Muraturi cu struguri







In fiecare an pun muraturi. Imi plac foarte mult si nu vreau sa-mi lipseasca in perioada iernii.

Le pun de fiecare data cat mai asortate si incerc sa le combin astfel incat sa impac toate gusturile.

Anul acesta am avut multi struguri adusi de la tara si dupa ce am papat pe saturate, am decis sa-i incerc si murati.

Fiindca sunt struguri dulci si aromati au iesit extrem de buni murati, alaturi de celelalte legume.

Am folosit:
  • 10-12 gogonele, 3-4 struguri, 1 ardei, 3-4 castraveti, 1 conopida (1.2 kg), 1 varza (1.4 kg), 7-8 morcovi, 1 sfecla rosie, frunze de telina, crengute de marar uscat, 1 lingura de sare grunjoasa pt fiecare litru de apa, boabe de piper, de coriandru, de anason.

Pentru ca aveam borcanul prea mic (5 l) si nu am vrut sa ramana legume, am mai cumparat inca unul de 4,2 l. Daca aveti un borcan de 10 l cantitatea de legume intra la fix :)

Am spalat bine toate legumele. Sfecla si morcovii le-am frecat cu un burete curat (folosit doar pt legume nu pt vase :D) si nu le-am mai decojit asa cum procedam inainte. Sfecla am feliat-o in bucati mai mici.

Conopida am taiat-o in buchetele, varza felii mai maricele. Strugurii i-am spalat bine si i-am lasat ciorchini intregi.

In borcane am asezat frunze de telina jos, apoi am inceput sa pun legumele si strugurii cu grija sa nu-i presam prea tare. Printre legume am pus iar frunze de telina, boabe de piper, anason, coriandru.

In borcanul mare am pus ardeiul si castravetii, in cel mic nu am mai pus.

Deasupra legumelor am pus crengute de marar uscat.

Intr-o cratita am pus apa, masurata fie cu sticla fie cu cana gradata. La inceput am pus 5 l, iar la fiecare litru o lingura generoasa de sare grunjoasa. Am amestecat bine pana ce sarea s-a topit, apoi am pus amestecul in borcane peste legume.

Daca in primul a fost de ajuns, pentru al doilea borcan am mai pregatit 1.5 l de apa cu sare.

Am pus borcanele intr-un loc racoros. Pe cel mare l-am acoperit cu o farfuriuta, celui mic i-am pus capacul.

Am vrut ca cel mare sa fie gata mai repede, de aceea l-am "grabit" :)

In primele zile apa mai scade asa ca vom mai completa pe parcurs. Daca aveti un pai din plastic mai suflati din cand in cand in apa din borcane, eu anul asta n-am avut paie :)

Dupa 3-4 zile muraturile incep sa devina roz, apoi rosii de la sfecla. In 2 saptamani ale mele au fost gata de "atac".

Strugurii sunt excelenti murati, merita sa testati, nu o sa va para rau :)

Pofta buna si mult spor!

12 Response to "Muraturi cu struguri"

  1. Mmmmm,Danutza dar ai facut o adevarata adunare de vitamine in borcan;bravo!!!
    Pup si odihna placuta!!

    Danutza says:

    Am pus din toate cate putin :)

    Acusi ma relaxez, fac o mancare de mazare cu costita afumata, care merge la fix cu muraturile mele :)

    Pupici :*

    foarte interesanta reteta nu am incercat/mancat pana acum, insa profit si gust de la tine!!! ;)))

    Danutza says:

    Mie imi plac foarte mult:)

    Te invit cu drag sa servesti :) Pup:*

    Simona says:

    Super culoare! super combinatie!

    Danutza says:

    Multu mult Simo :*

    Asa de mult imi place culoarea, plus ca sfecla-i si sanatoasa :D

    Nu am pus niciodata struguri la muraturi. Cred ca merita incercat. Nu pot fi decat buni. Anul acesta e cam tarziu, ca am pus deja muraturile, dar retin ideea pentru anul viitor. O saptamana frumoasa!

    Cristina says:

    Ce culoare frumoasa!!!!

    Danutza says:

    Valentina, eu am mancat prima data struguri murati acum 2 ani, la Predeal. Am fost surprinsa de gustul lor, mai ales ca pana atunci nici nu auzisem de struguri murati :)

    Anul trecut am uitat sa-i pun, dar anul asta am fost hotarata de la inceput ca pun musai struguri :)

    Pup si saptamana minunata iti doresc! :*

    Danutza says:

    Multu mult Cristina :*

    Sunt super aratoase si gustoase!
    Pu cu drag!

    Danutza says:

    Multumesc mult! Pupici:*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.