Ardei tocati pentru iarna



Deschid astazi lista cu "provizii" pentru iarna si daca am in plan sa va arat bunatati pentru pus in camara si beci, am pe lista si cateva metode de conservare prin congelare :)

Vinetele stau deja de o luna frumos asezate in pungute in congelator, insa ardeilor abia acum le-a venit randul.

Am primit de la tara multi ardei asa ca pe cei rosii, frumosi si dulci i-am copt si i-am pus la congelator (vin maine cu poze), iar pe cei mai mici si draguti i-am tocat.

Am folosit:
  • 1-1.5 kg ardei, pungi.

Eu folosesc pungi normale de sandvis, de preferat mai micute.

Ardeii ii spal bine (caci sunt bio, deci asa cum i-a lasat natura, plini de pamant, praf etc). 

Ca sa fiu sigura ca vor ramane curati, dupa ce ii spal, curat de cotoare si seminte ii pun intr-un vas cu apa, 10-15 min.

Apoi urmeaza operatiunea tocat si uite asa toc si toc si iar toc la ei. Nu am mania si nici pretentia sa ii toc marunt, caci imi plac mai mari si-n ciorbe si in tocanite.

Ii asez tocati in pungi, pana la jumatatea pungii, iar partea ramasa libera o pliez si apas bine sa iasa aerul.

Asez pungile in congelator una langa cealalta. Nu scriu in general pe pungi fiindca nu ingheata asa de rau incat sa nu mai disting ce am in ele :))

Folosesc ardeii tocati toata iarna la tocanite, ciorbe, mancaruri de tot felul.

Scot punga de ardei din congelator fix cand am nevoie de ea, tai cu un cutit sau rup cu mana cate o bucata din ardeii tocati congelati si o pun in mancare. Se dezgheata repede asa ca nu stati pe ganduri ci asezati punga la loc in congelator pana la urmatoarea utilizare.

Exista si metoda de rulare a pungii sub forma unui sul, dar nu-mi place sa ma complic cand treaba merge asa de bine in felul acesta de cativa ani :)

Cand vor 'exploda' preturile la ardei, undeva la 12 lei au fost anul trecut, nu veti regreta ca i-ati pus la congelator in acest fel :)


Mult spor!!

8 Response to "Ardei tocati pentru iarna"

  1. Si eu tot asa procedez,si cat de bine prind iarna!
    Pup si spor la trebaluit!

    Danutza says:

    Multumesc mult, draga mea!

    Spor si tie in toate! Pup :*

    Cristina says:

    Este bine sa ai camara plina, asa ca reteta asta va fi buna pentru iarna care bate la usa!

    Danutza says:

    Am incercat sa pun cate putin din fiecare, si-n camara si-n congelator :)

    Pup:*

    tare gospodina, este perfect peste iarna numai bun de folosit la bunatatii..!

    Danutza says:

    Multumesc Alice! Nu prea am avut timp sa fac tot ce mi-am propus toamna aceasta, norocul meu ca mai primesc si de la tara cate ceva :)

    Pup :*

    Unknown says:

    La iarna chiar o sa prinda bine asa ceva. Esti harnicuta! Pupici

    Danutza says:

    Multu mult Paula! Toate suntem harnicute :)

    Pupici :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.