din aluminiu.

Am vrut noi sa semene cat mai mult cu cea de la fast food. Insa sunt convinsa ca si pe o farfurie era la fel de delicioasa.

Va recomand sincer sa incercati si voi, este mult mai buna ca la fast food pentru ca totul e proaspat si poti sa pui ingredientele si mai ales cantitatile dupa preferinte :).

Pofta buna!

7 Response to "Shaorma"

  1. Nicole says:

    Doamne, ce deliciu!

    Anonim says:

    -da e super am pregatito si eu

    Danutza says:

    Anonim, ma bucur ca ti-a placut!

    Unknown says:

    o bunatate....intr-adevar, ce este facut de mana ta e bun, sigur si mai sanatos! iubitul meu e fan shaworma..dar tot in casa o pregatim si noi, cu resturi de friptura de pui...

    Danutza says:

    Uneori chiar merita sa o faci acasa, cum ai spus si tu, putina fripturica, un castravecior, niste cartofi ... noi mancam rar de tot in oras shaorma:)

    Raluca says:

    Shaorma, in general ma da pe spate daca e bine combinata. E mult mai sanatoasa daca e facuta in casa pt ca nu prajim crtofii de zeci de ori in acelasi ulei.

    Danutza says:

    Asta-i marele avantaj, ca o combini cum vrei si tot ce contine e proaspat;)

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.